Heren en Dames Land Rover enthousiastelingen,
Het plan is om met een aantal vrienden ( 10 Land Rovers ) volgend jaar naar Schotland te gaan om daar het off road gebied te verkennen.
Ik zoek naar een aantal tips, routes (liefst in GPX), overnachtings plekken....kortom wie kan ons helpen?
Alvast dank
Pim
Greenlanen Schotland, wie heeft er tips/routes
-
Roger B.
Re: Greenlanen Schotland, wie heeft er tips/routes
Verdeel dat in minimaal twee groepen.... anders verknal je het voor anderen.. grote groepen ( meer dan 3 a4 voertuigen al) worden door locals als hinderlijk gezien.
GLASS is de vereniging die zich inzet voor behoud van greenlanemogelijkheden en kan je daar goed over informeren.
In schotland zijn veel onverharde paden prive eigendom en daarom vaak niet toegankelijk met een auto.
GLASS is de vereniging die zich inzet voor behoud van greenlanemogelijkheden en kan je daar goed over informeren.
In schotland zijn veel onverharde paden prive eigendom en daarom vaak niet toegankelijk met een auto.
gone
-
Landmarcs
Re: Greenlanen Schotland, wie heeft er tips/routes
Roger B. schreef:Verdeel dat in minimaal twee groepen.... anders verknal je het voor anderen.. grote groepen ( meer dan 3 a4 voertuigen al) worden door locals als hinderlijk gezien.
Precies, ik kwam in de Pyreneeën een groep van 5 Franse LandRovers tegen, dwz ... ik kwam er 3 tegen want ze hadden zich opgesplitst omdat meer dan 4 tegelijk als een onwenselijke "file" werd gezien. Ik kan me dit best voorstellen, ik kwam deze drie slechts spreekwoordelijk tegen, ik reed ze achterop op een uitzichtpunt (waar uiteindelijk bleek uitzicht te zijn op een dooie koe + 70 gieren op een volgend pasje, langs een zijweg) , kom je een hele file tegen op een smalle weg die voor het passeren om manoeuvreren vraagt dan ben je al niet blij met 3 tegenliggers.
Groeten MarcS