Advies bij aanschaf van Roofrack & Daktent voor op 90.

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Edward

Re: Advies bij aanschaf van Roofrack & Daktent voor op 90.

Berichtdoor Edward » 10 Dec 2015, 17:26

Roger B. schreef:
Edward schreef:
Maar 99 vd 100 keer gaat het volgens mij om de "looks" en het "avonturen gevoel". ;)

Tuurlijk....waarom zou je anders zo'n ding ook nogeens driekwart van het jaar op langer op je dak overal mee naar toe zeulen

Nou, ik heb al heul vaak zo'n ding op een roofrack gelegd en er ook weer afgehaald. Maar als ik da moest doen zonder m'n ouwe trouwe Still heftruck dan liet ik em ook lekker liggen! :lol: :lol:

Maar goed, ik ben vaak al te lui om de aanhanger af te koppelen. :oops: :oops: Meestal blijft die aan de wagen hangen tot de chef de wagen nodig heeft. :mrgreen: :mrgreen:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 10 Dec 2015, 18:48

Edward schreef:Maar goed, ik ben vaak al te lui om de aanhanger af te koppelen. :oops: :oops: Meestal blijft die aan de wagen hangen tot de chef de wagen nodig heeft. :mrgreen: :mrgreen:

Jaja, ik heb jou wel eens een hele kerstrit je aanhanger zien meezeulen! :lol: :lol: :mrgreen:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

ernsts

Berichtdoor ernsts » 10 Dec 2015, 21:45

Je hebt een Defender 90, net als ik. Dan is slapen in de auto sowieso geen optie. Te kort en je hebt de ruimte daar nodig voor spullen.

Vorig jaar ben ik naar Kazachstan tot aan de Chinese grens en weer terug gereden met een 90 met een Hannibal daktent. Op de auto lag een 150x150 roofrack op twee Mantec dragers en een derde Mantec-drager achteraan. De tent steunde half op het rack en op de laatste drager.

We kozen voor een uitklapbare tent omdat je dan zoals al genoemd ruimte op je dak overhoud, en omdat het bed veel langer is: 2.40 mtr, ipv meestal 2 of hooguit 2.10 mtr met een klapdakconstructie. Ik reisde samen met mijn zoon van 2 mtr, dus een beetje ruimte binnen voor onszelf plus wat kleding oid was wel handig.

Het uitklappen van de tent was in twee minuten klaar, het opklappen duurt wat langer (vijf minuten). We lieten de slaapzakken er in liggen (en de matras uiteraard). Dat ging prima. We hebben dat vijf weken lang elke dag gedaan maar het was eigenlijk geen probleem.

En, voordeel t.o.v. los tentje op de grond opzetten is dat je na zo horizontaal mogelijk parkeren (lukte eigenlijk altijd wel zonder veel moeite) ook gewoon klaar bent.

Bijgaand nog wat foto's van de setup.
2014-07-13 11.01.15.jpg

2014-08-06 08.21.10 (1).jpg

2014-08-09 12.19.18.jpg

Op het dak zat naast de tent ook de Hi-lift jack, twee (meestal lege) dieseljerrycans, twee wolfboxen, een rioleringsbuis met twee campingstoeltjes er in, een kantotonnetje (de wasmachine) en onder het roofrack een houten box met daarin een tafeltje.

Groet,
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 11 Dec 2015, 08:06

Wat mij keer op keer verbaasd zijn de reacties op daktent vragen. TS vraagt om advies over WELKE daktent te gebruiken op zijn 90.
Dan komt MarcS uiteraard meteen met het verhaal dat hij in 1976 in de Vogezen met 6 vrienden in een Fiat 500 heeft geslapen en dat je dat beter kan doen. Roger met de opmerking dat het alleen maar voor de show is, je beter geen Defender kunt nemen en je er alleen maar last van hebt op je dak en tenslotte Edward die te lui is om zijn veters strikken en daarom maar geen daktent wil. :mrgreen: :lol: :twisted:

Blijft een mooi clubje die Laristen.

Hopelijk komen er betere adviezen zoals die van Ernst, daar heeft TS meer aan denk ik....

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Dec 2015, 08:50

Misschien moet je toch het topic er nog eens op nalezen wie wat gezegd heeft... :roll:
gone

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 11 Dec 2015, 08:53

Roger B. schreef:Misschien moet je toch het topic er nog eens op nalezen wie wat gezegd heeft... :roll:

Misschien moet jij mijn post nog eens doorlezen en proberen sarcasme te herkennen.

