Tips Schotland?

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
ericzwart

Tips Schotland?

Berichtdoor ericzwart » 29 Mar 2014, 21:53

Ik ga binnenkort met de Laro naar Schotland. Met de ferry van IJmuiden naar Newcastle. Vandaar richting het noorden. Wie heeft er goede tips voor mooie routes on en off-road.
Hoor het graag!
Eric

tookaphotoof

Re: Tips Schotland?

Berichtdoor tookaphotoof » 29 Mar 2014, 23:03

Alles aan de Noordwestkant is erg mooi vind ik zelf. Isle of Skye is prachtig, Applecross Pass is erg leuk om te rijden. In mijn geval was dat in een open auto in het donker en de mist met hoge sneeuwmuren. En maar hopen dat je niet naar beneden stort als je achteruit voor een vrachtwagen. :lol:

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 10 Mei 2014, 10:11

Wellicht dat ik deze zomer ook naar Schotland ga. Meer tips zouden geweldig zijn, met name voor eventuele Greenlane routes.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

SanderTD4

Berichtdoor SanderTD4 » 10 Mei 2014, 10:53

Wij gaan ook en lezen mee, maar weinig reactie.
Schotland is waarschijnlijk niet mooi of populair. :D
SanderTD4

http://www.otototaal.com

109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 10 Mei 2014, 15:36

SanderTD4 schreef:Wij gaan ook en lezen mee, maar weinig reactie.
Schotland is waarschijnlijk niet mooi of populair. :D

Hoe mooi Schotland is kan ik nog niet zeggen, maar wij hebben voor een week een huisje gehuurd op Skye.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 10 Mei 2014, 17:18

Schotland is prachtig, ik kan alleen niks over greenlanen daar zeggen, dat hebben we niet echt gedaan. Maar mooie kleine weggetjes genoeg! We zijn er een aantal keren geweest, steeds met de ferry IJmuiden - Newcastle, lekker relaxed. Een voorkeur voor een bepaalde streek heb ik niet echt, het overal mooi, maar de eilanden aan de westkust zijn we nog niet geweest, ik moet hoognodig de rente van mijn Laphroig plot op Islay eens gaan innen... :D
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Joep Weijers

Berichtdoor Joep Weijers » 12 Mei 2014, 19:28

Ik ben ook van plan om een vakantie in schotland met de land rover door te brengen. Helaas is er in schotland niet echt de mogelijkheid tot green lanen, zoals het in engeland mogelijk is. Zie http://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=15&t=5187&hilit=Scotland.

Ik ben nu een beetje aan het kijken of er in de national parks ter hoogte van Newcastle upon Tyne nog leuke routes zijn. Er zijn in ieder geval (betaalde) georganiseerde ritten door die parken.

We willen ook gaan wildkamperen, maar de schotse wet ziet wildkamperen als lopend de natuur in met de tent aan de rugzak. Helaas niet met overnachten tijdens een mooie lange greenlane.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Mei 2014, 22:25

Joep Weijers schreef:Ik ben ook van plan om een vakantie in schotland met de land rover door te brengen. Helaas is er in schotland niet echt de mogelijkheid tot green lanen, zoals het in engeland mogelijk is. Zie http://forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=15&t=5187&hilit=Scotland.

Ik ben nu een beetje aan het kijken of er in de national parks ter hoogte van Newcastle upon Tyne nog leuke routes zijn. Er zijn in ieder geval (betaalde) georganiseerde ritten door die parken.

We willen ook gaan wildkamperen, maar de schotse wet ziet wildkamperen als lopend de natuur in met de tent aan de rugzak. Helaas niet met overnachten tijdens een mooie lange greenlane.

Dan parkeer je toch je auto op een adequate plek en je loopt met je tent en rugzak 3 meter verder ... dan heb je nog steeds nauwelijks/te weinig plek voor de scheerlijnen (don't ask how I know this).

En ... wil je minder belemmeringen mbt het wild-kamperen, ga dan naar Zweden. Greenlanen en terreinrijden is daar nauwelijks mogelijk, maar "grind-lanen" des te meer.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 12 Mei 2014, 22:40

ik denk dat je alleen of met twee auto's niet snel problemen krijgt als je aan het eind van de dag, ver weg van de beschaafde wereld ergens in the middle of nowhere 1 nacht overnacht en de volgende ochtend vrij vroeg weer netjes opruimt en op pad gaat.

als je meerdere dagen op één plek gaat staan is de kans groter dat je "ontdekt" wordt
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Mei 2014, 23:31

Roger B. schreef:ik denk dat je alleen of met twee auto's niet snel problemen krijgt als je aan het eind van de dag, ver weg van de beschaafde wereld ergens in the middle of nowhere 1 nacht overnacht en de volgende ochtend vrij vroeg weer netjes opruimt en op pad gaat.

als je meerdere dagen op één plek gaat staan is de kans groter dat je "ontdekt" wordt

Dit lijkt verdacht veel op "uitlokking", maar jij schrijft wat ik dacht (en ook doe ... alleen nog niet in Schotland ... omdat ik er nog niet geweest ben).

Groeten MarcS

Terug naar “Reizen”