Hoi!
Wij zijn Twan en Ingeborg en helemaal vers op het forum. Ons doel is om mei 2017 vanaf Zuid-Afrika met een (op dat moment omgebouwde) Defender 130 Crewcab van Zuid-Afrika naar Nederland te reizen.
Zijn er mensen met ervaring binnen dit forum over de beste route?
De oostelijke route wordt meer gereden, maar is er ook (recente) ervaring met de westelijke route?
Alle informatie is welkom!
Groeten,
Twan en Ingeborg
Van Zuid-Afrika naar Nederland
- Bowmore_and_more
Re: Van Zuid-Afrika naar Nederland
Vrienden van mij hebben recent de reis andersom gemaakt (zie https://www.facebook.com/amsterdamkaapstadroelenjaap/?fref=ts).
Wellicht kunnen zij nog tips geven.
Ik zie dat je op zoek bent naar een oudere 130, bewuste keuze? Bij Jager in Beverwijk staat een puma te koop.
Wellicht kunnen zij nog tips geven.
Ik zie dat je op zoek bent naar een oudere 130, bewuste keuze? Bij Jager in Beverwijk staat een puma te koop.
André Nagel
Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..
Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)
Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)
Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..
Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)
Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)
- Erik Peters
Bowmore_and_more schreef:Ik zie dat je op zoek bent naar een oudere 130, bewuste keuze? Bij Jager in Beverwijk staat een puma te koop.
Lijkt mij wel een bewuste keuze.
Zie hier#Twan schreef:• Voorkeur voor bouwjaar eind jaren 90 tot circa 2004 (na de reis wil ik hem ook privé in Nederland gaan gebruiken via youngtimer regeling).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Hi André en Erik,
De auto komt inderdaad op de "zaak" te staan in Nederland na onze trip, dan is de youngtimer regeling wel een erg interessante. Dus de zoektocht op dit moment is naar een 1998 - 2003 model. De Puma had ik inderdaad wel zien staan, mooie wagen!
Die staat genoteerd, ga ik deze week bekijken, bedankt voor de tip!
De auto komt inderdaad op de "zaak" te staan in Nederland na onze trip, dan is de youngtimer regeling wel een erg interessante. Dus de zoektocht op dit moment is naar een 1998 - 2003 model. De Puma had ik inderdaad wel zien staan, mooie wagen!
Vrienden van mij hebben recent de reis andersom gemaakt (zie https://www.facebook.com/amsterdamkaaps ... p/?fref=ts).
Die staat genoteerd, ga ik deze week bekijken, bedankt voor de tip!
Ik ben me ook aan het oriënteren. Ik zie in allerlei blogs zowel de westkant (vooral fietsers) en oostkant (bijv. Lex Garding - De reis van mijn leven). Gaan jullie bewust van zuid naar noord? ik ben benieuwd waar jullie uiteindelijk voor kiezen. Succes!
-
Pim Kielen