Hi,
Binnenkort naar Schotland. Weet iemand toevallig een goed adres voor tweedehands onderdelen voor defenders?
Groet,
Rodek
Defender onderdelen verkoop Schotland
Defender onderdelen verkoop Schotland
Defender 110 300tdi 1998
-
Roger B.
Re: Defender onderdelen verkoop Schotland
je loopt natuurlijk kans dat het gestolen onderdelen betreft, en dat ze je er heel goed op checken aan de grens als het ze opvalt dat je defenderparts bij je hebt, het is geloofik de meest gestolen auto n de uk
gone
Roger B. schreef:je loopt natuurlijk kans dat het gestolen onderdelen betreft, en dat ze je er heel goed op checken aan de grens als het ze opvalt dat je defenderparts bij je hebt, het is geloofik de meest gestolen auto n de uk
Op zich mee eens, echter: welke grens??? Ben al heul vaak naar UK geweest voor auto's en onderdelen en we zijn geloof ik 1 keer zeer oppervlakkig gecontroleerd en de lading op de kar niet eens.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
je zult het maar net treffen.... met name ALS er een staat die defenderparts herkent is er natuurlijk een kans(je) dat je er uit gepikt wordt.
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:je zult het maar net treffen.... met name ALS er een staat die defenderparts herkent is er natuurlijk een kans(je) dat je er uit gepikt wordt.
Eruit gepikt worden of niet .... is het niet beter sowieso geen verdachte Defender-parts in te kopen (waarbij ik niet weet hoe je dat voorkomt, behalve dan dat "te leuk om waar te zijn" een indicator is voor "something smelly".
Groeten MarcS
-
Waterrover
- Beheerder
Zowel voor entree, als voor het verlaten van de UK moet je een keuze maken, red or green channel. Als je besluit niets aan te geven voor export, en er volgt controle als je door de green channel gaat, dan heb je wat uit te leggen. I.v.m. reizen naar het vasteland, en de aanwezige dreigingen, is er een verhoogde staat van paraatheid aanwezig. Better safe then sorry.
-
Landmarcs
Waterrover schreef:Zowel voor entree, als voor het verlaten van de UK moet je een keuze maken, red or green channel. Als je besluit niets aan te geven voor export, en er volgt controle als je door de green channel gaat, dan heb je wat uit te leggen. I.v.m. reizen naar het vasteland, en de aanwezige dreigingen, is er een verhoogde staat van paraatheid aanwezig. Better safe then sorry.
Vlgs mij vallen Defender-parts (net als heel veel andere goederen) binnen de EU onder het vrij verkeer van personen en goederen (zeker als het voor eigen gebruik is) -- even Googlen dus op de te declareren export-goederen.
Bewust goederen kopen die een "dubieuze" herkomst hebben heet gewoon heling (ik ken de Engelse term niet maar heling is vergelijkbaar met de diefstal zelf qua strafbaarheid) ... goederen kopen en dan aan de douane vragen of het deugt is vlgs mij geen handige route (het is bovendien een route waarmee je heling en dus de diefstal instant houdt).
Of te wel: Als het te mooi is om waar te zijn, dan is er vaak iets goed mis *.
Zorg dat je in geval van: tja, het lijkt een betrouwbare auto-sloper, maar het zijn wel erg "anonieme" onderdelen voor een of andere documentatie mbt de herkomst en/of de legitieme aankoop -- je gaat dan hoogstens voor het aankoop-bedrag in het schip.
- * Paradoxaal genoeg is het zo dat je als je bijvoorbeeld een fiets voor een spotprijsje koopt je eerder als heler gezien wordt als wanneer je diezelfde fiets voor een hogere prijs koopt. Nu wil iedereen een leuk prijsje, en de topic-starter vraagt zelfs naar leuke adresjes. Een aardig buitenkansje zit dus makkelijk dicht tegen verdacht te goedkoop.
Groeten MarcS
Dank voor de reacties. Mijn vraag was eigenlijk meer of iemand een leuk adres weet in Schotland waar Defender onderdelen worden verkocht. Ben niet van plan om hele voorraden te kopen maar lijkt me leuk om ook daar eens in een Defender shop rond te neuzen.
Groet,
Rodek
Groet,
Rodek
Defender 110 300tdi 1998