Survey naar matrassen Autohome producten

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Edward

Re: Survey naar matrassen Autohome producten

Berichtdoor Edward » 06 Nov 2015, 20:52

Peu schreef:Vandaag een man getroffen met een zelfde daktent,...lag heerlijk zij hij :roll:
Had alle landen eindigend op "stan" doorkruist en geen centje pijn...
Wat voor matras (soort) hij had weet ik niet...

Ja, daar heb je wat aan! Maat van me reist al 22 jaar de wereld over op een Bmw Gs. Die slaapt op een matje van 45 mm in een Quecha tentje. Die slaapt ook heerlijk. :D :D

Maar ik slaap kut op zo'n matje en nog slechter in zo'n tent met zo'n matje. Dus ik zal iets anders moeten verzinnen. (ik vind zo'n Gs ook hélémaal niks trouwens.....)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Nov 2015, 21:29

Tja, de een slaapt nergens zo goed als thuis, en de ander nergens zo goed als in een beroerd tentje.

Qua matrassen is het evenwel "makkelijker" uiteindelijk is het net als met de veren onder de auto (en daar wordt ook veel bla bla verkocht).

Een 16-28 cm matras thuis (als je niet nog dikker hebt) kan zachter zijn zonder dat je "erdoorheen" ligt als een 6 of 7 cm matrasje, althans bij ± het zelfde soort matras. Bij luchtbed-matrassen is het anders, en "self-inflateables" zijn een soort luchtbed (met een beetje schuim-matras-eigenschappen).

Geheel in de zelfde lijn zie je onzinnige kampeer-kussentjes in de kampeer-winkel. Ben je aan een dikker kussen gewend dan heb je niks aan een zakje dons ter grote van een A4tje als kussen, beter neem je dan je klerentas als basis en een sloopje met een fleece-trui om het geheel af te maken

Of te wel: het blijft een compromis, thuisblijven of juist op pad gaan.

O ja, paradoxaal genoeg is een geheel vlakke ondergrond nog "harder" als een beperkt bobbelige ondergrond, op die laatste kan je met wat geluk passende bulten en kuilen vinden. Bij een vlakke ondergrond zal je eerder met je persoonlijke "hobbels" door de matras heen liggen.

Groeten MarcS

PS Vroeger sliep ik gewoon zo kaal op het grondzeil, bij kou eventueel met een extra krant op het grondzeil. Vroeger is voorbij :(
Maar wat gebleven is: Ik slaap gewoonlijk in een tentje minstens zo goed als thuis.

Peu

Berichtdoor Peu » 06 Nov 2015, 21:44

Edward schreef:
Peu schreef:Vandaag een man getroffen met een zelfde daktent,...lag heerlijk zij hij :roll:
Had alle landen eindigend op "stan" doorkruist en geen centje pijn...
Wat voor matras (soort) hij had weet ik niet...

Ja, daar heb je wat aan! Maat van me reist al 22 jaar de wereld over op een Bmw Gs. Die slaapt op een matje van 45 mm in een Quecha tentje. Die slaapt ook heerlijk. :D :D

Maar ik slaap kut op zo'n matje en nog slechter in zo'n tent met zo'n matje. Dus ik zal iets anders moeten verzinnen. (ik vind zo'n Gs ook hélémaal niks trouwens.....)
jaren met BMW GSA1200 heerlijk gereisd, geslapen in Fjallraven Akka3... Met 9cm Exped mat....heerlijk geslapen!!
Oordoppen in tgen het kraken.....dat dan weer wel :mrgreen:
Failing to prepare is preparing to fail!

Edward

Berichtdoor Edward » 06 Nov 2015, 22:05

Reis ook al jaren met de motort, meer dan met de LaRo.... :D :D

Maar de laatste paar jaar wel van trekkershut naar hut, hotelletjes of pensions oid. Denk dat ik oud wordt, maar ben helemaal klaar met de tent en een mat. :oops:

Hoewel ik een daktent teveel gedoe vind lijkt slapen in de auto me ineens een stuk minder naar dan vroeger. :lol: :lol:
Edward van Vugt

conny

Berichtdoor conny » 24 Feb 2016, 11:26

Wij ook Impi, matras aangepast zoals Marc zei: self inflatebles onder originele matras; slapen als een baby.

