Ik heb mijn tablet voorzien van het programma OsmAnd. Hierin wordt gebruik gemaakt van Open Street Maps kaarten. Afgelopen zomervakantie hebben we ermee in de alpen gereden met volle teveredenheid.
Ik zelf heb een Samsung Tab3 10.1 in een Brolit houder die op RAM kogels en stangetjes op het dashboard gemonteerd zit.
Op een ander forum (allroadmaniacs.nl)vond ik een draadje waarbij Lennert Bakker zeer duidelijke instructive filmpjes heeft gemaakt.
http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... TsIMga_EDM
Groeten Frank110V8
Tablet met OsmAnd
-
Frank110V8
Tablet met OsmAnd
Landrover 110 3.9V8i met automaat verkocht,
Nu Defender110 TD5 camper
Re: Tablet met OsmAnd
Frank,
Ik heb precies dezelfde configuratie in mijn defender. Ik rij hier nu 2 jaar meer rond en werkt super! In MapSource maak ik gpx tracks, die ik vervolgens ook zonder problemen in Osmand kan gebruiken.
Ik heb precies dezelfde configuratie in mijn defender. Ik rij hier nu 2 jaar meer rond en werkt super! In MapSource maak ik gpx tracks, die ik vervolgens ook zonder problemen in Osmand kan gebruiken.
Bedankt Frank,
Ik heb Osmand op een Galaxy Tab 4 staan en kan er wel wat mee, maar zo'n duidelijke instructie is zeer welkom
Gerard
Ik heb Osmand op een Galaxy Tab 4 staan en kan er wel wat mee, maar zo'n duidelijke instructie is zeer welkom
Gerard
-
Frank110V8
Routes van Wikiloc.com werken ook perfect.
Je kan ze met de wikiloc app downloaden en direct gebruiken.
Je kan ze ook eerst op je computer downloaden, met mapsource/basecamp bij elkaar in een gpx bestand doen en deze overzetten naar je tablet(of veegtelefoon).
Ik had een route van Geneve door het franse deel tot de middelandse zee envia de italiaanse kant weer terug gepland en zo opgeaslagen. Ik had dus alle not to miss plekken op mijn scherm.
Programma werkt ook goed op je veegtelefoon.
Groeten Frank
Je kan ze ook eerst op je computer downloaden, met mapsource/basecamp bij elkaar in een gpx bestand doen en deze overzetten naar je tablet(of veegtelefoon).
Ik had een route van Geneve door het franse deel tot de middelandse zee envia de italiaanse kant weer terug gepland en zo opgeaslagen. Ik had dus alle not to miss plekken op mijn scherm.
Programma werkt ook goed op je veegtelefoon.
Groeten Frank
Vanavond met de ferry richting Hull en morgen daarvandaan richting Peterbororugh.
Ik heb alle doorwadingen van http://www.wetroads.co.uk in een gpx bestand, dus kunnen we morgen een leuke route uitstippelen
Gerard

Ik heb alle doorwadingen van http://www.wetroads.co.uk in een gpx bestand, dus kunnen we morgen een leuke route uitstippelen
Gerard

Frank110V8 schreef:Routes van Wikiloc.com werken ook perfect.
Ik zit zelf ook aan zoiets te denken, maar kan de route die jij beschrijft niet vinden op Wikiloc;
Welke route bedoel je?
-
Frank110V8
Hallo Gerard,
Je hebt niet goed gelezen:
"Routes van Wikiloc.com werken ook perfect.
Je kan ze ook eerst op je computer downloaden, met mapsource/basecamp bij elkaar in een gpx bestand doen en deze overzetten naar je tablet(of veegtelefoon)."
Ik had dus een heleboel routes van wikilock gehaald, deze met mapsource in een bestand gezet en dit bestand in mijn tablet geladen Wat je zoekt bestaat dus niet maar moet je zelf in elkaar puzzelen in Mapsourse of basecamp of een soortgelijk programma.
Groeten
Frank110V8
Je hebt niet goed gelezen:
"Routes van Wikiloc.com werken ook perfect.
Je kan ze ook eerst op je computer downloaden, met mapsource/basecamp bij elkaar in een gpx bestand doen en deze overzetten naar je tablet(of veegtelefoon)."
Ik had dus een heleboel routes van wikilock gehaald, deze met mapsource in een bestand gezet en dit bestand in mijn tablet geladen Wat je zoekt bestaat dus niet maar moet je zelf in elkaar puzzelen in Mapsourse of basecamp of een soortgelijk programma.
Groeten
Frank110V8
Frank110V8 schreef:Ik had dus een heleboel routes van wikilock gehaald, deze met mapsource in een bestand gezet en dit bestand in mijn tablet geladen Wat je zoekt bestaat dus niet maar moet je zelf in elkaar puzzelen in Mapsourse of basecamp of een soortgelijk programma.
Bedankt, dat wordt een mooi "klusje" voor de winteravonden
Gerard