Schotland

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Breizh

Schotland

Berichtdoor Breizh » 07 Jan 2015, 18:37

Beste Laro rijders,
Wij gaan eind april met onze Defender 110 een tour maken door Schotland en hopen dat jullie ons kunnen voorzien van mooie routes en leuke tips :D
Bedankt alvast voor jullie input.
groet Stefan

Erik Peters

Re: Schotland

Berichtdoor Erik Peters » 07 Jan 2015, 19:39

Kijk hier eens.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Joep Weijers

Berichtdoor Joep Weijers » 07 Jan 2015, 20:33

Bekijk inderdaad dat andere topic ook even.

Afgelopen Juli/Augustus heb ik met een stel vrienden in mijn OneTen CSW ook een rondje Schotland gedaan. Green lanen is er in Schotland niet echt bij. We hebben op de topografische kaarten flink gezocht naar kleine weggetjes en maar een paar leuke paadjes gevonden. Wij hebben nadat we aankwamen in Newcastle nog wat Right of ways in Northumberland nabij Hexham gedaan, voordat we naar Schotland gingen.

Wij zijn met de klok mee door Schotland gegaan. Begonnen met een deel van de West Highland way en een beklimming van de Ben Nevis (hoogste berg van de UK). Daarna naar het mooiste stukje Schotland: Isle of Skye; hier kun je geweldig rondwandelen (wij gebruikten Collins Rambler's Guide - Isle of Skye). Helaas werden we weggepest door de midges, hele kleine, irritante muggetjes die vooral op Skye en vooral in de maanden juli en augustus aanwezig zijn.

Hierna zijn we noordelijk gegaan en op aanraden van het andere topic en hebben we de Applecross pass genomen. Een leuk bergweggetje, maar persoonlijk vond ik de lange rit langs de kust na Applecross nog gaver.

Voor whiskyliefhebbers mag een bezoek aan de River Spey niet ontbreken; langs deze rivier liggen zeer veel distilleerderijen. Wij hebben de rivier stroomopwaarts gevolgd en nog een paar dagen bij de Cairngorms doorgebracht. Hier kun je ook stevig de hoogte in wandelen en genieten van hele gave uitzichten. Hierna langzaamaan terug gegaan richting Newcastle, met nog een paar korte Right of Ways in Engeland.

Overnachten deden we over het algemeen op campings, maar we hebben ook wildgekampeerd. Let op dat er campings zijn die alleen caravans toestaan en geen tenten. EN hou bij het wildkamperen ook de verscheidene regels en gewoontes in acht die je vind als je googled op Wild Camping Scotland.

schotland_skye.jpg
Skye

schotland_doorwading.jpg
Ergens een zeldzame doorwading

Breizh

Berichtdoor Breizh » 10 Jan 2015, 10:48

Beste Joep en Erik,
Enorm bedankt voor jullie reactie !
We gaan ook zeker de andere topics nog even doorlezen.
gr Stefan

MartijnDoolaard

Berichtdoor MartijnDoolaard » 16 Mar 2015, 16:50

Ik ben na kerst richting Fort Williams gereden en Ben Nevis beklommen. Prachtige route, toen nog met mijn chevy maar heb sinds gister een 110. Je vind daar een aantal parkeerplaatsen langs de weg waar je kan kamperen.

hier een impressie https://maptia.com/martijndoolaard/stor ... -christmas

meer foto's op www.espiritu-libre.com.

veel plezier en goeie reis!

Terug naar “Reizen”