Howling Moon wordt verkocht door Aart Kok in Heemstede, daar hebben ze er in de showroom eentje met ondertent uitgestald staan.
Marc
Ervaringen daktenten en luifels
Re: Ervaringen daktenten en luifels
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
-
Waterrover
- Beheerder
marcenvon schreef:Howling Moon wordt verkocht door Aart Kok in Heemstede, daar hebben ze er in de showroom eentje met ondertent uitgestald staan.
Marc
Aart Kok is gestopt met Howling Moon, even kijken op het net.
-
Landmarcs
Houston schreef:....
Als ik dan toch iets nadeligs moet noemen dan is dat de condens die onder het matras ontstaat. Maar dat schijnt bij alle modellen te gebeuren. Je kunt er iets als een aquamat voor aanschaffen (ff google-en!). We hebben het matras zelfs in huis als logeerbed gebruikt en ook toen lag er 's morgens wat vocht op de grond eronder. Maar ff luchten en dan is dat ook weer weg.
Condens onder(in) een matras is goed beschouwd logisch.
Je kan het verklaren met de eenvoudige volkswijsheid: vocht gaat naar het koudste punt.
Je kan het ook meer natuurwetenschappelijk verklaren. (Maar het effect is hetzelfde.)
Als het goed koud is dan heb je wellicht meer condens tegen het dak van de tent (maar dat hangt ook af van de "ademende" kwaliteiten), maar tegen het dak zit verder geen schuim-matras dus de condens tegen het dak verdwijnt ook heel makkelijk al je een beetje "technisch" weer hebt.
Bij een daktent heb je gemakkelijk een extra verkoeling van de onderkant. Met een (gewone) tent hangt het vooral van het weer van de voorafgaande dagen af, en verder van de isolerende kwaliteiten van de ondergrond. Je kan met een tent toch hebben, zelfs bij echt mooi weer, dat je condens krijgt tegen het grondzeil/in de matras. Een effectieve oplossing is een dampdichte laag aan de bovenzijde van het matras (dat gaat eventueel wel te koste van het comfort). En verder helpt natuurlijk zoiets als een "lattenbodem", er is dan een ventilerende luchtlaag onder het matras. Ook met een lattenbodem houd je condens maar veel minder in het matras en in iets drogere perioden raak je het vocht ook weer vanzelf kwijt zonder dan je alle beddengoed moet luchten. En ... kan je goed tegen een vrij vlakke en hardere matras dan is een dikkere "self-inflatable" (of eventueel twee op elkaar) de meest watervaste oplossing (wat mij betreft kan zo'n "self-inflatable" concurreren met het matras thuis, ik rust niet goed uit op een te zacht matras).
Groeten MarcS
Condens in de tent is vaak een kwestie van slechte ventilatie - zelfs met de ijspegels aan de tent (eind mei op 1400 m hoogte in de Vogezen) had ik daar (in de Oz-tent) maar weinig last van, ik heb ook bij kou nooit alles potdicht.
De Columbus doet het wat dat betreft zelfs nog wat beter, dak- en bodemschaal bestaan uit een 2 polyester schalen met een dikke schuimlaag er tussen, dat isoleert goed en is dus geen koud oppervlak waar de waterdamp tegen condenseert. Met een akwamat (ja, dat is de juiste spelling
)onder het matras hebben we in de Columbus ook weinig last van condens onder het matras, hoogstens voelt het ietwat klam aan onder het matras. Na het opstaan even het matras een stukje omhoog (wandelschoen eronder) om te luchten en klaar.
De Columbus doet het wat dat betreft zelfs nog wat beter, dak- en bodemschaal bestaan uit een 2 polyester schalen met een dikke schuimlaag er tussen, dat isoleert goed en is dus geen koud oppervlak waar de waterdamp tegen condenseert. Met een akwamat (ja, dat is de juiste spelling
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
VeeTee schreef:.... akwamat .....
Eindelijk heb ik die akwamat eens opgezocht.
Ik ken een vergelijkbaar (of gelijk) materiaal dat gebruikt werd als tussenlaag rondom kussens op een bank.
Waarschijnlijk zorgt deze soepele "filter-mat" ervoor dat die kussens niet broeiierig aanvoelden.
Wellicht is het spul, of iets voldoende vergelijkbaars, onder meer namen verkrijgbaar.
Ik ken in ieder geval de toepassing van gelijksoortige non-woven mat in luidspreker-kasten en ook als grof-filter in aquarium-filters.
De belangrijkste "truuk" is het "isoleren" van de spons-achtige matras van het condens-oppervlak (een beetje zoals thermo-ondergoed voorkomt dat je een klamme rug krijgt), en verder helpt de open structuur voor een zekere zijdelings ventilatie. Iets lattenbodem-achtigs werkt vergelijkbaar, maar zo'n filtermat is lichter en dunner.
Groeten MarcS
Wij hebben dit onder ons matras in de Columbus(in een "safari midel kan dit natuurlijk niet, net als sat je al je beddegoed eruit moet halen) . Comfortabel en droog. Door draaien en bewegen lucht het onder de matras als een soort pomp.
http://www.froli-bedbodemsystemen.nl/We ... Mobil.html
http://www.froli-bedbodemsystemen.nl/We ... Mobil.html
Failing to prepare is preparing to fail!
Waterrover schreef:marcenvon schreef:Howling Moon wordt verkocht door Aart Kok in Heemstede, daar hebben ze er in de showroom eentje met ondertent uitgestald staan.
Marc
Aart Kok is gestopt met Howling Moon, even kijken op het net.
Dat wist ik niet, ik ben er ook al een tijdje niet meer geweest.
Marc
110CS TD5 uit 2002
Staat wel een beetje raar bij Aart Kok op de site. Daktenten worden wel vermeld en aangeprezen echter er staat bij uitverkocht, geen idee of ze op bestelling nog wel wat met de tenten doen.
Op deze manier staat ook de vermelding bij de off-road trailers.
Ff bellen?!
Groet Ron
Op deze manier staat ook de vermelding bij de off-road trailers.
Ff bellen?!
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
- Andre Kuijt
Als ik binnenkort een keer in de buurt ben van Heemstede stap ik wel even een keer binnen dan weet ik het zeker.
Discovery 2 TD5 2002
Defender 90 300tdi 1997
Defender 90 200tdi Offroad vehicle
http://www.andrekuijt.nl
Wilt u elektrisch varen? Neems eens een kijkje op:
http://www.akmaritimeservice.nl
Defender 90 300tdi 1997
Defender 90 200tdi Offroad vehicle
http://www.andrekuijt.nl
Wilt u elektrisch varen? Neems eens een kijkje op:
http://www.akmaritimeservice.nl