En Edward heeft geen verstand van motorfietsen! R1200GSA 2011. Lekker puh.

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Feb 2016, 13:49

conny schreef:Edward heeft geen verstand van motorfietsen! R1200GSA 2011. Lekker puh.

Dat heb je mij ook nooit hoeren beweren :shock: :shock: net zomin als je mij ooit zult horen zeggen dat ik kan motorrijden. Dat neemt niet weg dat naar mening een GS helemaal niks is. Dat jij daar anders over denkt kan ik nie mee zitten nie. :roll: :roll:

Is ook erg off topic hier.
Edward van Vugt

Peu

Berichtdoor Peu » 24 Feb 2016, 18:29

Ik moet nog wel melden dat de problemen door Topsleeper worden erkend. Ze hebben in ons geval de helft van alleen het nieuwe matras vergoed t.w.v €75,00
Daarvoor zijn we als troost maar uit eten gegaan.

Case closed....
Failing to prepare is preparing to fail!

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 03 Jul 2016, 21:54

VeeTee schreef:Het enige probleem ("uitdaging") waar ik nog over nadenk is hoe een mooie constructie te maken zoals de conventionele (á la Howling Moon etc.) modellen) hebben, een soort afdakje/mini luifeltje van tentdoek boven/aan weerszijden van de zijramen om bij een regen toch goed te kunnen ventileren.
Mocht er iemand hier al een oplossing voor gevonden hebben dan houd ik mij voor ideeën aanbevolen.

Inmiddels een oplossing "gevonden" c.q. laten maken door een zeilmaker:

Een ruim afdakje boven de achteringang. Dit wordt aan de bovenkant met klittenband - de Columbus is hierop al voorbereid - bevestigd, en met 2 carbon kite stokken uitgehouden. Elastiek koord houdt de onderste hoeken op zijn plek. Voor de zijwaartse stabiliteit worden nog 2 scheerlijntjes gespannen. Het geheel is in een wip bevestigd.
E.e.a. is, samen met twee "zijflappen" voor de autoluifel, die ik door dezelfde zeilmaker heb laten maken, naar volle tevredenheid uitgetest tijdens onze vakantie in Noorwegen de afgelopen drie weken.

Sallaint detail: waarschijnlijk net zoiets als het meenemen van een paraplu, dan gaat het juist niet regenen: we hebben slechts 3 dagen van de 3 weken wat regen gehad - aanzienlijk beter dus dan afgelopen tijd hier in NL...

image.jpeg

image.jpeg
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 17 Jun 2017, 11:30

Afgelopen week ben ik bij een matrassen fabrikant in Friesland geweest voor een nieuwe matras voor onze Columbus. De oude matrassen, de originele, en de later onder garantie geleverde matras van Autohome had ik meegenomen, o.a. voor de juiste maatvoering. De originele matras bleek de goedkoopste kwaliteit polyether (sg 25) te zijn. De aanschafprijs in bulk lag ver onder de 25 euro per stuk. Niet iets wat je verwacht bij aankoop van een nieuwe relatief dure daktent. De tweede matras bleek een goedkope variant van traagschuim te zijn. Volgens de fabrikant kan dit alleen als topmatras, dus niet solo gebruikt worden. Dus geen wonder dat we binnen enkele weken op de bodem lagen. Niet fijn wanneer je vakantie daarna nog 6 á 7 weken duurt. De nieuwe matras zal bestaan uit 3 verschillende componenten, o.a. latex en polyether van sg 50. Als buitenbekleding hebben we gekozen voor een relatief waterdichte stof die wel ademt. De dikte van de matras is 9 cm. Mocht iemand interesse hebben in een nieuwe matras, dan graag een PB. Ik laat weten hoe de matras bevalt in het gebruik. Wij waren trouwens niet de eerste die een nieuwe matras voor een daktent lieten maken bij deze fabrikant ;)

Chris

HJK

Berichtdoor HJK » 19 Jun 2017, 10:54

autohome.jpg
niet voor de columbus helaas, voor de airtop
Laatst gewijzigd door HJK op 19 Jun 2017, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Reizen”