Onze ervaring, lees het als een warme douche voor de mensen en bedrijven.(en niet als een reclame,we hebben geen aandelen)
In februari dit jaar zijn we naar Tunesië op vakantie geweest en dat liep anders als we van te voren hadden gehoopt.
In Douze op camping Desert club (aanrader) hebben we drie Duitsers ontmoet die aan het avonturen waren met een Mercedus G-klasse, de ene auto 25 en de andere 35 jaar oud. Met hun hebben we afgesproken om 3 dagen, inclusief een lokale gids de woestijn te verkennen met als doel het verloren meer.
Na twee dagen fantastische duinen gereden te hebben van soms wel 50 meter hoog en 30 procent is de laatste dag aangebroken en is het nog geen 4 uur terug rijden naar Douze.
Onze auto veruit de jongste en met het meeste vermogen, rijdt steeds voorop samen met de lokale gids. Wij trekken het spoor en daarna komen de andere twee auto's. Op een heuvel van nog geen 10 meter hoog wat flauw naar beneden gaat, komt de auto bijna onder aan de heuvel op zijn kant (het blijkt dat ik met de rechterkant op een hard stuk zand ben gereden, waar fesfes tegenaan is gewaaid , links was alleen maar fesfes. auto was niet uitgebroken ik heb nog gas gegeven en naar links gestuurd maar had absolute geen zin daar lag ik op zijn zijkant) Gelukkig had ik zelfniets (gordel om en raam had ik dicht),maar de auto zat behoorlijk in elkaar, voornamelijk de linkerkant, dak, deuren, voorraam en voorraam stijl, na 2 uur hadden we de auto weer op zijn wielen, motor nagekeken, geen olie waar het niet hoort, en hij liep weer.
Daktent moest eraf het roofrack/dak kon het niet meer dragen. Na 4 uur door de woestijn komen we aan in Douze.
Na contact gehad te hebben met onze 4x4 verzekering (Wiggers) konden we onze auto voor noodreparatie brengen bij een garage (de auto word bij binnenkomst van Tunesië in je paspoort geschreven en zonder de auto het land uit komen is niet zo gemakkelijk) Met fantastische hulp van Sophie eigenaresse van camping Desert club is de auto dusdanig gemaakt dat we er weer mee kunnen rijden, wel een plexiglas raam, en alles is gelast en terug gebogen zodat het roofrack weer recht is en het dak weer sterk genoeg om de daktent te dragen. Het is geen aanrader een plexiglas raam, riutenwissers werken er bijna niet op en bij wind komt hij naar binnen toe.
Bij thuis komst konden we de auto brengen bij ieder herstelbedrijf dat we wilden, we hebben hem bij ABS Niesing gebracht in Amsterdam op aanraden van onze dealer Kimman uit Amsterdam, hun doen al 30 jaar alle auto's voor ze herstellen en hebben ervaring met Defenders.
Na taxatie van een expert is de auto helaas economisch total los verklaart, na veel wikken en wegen, en overleg met verschillende mensen hebben we de auto oplaten knappen.
Hij is voor ons de ideale reisauto zoals hij ingedeeld is . We hebben geld van Wiggers uitbetaald gekregen ( de dagwaarde min de wrakwaarde).
Kimman Amsterdam (Frans) heeft voor alle onderdelen gezorgd (en wij wilde natuurlijk weer net niet de standaard onderdelen hebben, maar bv een dak zonder alpine raampjes, spiegels met verwarming) en het schade herstelbedrijf heeft er weer een prachtige auto van gemaakt.
Dus een ongeluk zit in een klein hoekje fijn als je dan een verzekering hebt die ook buiten de gebaande paden alles netjes verzekerd, en netjes afhandelt (Lin hartelijke dank)
Met vriendelijke groet Marieke en Aad.
4x4 Verzekering
4x4 Verzekering
Met vriendelijke groet, Aad & Marieke C.
“The World is a book, and those who do not travel read only a page.” St. Augustine
Defender 90 TD5 2004.
“The World is a book, and those who do not travel read only a page.” St. Augustine
Defender 90 TD5 2004.
-
Roger B.
Re: 4x4 Verzekering
tja.. vraag me bij zo'n verhaal altijd af wat de noodzaak is van het noemen van al die bedrijfsnamen..... maakt het voor het verhaal uit welke dealer, en welk schadebedrijf?
