Afrika Ervaring??

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Rick&Landy

Afrika Ervaring??

Berichtdoor Rick&Landy » 19 Dec 2013, 20:05

Hallo mede Avonturiers , ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn Naam is Rick en rij een defender 110 uit 2000.Ben pas een jaartje de trotse eigenaar maar wel aardig wat ritjes gedaan. Nu is de planning om oktober van 2014 naar Tanzania te rijden vanaf Nijmegen met ze viertjes. Heb al veel dingen opgezocht, gelezen en gezien over Afrika. Wat eigenlijk mijn vraag is of iemand in de afgelopen 2 jaar ook in Afrika is geweest en wat de spanningen (burgeroorlogen enz.) zijn. Hoe veilig is het om als Europeaan daar door heen te rijden?
En wat is een echt must know..?

Alvast bedankt voor de moeite
Rick

vandestraatweg

Re: Afrika Ervaring??

Berichtdoor vandestraatweg » 20 Dec 2013, 05:16

kijk eens op http://www.africa-overland.net
deze site verwijst naar websites van diverse overlanders (onderweg of net terug)

Johan (vanuit Rwanda)

Thimba

Berichtdoor Thimba » 15 Jan 2014, 20:43

Hoi Rick,

Kijk vooral ook op http://www.horizonsunlimited.com/hubb/regional-forums/.
Dat is wel zo'n beetje HET forum als het om overlanding gaat. Met veel recente en actuele ervaringen van reizigers. Is begonnen als forum voor motorrijders, maar je vindt er steeds meer 4x4 overlanders tussen.

Veel plezier met voorbereiden. Is al een hele ervaring, kan ik je vertellen!

Happy travels,

Gee

http://www.geehurkmans.com/Thimba

4opreis

Berichtdoor 4opreis » 25 Mar 2014, 23:23

Hoi Rick,

Onze ervaring is heel recent (2012-2014). Afrika is wat veranderlijk m.n. aan de noordkant van de Oostroute die jij gaat rijden. Wij hebben als gezin het hele stuk gereden, probleemloos, ook direct na de rellen in Port Said van begin 2013. Geweld was destijds heel erg richting overheid gericht maar hoe dat nu is moet je checken ... veel mensen in de demonstraties zeiden destijds "Welcome to Port Said" ;-)

Sudan rommelt nu, hoorde van expats dat ze uit Khartoum zijn weggestuurd. Dus checken, niet alleen site van ministeries, juist lokale bronnen vinden (via Twitter).

Kenia, oppassen tegen de Somalische grens, de weg van Moyale naar zuiden. Die is / was heel slecht, daardoor reden mensen langzaam en dat maakte ze kwetsbaar voor overvallen. Nu zijn de Chinezen daar asfalt aan het leggen, wellicht al klaar. Wij hebben de weg via het Turkanameer gereden, erg afgelegen dus zoek een maatje, geen Toyota maar een Landrover ;-).

Tot Zuid Afrika hebben wij ons nergens onveilig gevoeld. In ZA gingen voor het eerst de deuren op slot (reden: vechtpartijen op straat / gebivakkeerde mannetjes op kruispunt) ... in ZA voel je nog de spanning a.g.v. de apartheid. Het bestaat niet meer maar het is er nog wel.

Verder heb je het moeilijkste al gedaan: namelijk besluiten dat je gaat. De rest gaat min of meer vanzelf als je op pad bent.

Als je meer wilt weten, stel je vragen, kan ook per email via onze site (www.4opreis.nl).

Beste groet, succes met de voorbereidingen,
Robert (Tamara, Sem & Tess)

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 28 Jun 2014, 09:48

Ben onlangs naar een zeer boeiende xrover avond geweest waar een jong koppel hun Afrika verhaal uit de doeken kwam doen.
Alvorens ze hun 433 dagen durende (69.000 km, 33 landen , ...) rondreis door Afrika deden, had Bram al eens met een Defender van België naar Tanzania gereden.Hij heeft blijkbaar een speciale band met Tanzania.
Lijkt me zeer de moeite om eens contact met Bram op te nemen.

Meer info en contactgegevens,zie: http://www.africa360.be/

Terug naar “Reizen”