Hallo allemaal,
Ik ben mij aan het oriënteren voor het aanschaffen van een Roofrack en een Daktent voor op mijn Defender 90.
Welk Roofrack adviseren jullie en welke daktent adviseren jullie?
Met vriendelijke groet,
Nils
Advies bij aanschaf van Roofrack & Daktent voor op 90.
Re: Advies bij aanschaf van Roofrack & Daktent voor op 90.
Het is handiger om wat specifieker te kijken naar de manier van reizen / kamperen wat je voor ogen staat. Voor de een voldoet een uitgebreide conventionele daktent eventueel met ondertent (zoals bv Howling Moon, om een willekeurig merk te noemen), de ander zweert bij een Hard Shell daktent zoals bijvoorbeeld Columbus of Maggiolina.
Wil je alleen een daktent, dan volstaat vaak een set goede dakdragers. Wil je naast de tent nog meer "rommel" op je dak, of buiten de vakanties lading op je dak vervoeren, dan is een full size oof rack natuurlijk handiger.
Ik ben zelf nogal gecharmeerd van het Frontrunner roofrack, en ben erg tevreden over mijn Columbus daktent (maar die ligt dan wel weer op de M416 trailer).
E.e.a. dus geheel afhankelijk van omstandigheden en eisen. Makkelijker kunnen we het niet maken.
Wil je alleen een daktent, dan volstaat vaak een set goede dakdragers. Wil je naast de tent nog meer "rommel" op je dak, of buiten de vakanties lading op je dak vervoeren, dan is een full size oof rack natuurlijk handiger.
Ik ben zelf nogal gecharmeerd van het Frontrunner roofrack, en ben erg tevreden over mijn Columbus daktent (maar die ligt dan wel weer op de M416 trailer).
E.e.a. dus geheel afhankelijk van omstandigheden en eisen. Makkelijker kunnen we het niet maken.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Waterrover
- Beheerder
Nils schreef:Hallo allemaal,
Ik ben mij aan het oriënteren voor het aanschaffen van een Roofrack en een Daktent voor op mijn Defender 90.
Welk Roofrack adviseren jullie en welke daktent adviseren jullie?
Met vriendelijke groet,
Nils
Ik zou geen roofrack nemen maar Thule dakdragers. Een roofrack gecombineerd met een daktent weegt al meer dan 100 kg. De stabiliteit van de auto word er door beïnvloed, zeker in het terrein. Zelf heb ik een Columbus daktent die goed bevalt (behalve de polyether matras). Alle slaapspullen kunnen blijven liggen, openen en slapen.
Chris
Mocht je dit overwegen,Ik ken het huidige assortiment niet van Thule op dit gebied, maar heb ze 2 maal gehad, op mijn Patrol en de 110.
Die ik had vond ik op termijn ronduit tegenvallen; ze gaan bij belasting van enige omvang gewoon doorhangen.
Heb toen bij Budget een no nonsense universeel dakdraagunit gekocht, en geen dag spijt van gehad.
Gegalvaniseerde 4 kante buis, pakweg 3 cm in doorsnee, niet krom te krijgen, 4 goede steunen.
En een schappelijke prijs.
Toegeven, de lakkwaliteit van de steunen is enigzins ruk, heb ze zeer resent professioneel laktechnies laten behandelen.
Die ik had vond ik op termijn ronduit tegenvallen; ze gaan bij belasting van enige omvang gewoon doorhangen.
Heb toen bij Budget een no nonsense universeel dakdraagunit gekocht, en geen dag spijt van gehad.
Gegalvaniseerde 4 kante buis, pakweg 3 cm in doorsnee, niet krom te krijgen, 4 goede steunen.
Toegeven, de lakkwaliteit van de steunen is enigzins ruk, heb ze zeer resent professioneel laktechnies laten behandelen.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- Erik Peters
tim schreef:Mocht je dit overwegen,Ik ken het huidige assortiment niet van Thule op dit gebied, maar heb ze 2 maal gehad, op mijn Patrol en de 110.
Thule gebruikt twee soorten (rechthoekige) buis voor z'n dakdragers, standaard is met 2 mm wanddikte, maar ze leveren ook heavy duty met een wanddikte van 3mm. Die 3mm variant gaat uiteraard minder snel krom.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Dat is denk ik ook het probleem; het rechthoekige.
De vervanger van mij is dus vierkant, en het is ook meer dan 3cm, ik denk eerder naar de 5 cm.
Welke dikte ik tdt van Thule had weet ik niet.Wat wel netjes van die Thule set is, is dat de bars volledig in een dikke plestic achtige jas zitten, waardoor roest weinig tot geen kans krijgt.
De vervanger van mij is dus vierkant, en het is ook meer dan 3cm, ik denk eerder naar de 5 cm.
Welke dikte ik tdt van Thule had weet ik niet.Wat wel netjes van die Thule set is, is dat de bars volledig in een dikke plestic achtige jas zitten, waardoor roest weinig tot geen kans krijgt.
110 HT 200 Tdi 1989.
-
Roger B.
3 MM floris, gaat over wanddikte niet over de maat van het kokerprofiel 
gone
- Erik Peters
Roger B. schreef:3 MM floris, gaat over wanddikte niet over de maat van het kokerprofiel
Ja, de uitwendige maat (3,2 cm x 2,3 cm) is hetzelfde. Die 3 mm variant is tevens een stuk zwaarder in gewicht.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik was niet van plan echt offroas te gaan, meer greenlanen.
Ik heb een universele set dakdragers liggen.
Is een stevige set met zwarte steunen en gegalvaniseerd vierkante buizen. Dus daar zou ik in 1e instantie mee uit de voeten kunnen.
Wat is het grote verschil en voor en nadelen tussen de normale daktent zoals bv howling moon en de daktent van bv colombus in een kunststof kist?
Ik was niet van plan echt offroas te gaan, meer greenlanen.
Ik heb een universele set dakdragers liggen.
Is een stevige set met zwarte steunen en gegalvaniseerd vierkante buizen. Dus daar zou ik in 1e instantie mee uit de voeten kunnen.
Wat is het grote verschil en voor en nadelen tussen de normale daktent zoals bv howling moon en de daktent van bv colombus in een kunststof kist?
Nils schreef:Wat is het grote verschil en voor en nadelen tussen de normale daktent zoals bv howling moon en de daktent van bv colombus in een kunststof kist?
De prijs? Een normale daktent is redelijk volt opgezet maar een drama om weer netjes in te pakken, een Columbus klap je even snel dicht als open. Condens hebben ze allebei last van. Ik vind de Howling Moon en soortgenoten veel te zwaar, vind het echt geen genot om wekenlang met dat gewicht op het dak te rijden.....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968