En dat wiggers ook schade tijdens 4x4 rijden vergoed is volgens mij toch redelijk algemeen bekend (maar er zijn meer verzekeringen die het niet uitsluiten)
Maar mooi dat ie weer gerepareerd is en jullie weer vrrder kunnen genieten
En dat wiggers ook schade tijdens 4x4 rijden vergoed is volgens mij toch redelijk algemeen bekend (maar er zijn meer verzekeringen die het niet uitsluiten)
Maar mooi dat ie weer gerepareerd is en jullie weer vrrder kunnen genieten
gone
hmmm, als er een dealer wordt genoemd.... en het is Kimman in deze... dan haak ik af..
da's gewoon diefstal! twee bouten voor m'n jates... 8.8 breeksterkte... 4 dagen levertijd( niet op voorraad
) en € 18,-!
nee dank... als ik schade heb oid. weet ik andere kanalen...
net zoals andere , veelvoorkomende onderdelen: een koppelingsslang:€44,-!! ( naar slave, empirische draad) €4, bij Paddock, OEM!
en Wiggers... tja, ik zit er niet
maar mooi dat het is opgelost en naar tevredenheid..
da's gewoon diefstal! twee bouten voor m'n jates... 8.8 breeksterkte... 4 dagen levertijd( niet op voorraad
nee dank... als ik schade heb oid. weet ik andere kanalen...
net zoals andere , veelvoorkomende onderdelen: een koppelingsslang:€44,-!! ( naar slave, empirische draad) €4, bij Paddock, OEM!
en Wiggers... tja, ik zit er niet
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
-
Roger B.
de dealer is soms zo gek nog niet, ik heb een retailer in Engeland die me wat korting verleent, maar met die korting zijn genuine parts duurder dan dat ik ze hier bij de dealer koop..... en nee, lang niet alles is OEM of namaak te krijgen
gone
Het belangrijkste van dit verhaal is eigenlijk dat je vooraf moet bedenken wat je wilt.
Doorgaan met de auto of vervangen, heb je natuurlijk wel even een dagwaarde nodig en richtprijs van de schade. Hier kan dan dealer en schadebedrijf in helpen, dit onder elkaar zetten voordat er een expert bij de auto komt.
Besluit je afscheid van de auto te nemen dan gaat het standaard verzekerings traject lopen. Wil je de auto behouden sta er dan op dat de auto in grote lijnen gedemonteerd wordt, de waarde van het wrak gaat namelijk dalen. Voor opkopers zijn dit soort restanten namelijk moeilijker te verkopen.
Per saldo ga je nu meer geld overhouden om de auto weer op zijn pootjes te zetten.
Laat je vooral ook niet gek maken het is en blijft jou auto.
Groet Ron
Ps: Marieke en Aad weer vele goede reiskilometers toegewenst met jullie 90, we zien de foto's wel verschijnen
Doorgaan met de auto of vervangen, heb je natuurlijk wel even een dagwaarde nodig en richtprijs van de schade. Hier kan dan dealer en schadebedrijf in helpen, dit onder elkaar zetten voordat er een expert bij de auto komt.
Besluit je afscheid van de auto te nemen dan gaat het standaard verzekerings traject lopen. Wil je de auto behouden sta er dan op dat de auto in grote lijnen gedemonteerd wordt, de waarde van het wrak gaat namelijk dalen. Voor opkopers zijn dit soort restanten namelijk moeilijker te verkopen.
Per saldo ga je nu meer geld overhouden om de auto weer op zijn pootjes te zetten.
Laat je vooral ook niet gek maken het is en blijft jou auto.
Groet Ron
Ps: Marieke en Aad weer vele goede reiskilometers toegewenst met jullie 90, we zien de foto's wel verschijnen
110-Td5 X-tech 2006
Ron63 schreef:
Groet Ron
Foto's staan op de http://picasaweb.google.nl/defender90castelein
Met vriendelijke groet, Aad & Marieke C.
Defender 90 TD5 2004.
Defender 90 TD5 2004.
- Chrsitiaan
aad schreef:
Foto's staan op de http://picasaweb.google.nl/defender90castelein
Waarvoor dank !
Prachtige foto's, wauw!
Jammer van het ongeluk. Goed dat jullie de moed hebben om door te gaan.
Wees gegroet,
Christiaan