Daktent!?

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Dragon

Daktent!?

Berichtdoor Dragon » 07 Mar 2015, 17:28

Hallo allemaal,

Ik ben van plan een daktent aan te schaffen maar twijfel tussen

http://www.gordigear.com/roof_tents/ext ... t.php?l=en

en

http://daktenten.com/index.php?route=pr ... uct_id=315

is er iemand die ervaring heet met 1 van de 2?
En hoe zit dat met nat inpakken en in de regen weer uitpakken, hou je het dan droog?

Graag advies en alvast bedankt!

groet, Ruben
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Waterrover
Beheerder

Re: Daktent!?

Berichtdoor Waterrover » 08 Mar 2015, 10:47

Beste Ruben,

Zoals ik het kan beoordelen is het allemaal een aftreksel van de Howling Moon daktent. Genoemde tent heeft zich gedurende talloze reizen in de meest afgelegen gebieden, en met intensief gebruik ruimschoots bewezen. Ga voordat je een keuze maakt, is langs Aart Kok en bekijk een Howling Moon van binnen. In prijs maakt het niet erg veel uit. Ik heb ruime ervaring met de HM en kan hem alleen maar aanbevelen. Zowel bij hitte als koude een prima tent om in te vertoeven, en gemaakt van duurzame materialen.

Groet, Chris

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 08 Mar 2015, 13:56

Je kan eind van de maand ook nog een rondje vakantiebeurs doen, daar zullen er ook wel genoeg te zien zijn.

Groet Ron

Ps: Wij hebben overigens zo'n olifant (Hannibal) op de aanhanger gemonteerd zitten voor de kids.
110-Td5 X-tech 2006

Dragon

Berichtdoor Dragon » 10 Mar 2015, 19:11

Ron63 schreef:Je kan eind van de maand ook nog een rondje vakantiebeurs doen, daar zullen er ook wel genoeg te zien zijn.

Ik ga zeker naar de vakantiebeurs daktentjes kijken! Plus de rest natuurlijk ;)

@Chris, dank voor het meedenken. Howling moon had ik nog niet gezien. Ziet er goed uit.

Hoe gedraagt zo'n daktent zich in een storm?
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 10 Mar 2015, 20:10

De Howling Moon tent is voorzien van een fly-sheet, eigenlijk is dit een dubbel dak systeem. Voordeel bij heet weer is, dat het binnen relatief koel blijft. Bij harde wind (stoten) kan de fly-sheet uiteindelijk scheuren, en kunnen de metalen spanners verbuigen. HM heeft echter voorzorgsmaatregelen genomen, middels 6 eenvoudige sluitingen aan de bovenzijde van de tent, kan de fly-sheet eenvoudig verwijderd worden. De ladder is makkelijk te verwijderen wanneer de tent open staat, en is voldoende uitschuifbaar om de fly-sheet te verwijderen. De kale tent kan behoorlijk veel wind aan, indien de ondertent gemonteerd is, kan windkracht 7 á 8 doorstaan worden.

Groet, Chris

vandestraatweg

Berichtdoor vandestraatweg » 10 Mar 2015, 23:22

Ik heb twee HM op mijn defender (een stargazer en deluxe). Ik ben er erg enthousiast over. Vooral de nieuwere versie met de ronde hoeken in de bodemplaat is erg goed.
In weer en wind mee gekampeerd (nog) geen sneeuw ervaring. Fly sheet kan inderdaad klapperen bij extreme wind (maar deze is er snel, ook in het donker, af te halen)
Johan

robind

Berichtdoor robind » 23 Mar 2015, 21:25

wij hebben gebruikte daktent gekocht die niet helemaal compleet bleek, ding kwam van daktenten.com en moet zeggen dat die mensen ons
heel goed en correct geholpen hebben, en dan vooral echt gemeend advies, zonder je proberen een poot uit te trekken, heb geen vergelijking maar ben wel uiterst tevreden over dit bedrijf.

Dennis Schoonen

Berichtdoor Dennis Schoonen » 07 Apr 2015, 14:29

Hoi,
wij kochten ook een tent bij daktenten.com (niet online hoor).
Type foresthome. We hebben er al 5-6 jaar veel plezier van.
Prima!
Deze tent gaat nu mee naar afrika.

gr Dennis

Dommel

Berichtdoor Dommel » 19 Mei 2015, 00:03

We hebben totaal geen ervaring met kamperen, enkel ik die eens drie maanden in een vouwwagen heeft gebivakkeerd.

Nu denken we erover om een daktent te huren om dit een weekje uit te proberen. Tent erop, Weber achterin en gaan! :mrgreen:

Echter, hoe en waar de honden te laten overnachten terwijl wij daarboven liggen te knorren? Kan ze moeilijk mee naar boven tillen...
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Edward

Berichtdoor Edward » 19 Mei 2015, 00:09

Ik lig nooit in een daktent, zie het nut niet van zo'n ding. Waarom zou het beter zijn dan een gewone tent? Omdat je een ladder op moet? Alle beesten waar je bang voor bent zijn eerder boven dan jij.....

Maar goed, de hond. Onze hond ligt altijd gewoon buiten aan de trekhaak. Op een camping dan anders ligt ze gewoon los. Zou het gaan regenen kan ze schuilen onder de auto, niet dat ze dat doet trouwens. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Reizen”