In september/oktober ga ik naar Spanje en Portugal (Quinta D' Alijo). Wat mijn interesse heeft (als fotograaf) is het natuurgebied "Bardenas Reales" in Spanje. Op internet is in het Nederlands weinig info te vinden over dit gebied. Ook een gedetailleerde overzichtskaart van een te rijden route, ben ik niet tegen gekomen. Wel schijnt het dat je met de auto maar op 2 plaatsen het gebied in mag? Zijn er kosten verbonden aan het betreden, en mag je overal vrij rondrijden? Een NL boekje over het gebied zou welkom zijn. Wie kan mij helpen aan wat meer info? kaartmateriaal e.d.
Groet, Chris
Bardenas Reales
-
Waterrover
- Beheerder
Re: Bardenas Reales
Wij zijn er vorig jaar met de 110 doorheen gereden. Zeer fraai! Ik moet e.e.a opzoeken. Wat ik wel weet is dat je het onderste deel apart moet bezoeken maar dat vonden wij niet leuk (Plan de la Negra). Je rijdt langs een afgrond die je niet ziet en aan de andere zijde naast de weg alleen braak liggende grond welke soms door boeren bebouwd wordt. Het noordelijke deel is dus alleen de moeite waard! Wij zijn er t.h.v Arquedas ingegaan. Via het middendeel omhoog langs Castildetierra naar El Paso. Daar zijn wij weer gedraaid en via de westzijde (je rijd daar om een gesloten militairgebied heen) naar de uitgang. Er is aan de Westzijde van het natuurgebied nog een track van N naar Z.
Ik heb hier een kaart van het gebied en een beschrijving van de mogelijke route. Ik kan je eventueel een foto van de kaart ed mailen.
Ik heb hier een kaart van het gebied en een beschrijving van de mogelijke route. Ik kan je eventueel een foto van de kaart ed mailen.
Laatst gewijzigd door Peu op 25 Mei 2015, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Failing to prepare is preparing to fail!
Met vriendelijke groet, Aad & Marieke C.
“The World is a book, and those who do not travel read only a page.” St. Augustine
Defender 90 TD5 2004.
“The World is a book, and those who do not travel read only a page.” St. Augustine
Defender 90 TD5 2004.
Chris,
Het is inderdaad erg mooi, wij zijn er een jaar of vier geleden geweest. je mag er niet vrij rondrijden, volgens mij zijn er slechts twee wegen open voor auto's. je kan ter plekke een kaart van het gebied aanschaffen en voor de toegang hoefde niet te worden betaald.
Wil je het gebied helemaal zien dan zal je moeten wandelen of fietsen.
Groet,
Bas
Het is inderdaad erg mooi, wij zijn er een jaar of vier geleden geweest. je mag er niet vrij rondrijden, volgens mij zijn er slechts twee wegen open voor auto's. je kan ter plekke een kaart van het gebied aanschaffen en voor de toegang hoefde niet te worden betaald.
Wil je het gebied helemaal zien dan zal je moeten wandelen of fietsen.
Groet,
Bas
Woooah Chris
I need a 3 stops magenta for this one
coase I'm turning green of envy.
Like the Master said:
''If you gonna get wide
you gonna get high''
I need a 3 stops magenta for this one
coase I'm turning green of envy.
Like the Master said:
''If you gonna get wide
you gonna get high''
Hoi Roger
Je hebt gelijk , sorry , maar raakte door Chris zijn geplande tocht in een na-zomerse vakantie stemming.
Ik sta gecorrigeerd en beloof beterschap.
Hassan
Je hebt gelijk , sorry , maar raakte door Chris zijn geplande tocht in een na-zomerse vakantie stemming.
Ik sta gecorrigeerd en beloof beterschap.
Hassan
-
Waterrover
- Beheerder
Tijdens mijn tocht door Bardenas Reales had ik weinig zon, maar wel dreigende luchten, en zo nu en dan een spatje regen. Er was nauwelijks verkeer, zelfs een enkele camper waagde zich in het gebied. We zijn begonnen bij het informatie centrum. Vandaar naar La Blanca Baja en halverwege omhoog naar El Paso en weer terug om het rondje te vervolgen. Later hebben we Plana de la Negra gedaan. Van Sancho Abarca richting Valarena. Voor mij het mooiste stuk rijden! Veel steile hellingen, met gebruik van low gear, zowel naar beneden als naar boven. Veel modderplassen op de weg, en stukken weg die weggespoeld waren. De disco was echt in zijn element, en ik ook natuurlijk. We verbleven dichtbij, op Camping Bardenas. Hier ontmoeten we diverse Land Rover fanaten die met een tour bezig waren.
Groet, Chris
Groet, Chris
Camping Bardenas, is dat die camping een beetje ongezellig gelegen met een hele lange veelbelovende oprijlaan met groen erlangs?
Als dat zo is stonden er bij onze check alleen lawaaige Spaanse gezinnen en hutje op mutje...
Foto bij de Castildetierra heb ik net zo gemaakt
Fijne vakantie Chris!
Als dat zo is stonden er bij onze check alleen lawaaige Spaanse gezinnen en hutje op mutje...
Foto bij de Castildetierra heb ik net zo gemaakt
Fijne vakantie Chris!
Failing to prepare is preparing to fail!