Bekijk inderdaad dat andere topic ook even.
Afgelopen Juli/Augustus heb ik met een stel vrienden in mijn OneTen CSW ook een rondje Schotland gedaan. Green lanen is er in Schotland niet echt bij. We hebben op de topografische kaarten flink gezocht naar kleine weggetjes en maar een paar leuke paadjes gevonden. Wij hebben nadat we aankwamen in Newcastle nog wat Right of ways in Northumberland nabij Hexham gedaan, voordat we naar Schotland gingen.
Wij zijn met de klok mee door Schotland gegaan. Begonnen met een deel van de West Highland way en een beklimming van de Ben Nevis (hoogste berg van de UK). Daarna naar het mooiste stukje Schotland: Isle of Skye; hier kun je geweldig rondwandelen (wij gebruikten
Collins Rambler's Guide - Isle of Skye). Helaas werden we weggepest door de midges, hele kleine, irritante muggetjes die vooral op Skye en vooral in de maanden juli en augustus aanwezig zijn.
Hierna zijn we noordelijk gegaan en op aanraden van het andere topic en hebben we de Applecross pass genomen. Een leuk bergweggetje, maar persoonlijk vond ik de lange rit langs de kust na Applecross nog gaver.
Voor whiskyliefhebbers mag een bezoek aan de River Spey niet ontbreken; langs deze rivier liggen zeer veel distilleerderijen. Wij hebben de rivier stroomopwaarts gevolgd en nog een paar dagen bij de Cairngorms doorgebracht. Hier kun je ook stevig de hoogte in wandelen en genieten van hele gave uitzichten. Hierna langzaamaan terug gegaan richting Newcastle, met nog een paar korte Right of Ways in Engeland.
Overnachten deden we over het algemeen op campings, maar we hebben ook wildgekampeerd. Let op dat er campings zijn die alleen caravans toestaan en geen tenten. EN hou bij het wildkamperen ook de verscheidene regels en gewoontes in acht die je vind als je googled op Wild Camping Scotland.

- Skye

- Ergens een zeldzame doorwading