Nicogroennl schreef:Mooi tableau, was het een jachttrip of een roadbook?
Een knalfuif
Nicogroennl schreef:Mooi tableau, was het een jachttrip of een roadbook?
Chrsitiaan schreef:Als die plaatjes met de dode dieren shockerend zijn, wil ik we wel weg doen hoor.
Ik krijg er honger van telkens ik ze zie![]()
Dat hoort gewoon bij die regio in die periode.
Chrsitiaan schreef:Ik weet het, 't is al lang niet meer origineel, maar nog steeds plezaaaaant!
Dit jaar voor de 4de keer tussen kerst en nieuw naar Joinville getrokken om er enkele roadbooks te rijden.
janwijbrand schreef:Zijn er "officiele" instanties die deze roadbooks beheren?
Chrsitiaan schreef:janwijbrand schreef:Zijn er "officiele" instanties die deze roadbooks beheren?
Neen, tenzij jij een uitgeverij als "officiële instantie" beschouwd.
christiaan (XROVER) schreef:
Goed nieuws uit Frankrijk!
De "Circulaire Olin" uit 2005 bepaalde dat je enkel nog mocht rijden op "chemins carrossables", eigenlijk dus enkel nog wegen die enkel met een normale auto berijdbaar zijn. Vele wegen en zeker de voor ons interessantste waren dus op die manier voor ons verboden! Dit laatste werd ons trouwens eens duidelijk gemaakt door een vriendelijke boswachter in Joinville tijdens onze paasrit van 2011.
De term "carrossable" was blijkbaar een probleem en kon naar willekeur van de ONF-agenten worden gebruikt om gemotoriseerde recreanten te verbaliseren.
Deze term wordt nu geschrapt.
Samengevat komt het hier op neer:
"Hors piste" blijft ten strengste verboden!
Het gebruik van landelijke wegen hangt niet meer af van de staat van die wegen.
Privé-eigenaars beslissen zelf en zij alleen of de wegen op hun grondgebied worden opengesteld voor publiek gemotoriseerd verkeer. Er wordt aangeraden om dit op het terrein duidelijk te maken met barelen ed om dubbelzinngheid te vermijden.
Bevoegde agenten moeten prioriteit geven aan inbreuken op de vorige punten (hors-piste en duidelijk aangegeven privé wegen).
Bron:
http://www.codever.fr/index.php/toutes- ... -est-passe
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten