Green Laning in the UK ? maybe not !

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
RobStewart

Green Laning in the UK ? maybe not !

Berichtdoor RobStewart » 27 Dec 2013, 16:20

... so chaps, my wonderful government has a draft bill on the table which is designed to spoil your fun.

you can read all of it here http://www.publications.parliament.uk/p ... 07.htm#a59 but the section BOATS AND UCRS from 147 onwards is interesting.

the bunny huggers and bloody ramblers are at the bottom of this (paragraph 148) and thanks to irresponsible groups of idiots carving up the lanes they now have the power to end it for all of us, it has nothing whatsoever to do with responsible laners who actually help maintain the BOATS, RUPPS, and UCRs.

So I ask all of you who are considering a trip across the water for a spot of Green Laning, please check with the local ROW officer first to check for TROs and the like.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Landmarcs

Re: Green Laning in the UK ? maybe not !

Berichtdoor Landmarcs » 27 Dec 2013, 17:11

Wat ben ik blij dat ik altijd al "mixed feelings" had bij dat grote eiland.

Ik versta ze wel maar begrijp ze niet, dat is de beste samenvatting.
Ik heb ook nooit grip gekregen op het al dan niet geaccepteerd zijn van wild kamperen.
(Dwz zoals ik dat in Frankrijk gewend ben, mag niet maar kan wel, vooral als je het bivouakeren noemt.)

Groeetn MarcS

Dommel

Berichtdoor Dommel » 27 Dec 2013, 18:42

Uit de tekst begrijp ik dat we over enkele jaren de Engelsen en Schotten hier op de Veluwe zien greenlanen om de reeën en Schotse hooglanders te zien! :D
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 27 Dec 2013, 19:37

Dommel schreef:Uit de tekst begrijp ik dat we over enkele jaren de Engelsen en Schotten hier op de Veluwe zien greenlanen om de reeën en Schotse hooglanders te zien! :D

... well not exactly. What I didn't point out was that the law only applies to England, Wales and Northern Ireland.

In Scotland we have a different system which defines a Public Right of Way as any path that has been used by the general public for at least 20 years and must link two public places ... however before you all start to get excited and start booking your 2026 Summer Holiday be aware that there is currently only 142 Rights of Way in Scotland that you can drive a motorised vehicle and these have an average length of around 0,6km

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Dec 2013, 19:58

RobStewart schreef:In Scotland we have a different system which defines a Public Right of Way as any path that has been used by the general public for at least 20 years and must link two public places ... however before you all start to get excited and start booking your 2026 Summer Holiday be aware that there is currently only 142 Rights of Way in Scotland that you can drive a motorised vehicle and these have an average length of around 0,6km

Uhh for those 50 miles of Right of Way I won't go up there.
Uhh voor die ± 80 km vrij overpad steek ik de Noordzee niet over.

D'r zijn natuurlijk nog andere redenen om Schotland te bezoeken ...

Groeten MarcS

PS Ik weet nu nog steeds niet of ze op het grote eiland mijn manier van wild kamperen appreciëren.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Dec 2013, 20:37

als ik de verhalen van Christiaan hier op het forum lees is het in "la France" ook niet toegestaan wild te kamperen, maar mag je wel bivak opzetten :roll:

verder hou je je gewoon van de duitse als er een politie agent verkondigd dat je daar niet mag camperen........
gone

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 27 Dec 2013, 20:54

Landmarcs schreef:Ik versta ze wel maar begrijp ze niet, dat is de beste samenvatting.

Tja, dat heb ik nou met die Fransen: ik versta ze niet, én ik begrijp ze niet...

Landmarcs schreef:D'r zijn natuurlijk nog genoeg redenen om Schotland te bezoeken ...

Zeer zeker, wij bezoeken graag en frequent de Britse, Ierse en Schotse eilanden. Naast het greenlanen ook andere redenen genoeg!
Bij het greenlanen in de UK je inderdaad goed informeren, ik heb al enkele keren via een UK forum contacten kunnen maken me lokale leden die dan vaak ook iets organiseren en als gids mee willen rijden. Dat is echt super!
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Dec 2013, 21:42

Roger B. schreef:als ik de verhalen van Christiaan hier op het forum lees is het in "la France" ook niet toegestaan wild te kamperen, maar mag je wel bivak opzetten :roll:

verder hou je je gewoon van de duitse als er een politie agent verkondigt dat je daar niet mag kamperen........

Je je "van de Duitse" houden is in Frankrijk meestal niet echt een aanbeveling.
Hoogstens als je een Fransman tegenkomt die in Duitse tewerkstelling is geweest kan je het treffen dat hij graag zijn Duitse taal etaleert (maar die is met een Franse tongval weer moeilijk te verstaan). Ik ken twee redenen waarom een Fransman blij was als tewerkgestelde: 1º hij was als boerenzoon tewerkgesteld op een Bauernhof en was de lieveling van de boerin of beter de dochters van de boerin, 2º hij was tewerkgesteld in Königsberg (nu Kaliningrad) en moest daar hard werken totdat de Russen kwamen, waarna hij goed kon eten en de Duisters hard mochten werken (dit laatste is mij wel eens zo verteld door een vriendelijke boer, dwz de vader van, en wij mochten op het erf kamperen).

En dan het wild kamperen: Ja Ja dat is in Frankrijk ook verboden, alleen is het in Frankrijk gewoon dat je regels hebt ... en gebruiken en ... nog wat.
Ben je een beetje op de hoogte van 's lands wijs en eer dan is er veel mogelijk. Overigens ook in het moederland van Christiaan ... wij kamperen al een eeuwigheid, ieder jaar weer (de tent en de LandRover zijn op GoogleMpas te vinden), ergens in België op een "site classé" ... ohne probleme.

Groeten MarcS

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Dec 2013, 21:46

met "je van den duitse houden" wilde ik niet zeggen dat je duits moet praten, maar dat je "het niet wist" je weet wel... wir haben........ :roll: :mrgreen:
en ik had het over engeland, in frankrijk weet jij immers de weg
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 27 Dec 2013, 21:59

VeeTee schreef:
Landmarcs schreef:Ik versta ze wel maar begrijp ze niet, dat is de beste samenvatting.

Tja, dat heb ik nou met die Fransen: ik versta ze niet, én ik begrijp ze niet...

Tja dan wordt het moeilijker. Ik versta ze wel en begrijp ze ook. Soms begrijp ik ze wel maar versta ik ze niet ... dat is het voordeeltje dat je hebt als buitenlander ... in het bijzonder als iets niet mag/kan dan is het handig als je kortstondig creatief met het verstaan en begrijpen kan omgaan.

Een Fransman begrijpen is niet zo moeilijk. Men neme een echte Fransman (dus geen Parijzenaar, een ook geen stads type dat op het platteland verdwaald is, en liever ook geen over het paard getild BCBG type) en zo'n echte Fransman is dan niet chauvinistisch, hij houdt gewoon alleen van zijn stukje Frankrijk. Als je dat weet dan is het gesprek bijna net zo makkelijk als met een willekeurige LandRover eigenaar (ook stuk voor stuk wat eigengereide en eigenzinnige types die in overgrote meerderheid eigenlijk heel vriendelijk en behulpzaam zijn).

Groeten MarcS

Terug naar “Reizen”