Paasrit 2014, Lorraine

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Chrsitiaan

Paasrit 2014, Lorraine

Berichtdoor Chrsitiaan » 21 Apr 2014, 23:05

=
Laatst gewijzigd door Chrsitiaan op 12 Mei 2016, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Roger B.

Re: Raaên Paasrit 2014, Lorraine

Berichtdoor Roger B. » 21 Apr 2014, 23:15

Prachtig verslag en prachtig beeldmateriaal weer...

waarom waren die verbodsborden met "sauf ayants droit" niet voor jullie (wat maakte jullie rechthebbenden)???
gone

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 21 Apr 2014, 23:47

inderdaad mooie foto's en verslag, zonnetje heeft haar best gedaan.

@ roger: volgens mij lees je te snel, het pad was niet voor hun maar er waren gelukkig voor hun andere paden in de buurt.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

tim

Berichtdoor tim » 22 Apr 2014, 07:18

Fraai verslag christiaan, mooie foto's met dito omgeving.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Apr 2014, 09:41

Alweer een mooi stukje vergeten Europa -- het westelijk deel van Lotharingen.
Jammer dat het voor ons "noorderlingen" toch weer zo'n 200-300 km extra rijden (over saaie autowegen) is.
Wij (ik althans) gaan dan weer naar Z-België (waar mijn tent en LandRover zelfs op GoogleMaps staan)

Alleen ... het departement Meuse is departement 55, het departement 54 is Meurthe-et-Moselle.
Meurthe-et-Moselle is overigens ook Lorraine, net als departement 57 = Moselle ... en ruimdenkenden rekenen ook departement 88 = Vosges tot Lorraine (lastig is dat de gebergte-keten Vogezen niet samenvalt met het departement Vosges -- "De Vogezen" liggen in 5 a 6 departementen).

Groeten MarcS

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 22 Apr 2014, 12:48

@ Roger : ik bedoelde inderdaad "dus niet voor ons toegankelijk" Het zou inderdaad leuk zijn mochten wij tot de "ayants droit" behoren :)

We vonden bijna altijd wel een alternatief.
Dirk (Zone30) heeft me op ideeën gebracht. Dit ga ik zeker ook nog eens proberen. Dus een route in mapsource uitzetten, in Nroute oproepen op de toughbook, gps aan tb koppelen en raaên!
We probeerden al wel eens eerder te improviseren maar aanvankelijk liep dat niet vlot. Toen nog met TB+mapsource en gps die niet met elkaar gekoppeld waren.
Op deze manier heb je een leidraad en gaat het vlotter.
Ik vrees alleen een beetje dat het nu "beginnersgeluk" was.

@ Marc: jij bent duidelijk een Frankrijk-kenner. En vriend die in de transportsector werkt kent alle grote Franse steden met bijhorende departementsnummers uit het hoofd. Ik zet het er maar bij ter info, en als het fout is mag je me altijd corrigeren .... just is just!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 22 Apr 2014, 14:45

Chrsitiaan schreef:@ Roger : ik bedoelde inderdaad "dus niet voor ons toegankelijk" Het zou inderdaad leuk zijn mochten wij tot de "ayants droit" behoren :)

We vonden bijna altijd wel een alternatief.
Dirk (Zone30) heeft me op ideeën gebracht. Dit ga ik zeker ook nog eens proberen. Dus een route in mapsource uitzetten, in Nroute oproepen op de toughbook, gps aan tb koppelen en raaên!
We probeerden al wel eens eerder te improviseren maar aanvankelijk liep dat niet vlot. Toen nog met TB+mapsource en gps die niet met elkaar gekoppeld waren.
Op deze manier heb je een leidraad en gaat het vlotter.
Ik vrees alleen een beetje dat het nu "beginnersgeluk" was.

@ Marc: jij bent duidelijk een Frankrijk-kenner. En vriend die in de transportsector werkt kent alle grote Franse steden met bijhorende departementsnummers uit het hoofd. Ik zet het er maar bij ter info, en als het fout is mag je me altijd corrigeren .... just is just!

Ach, als je gewoon wat 1:25.000 kaarten koopt en de "Ayant droits" respecteert is er ook zonder verdere bagage al veel te vinden in Frankrijk.
(Gelukkig kan kennelijk niemand meer kaartlezen,en je ziet dus slechts zeer zelden iemand met de kaart op pad gaan -- anders stonden er snel meer bordjes.)

Tja, ik ken de weg in Frankrijk soms beter als de inboorlingen aldaar, en ... ik ken ook veel departementen uit m'n hoofd - is ook niet zo moeilijk, ze zijn in principe alphabetisch genummerd (met een paar uitzonderingen). Als je dus een aantal vaste punten als vast kent is het niet al te moeilijk.

01 - Ain
    02 - Aisne
    03 - Allier
    04 - Alpes de Haute Provence (voorheen Basses Alpes)
    05 - Hautes Alpes
    06 - Alpes Maritimes
    07 - Ardeche
    08 - Ardennes
    09 - Ariège
    10 - Aube
    11 - Aude
    12 - Aveyron
    13 - Bouche du Rhône
    14 - Calvados
    15 - Cantal
    16 - Charente
    17 - Charente-Maritime
    18 - Cher
    19 - Corrèze
    20 - Corse (nu opgedeeld in 2A - Corse du Sud en 2B - Haute Corse)
    21 -
    etc. etc.
    75 - Parijs (eigenlijk Seine)
    76 - Seine Maritime
    ...
    88 - Vosges
    89 - Yonne
    en dan nog een paar "extra" departementen

Leuk detail: Basse en Inferieur waren normale aanduidingen maar zijn later vervangen omdat "Laag" als minderwaardig gezien kon worden.

En ... ten tijde van Napoleon hadden wij ook hier departementen (toen nog ongenummerd).

Noordelijke Departementen.jpg
Roger B. zou dan in het departement Lippe wonen.

Groeten MarcS

Roy

Berichtdoor Roy » 25 Apr 2014, 10:56

Christiaan,

Dat zijn weer een paar mooie dagen geweest. Dank voor het posten van dit verslag.

Groet,
Roy

Dommel

Berichtdoor Dommel » 29 Apr 2014, 22:53

Dank voor 't delen!
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Terug naar “Reizen”