Kerstrit Joinville 2013

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Edward

Re: Kerstrit Joinville 2013

Berichtdoor Edward » 24 Jan 2014, 21:10

Chrsitiaan schreef:Niet mee eens Marc, te veel Nederlanders weten dat volgens mij :mrgreen:

Och Cristiaan, zelfs Nederlanders hebben er last van dat ze overal Nederlanders tegenkomen. ;) ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Nicogroennl

Berichtdoor Nicogroennl » 24 Jan 2014, 21:44

Chrsitiaan schreef:Als die plaatjes met de dode dieren shockerend zijn, wil ik we wel weg doen hoor.
Ik krijg er honger van telkens ik ze zie :mrgreen:
Dat hoort gewoon bij die regio in die periode.

Ach, mij shockeert het niet, hoewel ik er als vegetariër ook geen honger van krijg. Mijn honden zouden echter wel een tijdje kunnen barfen van zo'n ree. :)
Series III 88" 1971 2,25 benzine 4 x 2
1*

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Jan 2014, 21:58

Edward schreef:
Chrsitiaan schreef:Niet mee eens Marc, te veel Nederlanders weten dat volgens mij :mrgreen:

Och Cristiaan, zelfs Nederlanders hebben er last van dat ze overal Nederlanders tegenkomen. ;) ;)

Ja, daar herken ik wel iets in, soms wel erg veel en ook erg aanwezige landgenoten < landgenoten is verleden tijd van landgenieten >.
D'r zijn evenwel verschillende truuks om al die "Ollanders" een beetje te ontlopen.

Groeten MarcS

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 24 Jan 2014, 22:05

Edward schreef:

Er zijn zo van die zekerheden in het leven. Als wij een naar onze normen leuke (= kleinschalige en zo natuurlijk mogelijke) camping vinden in Frankrijk, dan zijn de uitbaters 9 kansen op 10 Nederlanders, net zoals het overgrote deel van de kampeerders ... maar geen probleem hoor, meestal zijn dat fijne mensen.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Jan 2014, 22:48

Chrsitiaan schreef:
Edward schreef:

Er zijn zo van die zekerheden in het leven. Als wij een naar onze normen leuke (= kleinschalige en zo natuurlijk mogelijke) camping vinden in Frankrijk, dan zijn de uitbaters 9 kansen op 10 Nederlanders, net zoals het overgrote deel van de kampeerders ... maar geen probleem hoor, meestal zijn dat fijne mensen.

Hmmm ...het kan ook anders, beroerder.
Campings met een bordje in het Frans dat de camping vol is, en die een NL-talige telefoonbeantwoorder hebben (als ze de telefoon niet zelf - ook in het Nederlands - opnemen) ... een zelfgekozen Nederlands getto dus.

Ik ken ook, niet ver van dit soort "concentratie-kampen" een heel aangename camping door erg vriendelijke Fransen gerund, echter ook te vinden in een NL-gidsje en dusook vol met Nederlanders, gelukkig wel vooral mensen van een rustiger soort. Soms ook Duitsers ...die de kettingzaag meenemen om iedere avond een paasvuur te maken (een vuurtje bij de tent is toegestaan, maar met de kettingzaag dag na dag het omringende bos in trekken is toch een beetje te veel van het goede).

De laatste keer dat ik er was was ik incognito, en bleek er nog één Franse familie te kamperen :? (wel gezellig de vreemde Hollandse gewoonten besproken).

Groeten MarcS

Terug naar “Reizen”