Luifel aan roofrack, welke kant?

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Landmarcs

Re: Luifel aan roofrack, welke kant?

Berichtdoor Landmarcs » 26 Jan 2015, 20:13

Tja ... op deze wijze hoef je niet te kiezen ...

Eureka.jpg

Links en rechts schaduw ... en als het regent kan je zowel links als rechts droog naar de voordeuren.

Groeten MarcS

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 26 Jan 2015, 20:22

Landmarcs schreef: en als het regent kan je zowel links als rechts droog naar de voordeuren

Tja, vraag niet hoe, de deuren kunnen amper nog open en hoeken anders alsnog in luifel/ tunnel/ wat het ook maar mag zijn :lol:

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 26 Jan 2015, 20:23

Ron63 schreef:Bij een 110 zou ik ook voor links gaan, mocht je ook zo'n kookplank aan de achterdeur monteren blijft alles goed bereikbaar.

Hebben we niet, anders had ik misschien wel een foxwing genomen.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Jan 2015, 20:39

JanTD5 schreef:
Landmarcs schreef: en als het regent kan je zowel links als rechts droog naar de voordeuren

Tja, vraag niet hoe, de deuren kunnen amper nog open en hoeken anders alsnog in luifel/ tunnel/ wat het ook maar mag zijn :lol:

Ik heb nog een paar stokken voor die hoeken, en de deuren openen is sowieso het probleem niet, dicht vraagt even aandacht.

En ... het heel een "Annex", het is een luifel bedoeld voor een stahoogte tunnel-tent, en hij gaat dus makkelijk over het dak van een Defender (als je geen Roof-Rack hebt). Deze "Eureka Annex" bestaat (of bestond) ook nog een maatje groter maar dan zou ik denkelijk toch liever twee boogstokken willen, eentje extra kort achter de auto om een en ander beter windvast te maken.

O ja, je kan desgewenst de luifel extra naar links of naar rechts op de boogstok spannen, als je bijv. extra uit de wind wilt zitten.

Uiteindelijk is het een geval van "ieder voordeel hep se nadeel" ... soms liebaugel ik ook naar zo'n recht-toe-recht-aan luifel.

Groeten MarcS

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 26 Jan 2015, 20:46

Heb dus wel een roofrack anders krijg ik alles niet mee voor ons en de kids.
Snap,je punt wel Marc, heb ook lang tegen zo'n vaste luifel aan gehikt, best duur voor wat je krijgt. Lange tijd met een tarpje gedaan. Maar afgelopen september met fam kampeer weekend regende het in de ochtend, dus vlug provisorisch tarpje gespannen alleen is die weer langer dan het roofrack, je bent dus zo lachend een minut of 20 bezig om het een beetje knap te hebben.
Heb nu dus onderstaande,

image.jpg

beetje foute auto :lol: , onze tent kan er dan mooi tegen aan zodat we een soort verlende luifel hebben. En het staat iets vlugger ;)

Groet Jan

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Jan 2015, 23:27

JanTD5 schreef:Heb dus wel een roofrack anders krijg ik alles niet mee voor ons en de kids.
Snap,je punt wel Marc, heb ook lang tegen zo'n vaste luifel aan gehikt, best duur voor wat je krijgt. Lange tijd met een tarpje gedaan. Maar afgelopen september met fam kampeer weekend regende het in de ochtend, dus vlug provisorisch tarpje gespannen alleen is die weer langer dan het roofrack, je bent dus zo lachend een minut of 20 bezig om het een beetje knap te hebben.
Heb nu dus onderstaande,

beetje foute auto :lol: , onze tent kan er dan mooi tegen aan zodat we een soort verlende luifel hebben. En het staat iets vlugger ;)

Beetje fout ??? Goed fout zal je bedoelen !!

Verder snap ik de verschillende overwegingen ... het is dus het voor- en nadelen gedoe.
Voor vlot onderweg denk ik nu nog aan een vissersparaplu, gewoon voor boven de achterdeur, zo'n vissersding is zo achterlijk groot dat je de stok bij het scharnier kan vastknopen en dan de hele deuropening droog houdt. (Als iemand iets beters weet hoor ik dat graag.)

Het aardige van "mijn" Eureka-momentje is dat je de auto zelfs op een bospad tot slaapkamer + annex kan maken, ik heb in Noorwegen en Zweden zo wel gestaan, bijv. aan een stil strandje aan het Siljan-meer. Recht achter de auto was het nog leuk vlak, naast de auto al weer struweel (in dit geval gagel). De auto krijg je veelal wel horizontaal, dus is dan een vlak grazig stukje achter de auto sturend. Maar goed, dit was geen veel-persoons-oplossing.

O ja, koken doe ik niet aan de deur, is veel te lastig (bij het in en uitstappen, en/of bij het bakken etc.). Koken doe ik uit een krat: een MSR doet het overal, nog een krat met "serviesgoed" en een krat met proviant ... is eenvoudig (en toch nog omslachtig).

Groeten MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 26 Jan 2015, 23:41

Landmarcs schreef:Voor vlot onderweg denk ik nu nog aan een vissersparaplu, gewoon voor boven de achterdeur, zo'n vissersding is zo achterlijk groot dat je de stok bij het scharnier kan vastknopen en dan de hele deuropening droog houdt. (Als iemand iets beters weet hoor ik dat graag.)

Bij deze dan: een kennis heeft zo'n vlaggestokhouder gemonteerd op de plaat waar de trekhaak op zit (naast de trekhaak).
(Vissers)paraplu of parasol erin, eventueel zekeren met een lijntje, klaar.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 27 Jan 2015, 01:13

Heb zo'n vissers paraplu. Viste nog wel eens in een ver verleden. Alleen is die 2,5m doorsnede :lol: :lol:

Groet Jan

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Jan 2015, 01:34

dat ie groot is is ook hier juist de bedoeling toch?
:lol:
gone

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 27 Jan 2015, 06:19

Edit, nachtdienst.

Bedoel dus geen 2,5m doorsnede :cry: :?

Groet Jan

Terug naar “Reizen”