Indian Summer Tour okt 2013 - Auvergne
- Nicogroennl
Re: Indian Summer Tour okt 2013 - Auvergne
Wauw, pracht reportage!
Series III 88" 1971 2,25 benzine 4 x 2
1*
1*
Beste,
We hebben vorig jaar ook een offroad tour vanuit brioude gedaan en zouden graag dit jaar terug gaan maar er nog enkele dagen bijdoen.
Omdat we enorm gecharmeerd waren door jullie foto's zouden we graag een deel van jullie tour combineren met de onze.
Is het mogelijk om jullie roadbook te bekomen?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten.
Daniel
We hebben vorig jaar ook een offroad tour vanuit brioude gedaan en zouden graag dit jaar terug gaan maar er nog enkele dagen bijdoen.
Omdat we enorm gecharmeerd waren door jullie foto's zouden we graag een deel van jullie tour combineren met de onze.
Is het mogelijk om jullie roadbook te bekomen?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten.
Daniel
-
Landmarcs
Ik zeg/schrijf het wel vaker: Als je een goede (staf)kaart hebt dan is er nog meer - soms nog avontuurlijker, soms "onmogelijk". Tegenwoordig gaat het overigens soms zelfs ook gewoon met GoogleMaps. Ik herinner me een tamelijk spannende "beklimming" uit de vallei van de Alagnon - ik had noch een gedetailleerde kaart, noch Google, maar gewoon wat optimisme bij me (en ik zocht een rustig kampeerplekje).
Nu net vond ik het pad terug, gewoon op Google Maps, ik zou het liever niet met een alledaags Renaultje doen, maar Google kent het.
Oftewel: Er is meer tussen "hemel en aarde". (En het goede van wat doe het zelf werk is dat je niet alleen die paar routes rijdt, en dus niet alleen die ongelukkigen langs die route "terroriseert". Bovendien, wat is er nu leuker: andermans platgereden route rijden of zo hier en daar zelf iets ontdekken, met alle werkelijk onbekende verrassingen.)
Groeten MarcS
Nu net vond ik het pad terug, gewoon op Google Maps, ik zou het liever niet met een alledaags Renaultje doen, maar Google kent het.
Oftewel: Er is meer tussen "hemel en aarde". (En het goede van wat doe het zelf werk is dat je niet alleen die paar routes rijdt, en dus niet alleen die ongelukkigen langs die route "terroriseert". Bovendien, wat is er nu leuker: andermans platgereden route rijden of zo hier en daar zelf iets ontdekken, met alle werkelijk onbekende verrassingen.)
Groeten MarcS
Helemaal met je eens MarcS
Ik heb in mijn Defender een heeeele ouwe GPS. Garmin 176 c. Oit gekocht in de usa lang voordat hier gps in auto's gemeengoed was. Deze laat een pijltje zien op de plaats waar je bent. Van a naar b navigeren geeft ie aan dmv een rechte lijn.
Het is eigenlijk ook een gps uit de scheepvaart getrokken.
Maaaaaar, de kaarten zijn vrij gedetaileerd. Je ziet welke weggetjes waar lopen en met zoomen zie je er nog meer. Het houdt niet op bij asfaltwegen. Erg leuk en handig om op die manier te rijden in. Ieuw offroad gebied. En de gps laat een 'broodkruimelspoor' achter en zo zie je hoe je terug kunt rijden.
Was op IJsland handig om zelfde doorwaadbare plek in rivier terug te vinden bijvoorbeeld.
Nergens roadbooks voor nodig.

Ik heb in mijn Defender een heeeele ouwe GPS. Garmin 176 c. Oit gekocht in de usa lang voordat hier gps in auto's gemeengoed was. Deze laat een pijltje zien op de plaats waar je bent. Van a naar b navigeren geeft ie aan dmv een rechte lijn.
Het is eigenlijk ook een gps uit de scheepvaart getrokken.
Maaaaaar, de kaarten zijn vrij gedetaileerd. Je ziet welke weggetjes waar lopen en met zoomen zie je er nog meer. Het houdt niet op bij asfaltwegen. Erg leuk en handig om op die manier te rijden in. Ieuw offroad gebied. En de gps laat een 'broodkruimelspoor' achter en zo zie je hoe je terug kunt rijden.
Was op IJsland handig om zelfde doorwaadbare plek in rivier terug te vinden bijvoorbeeld.
Nergens roadbooks voor nodig.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Wij hebben ook een Garmin van nu een jaar of 10 oud. Die zet je gewoon op kortste route en je komt op de meest spectaculaire plekken!
In Frankrijk wil je dan wel eens afdwalen omdat de Garmin zegt dat je naar rechts moet op een bospad maar dat dat dan niet mag, maar zo kom je nog eens ergens.......
De laatste keer in zo'n gebied kreeg ik van een opzichter een pas met een geldigheid van een week zodat we ook al die andere paden in
mochten...
In Frankrijk wil je dan wel eens afdwalen omdat de Garmin zegt dat je naar rechts moet op een bospad maar dat dat dan niet mag, maar zo kom je nog eens ergens.......
De laatste keer in zo'n gebied kreeg ik van een opzichter een pas met een geldigheid van een week zodat we ook al die andere paden in
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Chrsitiaan
Wij hebben ook al enkele keren zelf een route gemaakt. Onlangs in de Lorraine (Paasrit) op die manier een prachtige route gereden tussen Verdun en Commercy. Maar je moet daar toch wat geluk mee hebben volgens mij.
Je wil toch altijd een zo goed mogelijke OFF/ON road verhouding.
In sommige streken/regio's gaat dat goed in andere loopt het voor geen meter, zelf ook mogen ondervinden!
Je wil toch altijd een zo goed mogelijke OFF/ON road verhouding.
In sommige streken/regio's gaat dat goed in andere loopt het voor geen meter, zelf ook mogen ondervinden!
- Chrsitiaan
Chrsitiaan schreef:
Ik bezorg jullie graag een kopie op eenvoudig verzoek!
Verschillende mensen van dit forum ontvingen destijds kopies van deze roadbooks.
We zijn nu bijna 2 jaar verder.
Heeft er ooit iemand nog iets mee gedaan ?
Beste,
Na het lezen van je reisverslag + mooie foto's, ben ik erg geïnteresseerd geraakt. Zou je me deze roadbooks kunnen doen toekomen?
In ieder geval alvast bedankt voor het delen van dit verhaal.
Groeten,
Arjan
Na het lezen van je reisverslag + mooie foto's, ben ik erg geïnteresseerd geraakt. Zou je me deze roadbooks kunnen doen toekomen?
In ieder geval alvast bedankt voor het delen van dit verhaal.
Groeten,
Arjan
- Chrsitiaan
Hier een vervolg op dit verhaal :
http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopi ... 35&t=30293
Chrsitiaan schreef:Hier een vervolg op dit verhaal :
Ziet er weer schitterend uit Chrsitiaan bedankt dat we mochten mee genieten van de mooie foto's.
Krijgen gelijk weer zin om op pad te gaan.
Groeten Marieke en Aad.
Met vriendelijke groet, Aad & Marieke C.
“The World is a book, and those who do not travel read only a page.” St. Augustine
Defender 90 TD5 2004.
“The World is a book, and those who do not travel read only a page.” St. Augustine
Defender 90 TD5 2004.