Begin volgend jaar willen wij onze reis van oost naar zuid Afrika gaan beginnen met onze eigen Defender.
We zijn van plan in Kenia te beginnen en in Zuid-Afrika te eindigen 2,5 maand later.
Iemand tips en ervaringen voor goede/ betaalbare expediteurs?
thanks!
verschepen auto naar oost Afrika
-
Roger B.
Re: verschepen auto naar oost Afrika
Je snapt dat je niet de eerste bent die dit van plan is, en dus kun je er van uit gaan dat de vraag wellicht eerder al gesteld is.... de zoekfunktie met "verschepen" als zoekterm geeft binnen 30 seconden zoeken al
viewtopic.php?f=15&t=6844&p=56146&hilit=verschepen#p56146
viewtopic.php?f=15&t=6844&p=56146&hilit=verschepen#p56146
gone
Dankjewel voor de tip Roger. Uiteraard heb ik dat gedaan.
Toch een verzoek geplaatst voor het geval er naast zuidelijk Afrika, andere mensen ervaring hebben met verschepen naar Kenia of Tanzania.
Toch een verzoek geplaatst voor het geval er naast zuidelijk Afrika, andere mensen ervaring hebben met verschepen naar Kenia of Tanzania.
- JoostKenya
Momabasa is niet de meest toegangelijke en betrouwbare haven in de wereld
De auto komt op een carnet neem ik aan? Dat is een must. Anders komt de auto Kenia niet eens in.
Het is belangrijk om een betrouwbare clearing agent te hebben.
Je kunt hier misschien eens navragen:
http://www.auto-kenya.com/shipping-arti ... pping.html
Met hun heb ik wel eens wat emails uitgewisseld en het lijkt vrij goedkoop en betrouwbaar.
Ik heb zelf wel eens eens container met een auto naar Kenia gestuurd. Dat is relatief duur.
Maar het kan blijkbaar ook roll-on roll-off in plaats van in een container wat aanzienelijk in de kosten scheelt.
De grootste uitdaging is de timing.
Inkomende boten in Mombasa kunnen zomaar vertraging hebben. Daarom wil je de auto ruim op tijd sturen.
Maar een ongeclearde container of auto in de haven laten staan is na verloop van tijd erg kostbaar. Je moet de lading korte tijd na aankomst clearen. Een agent moet de auto eigenlijk voor je clearen ook als zelf nog niet te plaatste bent zou ik zeggen. En dan vervolgens ergens stallen.
Ik kan onze eigen clearing agent wel vragen naar de mogelijkheden als je dat wilt?
Stuur anders maar een PB.
De auto komt op een carnet neem ik aan? Dat is een must. Anders komt de auto Kenia niet eens in.
Het is belangrijk om een betrouwbare clearing agent te hebben.
Je kunt hier misschien eens navragen:
http://www.auto-kenya.com/shipping-arti ... pping.html
Met hun heb ik wel eens wat emails uitgewisseld en het lijkt vrij goedkoop en betrouwbaar.
Ik heb zelf wel eens eens container met een auto naar Kenia gestuurd. Dat is relatief duur.
Maar het kan blijkbaar ook roll-on roll-off in plaats van in een container wat aanzienelijk in de kosten scheelt.
De grootste uitdaging is de timing.
Inkomende boten in Mombasa kunnen zomaar vertraging hebben. Daarom wil je de auto ruim op tijd sturen.
Maar een ongeclearde container of auto in de haven laten staan is na verloop van tijd erg kostbaar. Je moet de lading korte tijd na aankomst clearen. Een agent moet de auto eigenlijk voor je clearen ook als zelf nog niet te plaatste bent zou ik zeggen. En dan vervolgens ergens stallen.
Ik kan onze eigen clearing agent wel vragen naar de mogelijkheden als je dat wilt?
Stuur anders maar een PB.