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Dec 2015, 10:17

marcenvon schreef:
Roger B. schreef:Misschien moet je toch het topic er nog eens op nalezen wie wat gezegd heeft... :roll:

Misschien moet jij mijn post nog eens doorlezen en proberen sarcasme te herkennen.

Marc

Och, bij iedere vraag wijden we wel uit naar de minder belangrijke zaken, zeker als de vraag vaak al beantwoord is of er geen reactie meer komt van de TS. En bij iedere vraag is er wel weer iemand die daar wat van moet zeggen....... :roll: :roll:

Het één is niet veel anders dan het andere........ Ik vind het niet verkeerd dat er bij een vraag kritisch gekeken wordt naar de vraag zelf ipv alleen te concentreren op het antwoord........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Dec 2015, 12:54

marcenvon schreef:Wat mij keer op keer verbaasd zijn de reacties op daktent vragen. TS vraagt om advies over WELKE daktent te gebruiken op zijn 90.
Dan komt MarcS uiteraard meteen met het verhaal dat hij in 1976 in de Vogezen met 6 vrienden in een Fiat 500 heeft geslapen en dat je dat beter kan doen. Roger met de opmerking dat het alleen maar voor de show is, je beter geen Defender kunt nemen en je er alleen maar last van hebt op je dak en tenslotte Edward die te lui is om zijn veters strikken en daarom maar geen daktent wil. :mrgreen: :lol: :twisted:

Blijft een mooi clubje die Laristen.

Hopelijk komen er betere adviezen zoals die van Ernst, daar heeft TS meer aan denk ik....

Kijk, daar gaan we weer, dwalen we nog weer verder af.

In een Fiat 500 heb ik nog nooit geslapen, in 1976 fietste ik op een oude zwarte Gazelle heren-rijwiel met SA 3-speed versnelling naar Bretagne (da's precies de andere kant van Frankrijk als de Vogezen). De zomer van 1976 was overigens een van die top warme en droge zomers, een zomer die al heel vroeg in het jaar begon. Die fiets incl bagage was toen zwaarder als ikzelf, en ikzelf nog een jonge god (ik had dat alleen zelf niet door, inmiddels is beide in het tegendeel gekeerd) en ik trapte me in een record-tijd naar Zuid-Bretagne, en daarna via een omweg ook weer terug. Ohhhohoh, daar gaan we weer, fietst het verhaal ook weer naar de rijwielsector ....

Maar goed terug naar het topic:   Mijns inziens is het een nuttige uitbreiding van het topic wanneer je nog even herinnerd wordt aan de vraag of je oorspronkelijke vraag "de goede vraag" was. (Net als bijv. de vraag over het body-liften met als invalshoek een eenvoudig anders aan te pakken reparatie, je kan natuurlijk alleen sec antwoorden hoe de body van het chassis te scheiden/tillen, je kan ook de vraag stellen of het wel de eerste keuze was deze vraag te stellen.)

Anyway: Je kan in de auto slapen, ook in een 90 (en niet, of alleen met erg veel dis-comfort, in een Fiat 500, en nog minder met z'n zessen).
In mijn ogen/ervaring is slapen in een tent snel comfortabeler, maar ook dit is weer een kwestie van smaak en dus onbetwistbaar.

Groeten MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 11 Dec 2015, 13:08

Landmarcs schreef:Maar goed terug naar het topic:   Mijns inziens is het een nuttige uitbreiding van het topic wanneer je nog even herinnerd wordt aan de vraag of je oorspronkelijke vraag "de goede vraag" was.

Zoals dus al in het eerste antwoord gesteld. Voor de rest ben je weer aardig aan het afdwalen... :mrgreen: ;)
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Dec 2015, 13:35

VeeTee schreef:
Landmarcs schreef:Maar goed terug naar het topic:   Mijns inziens is het een nuttige uitbreiding van het topic wanneer je nog even herinnerd wordt aan de vraag of je oorspronkelijke vraag "de goede vraag" was.

Zoals dus al in het eerste antwoord gesteld. Voor de rest ben je weer aardig aan het afdwalen... :mrgreen: ;)

Precies ... maar wie begon daar nu mee ??   En bovendien, een LandRover is toch bedoeld om van de gebaande wegen af te dwalen ?

Groeten MarcS

Terug naar “Reizen”