klaar voor een rondje Afrika

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Thimba

klaar voor een rondje Afrika

Berichtdoor Thimba » 18 Okt 2013, 15:23

Hi,

Op 1 januari vertrek ik voor een maand of 12 richting Afrika. Als je dat een beetje wilt volgen, kijk dan op http://www.geehurkmans.com/Thimba.

Afbeelding

Happy trails,

Gee

Johnny

Re: klaar voor een rondje Afrika

Berichtdoor Johnny » 18 Okt 2013, 16:04

Heel veel plezier,

Mischien is het leuk om hier in dit topic jullie reisverhalen te spuieen,..
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

Zebra2Low

Berichtdoor Zebra2Low » 18 Okt 2013, 16:54

Goeiendag zeg Gee

Als dit niet een van de laaste trede van de overtreffende trap is dan weet ik het niet meer. :D
Over avonturen beleven gesproken|
Dag,week of maandelijkse reisverslag , ik zie er naar uit.

p.s.

Als er een (reserve)onderdelen wishlist bestaat post hem aub.
G.a.n. ashcroft HD steekassen front (23/10 splines) are yours,
but don't let Thimba think they are juicy bones. ;)

Wens je al het beste en een behouden vaart.

Hassan.

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 19 Nov 2013, 18:11

Voor een maand of 12? Wauw, dat wil ik ook wel! Veel plezier en mooie belevenissen gewenst! 8-)
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110

tookaphotoof

Berichtdoor tookaphotoof » 20 Nov 2013, 09:07

Prachtige website en zo te zien het moet een mooie reis worden. Zal ik zeker volgen!
Complimenten ook voor de Ridgeback.

Thimba

Berichtdoor Thimba » 20 Nov 2013, 10:20

Hi,

Dank voor jullie reacties en complimenten!
Nog een week of 5 en dan is het zover. Het Carnet (CDP) van de ADAC uit Duitsland is geregeld en onderweg (kostte een rip uit mijn lijf van € 5.000, maar dat is een borg, en die krijg je weer terug als je alle landen netjes in- en uit laat stempelen -:)
Over een paar weken een laatste check bij ET in Coevorden. Zij onderhouden de auto al ruim 15 jaar, en kennen 'm dus inside out.
Deze week nog raamisolatie gemaakt om de hitte buiten te houden en de ramen 's nachts te blinderen:

Afbeelding

Oh ja, als iemand nog een goede tip heeft om de wegenbelasting (en de apk) te omzeilen, dan houd ik me aanbevolen! Het is echt bezopen dat je met een in NL geregistreerde auto niet langer dan 12 maanden op reis kunt ivm de apk, en dat je ook nog eens verplicht bent om de wegenbelasting (o.k.: "houderschapsbelasting") gewoon door te betalen terwijl je ergens in verweggistan rondrijdt.

Cheers,

Gee

p.s. Ik zal de complimenten aan de Ridgeback doorgeven :D

Dixo

Berichtdoor Dixo » 20 Nov 2013, 12:02

Goede reis, geniet ervan!

Thimba schreef:Oh ja, als iemand nog een goede tip heeft om de wegenbelasting (en de apk) te omzeilen, dan houd ik me aanbevolen! Het is echt bezopen dat je met een in NL geregistreerde auto niet langer dan 12 maanden op reis kunt ivm de apk, en dat je ook nog eens verplicht bent om de wegenbelasting (o.k.: "houderschapsbelasting") gewoon door te betalen terwijl je ergens in verweggistan rondrijdt.

Zou buiten Europa de auto gewoon schorsen. Kun je online doen via je Digi-D. Binnen Europa zijn de contacten erg makkelijk tussen de verschillende overheden, maar daarbuiten zou ik mij persoonlijk minder zorgen maken.

Anders zou je nog aan exporteren kunnen denken en weer invoeren bij terugkomst, maar dan moet je wel je platen inleveren. Kun je eventueel weer met transitoplaten aan de slag voor de eerste paar dagen, maar die hebben een sterk beperkte geldigheid helaas.

Thimba

Berichtdoor Thimba » 20 Nov 2013, 12:52

Dixo schreef:
Zou buiten Europa de auto gewoon schorsen. Kun je online doen via je Digi-D. Binnen Europa zijn de contacten erg makkelijk tussen de verschillende overheden, maar daarbuiten zou ik mij persoonlijk minder zorgen maken.

Hi Dixo,

Heeft schorsen ook gevolgen voor de verzekering? Maw, ben je dan automatisch ook niet meer verzekerd? Met een groene kaart die ook in Marokko geldig is, zou je dan vanaf Mauritanie kunnen schorsen, want dan ben je sowieso niet meer verzekerd door je eigen verzekering.

Cheers,

Gee

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 20 Nov 2013, 13:14

is al een hele discussie over geweest over schorsen tijdens gebruik in het buitenland.....

overigens betaal je houderschaps belasting, geen wegenbelasting, dus maakt het voor de belastingdienst niet uit waar je met die auto rijdt, hij staat op je naam dus ben je belastingplichtig.

bij schorsen loop je (kan zijn dat dat tegenwoordig niet meer zo is) in theorie de kans dat de belastingdienst je auto komt bekijken. da's lullig als jij in verweggistan zit met je auto...
gone

tim

Berichtdoor tim » 20 Nov 2013, 23:15

Je moet inderdaad een plaats/plek/adres opgeven op het moment dat je een motorvoertuig schorst, zodat de belastingdienst dat fysiek kan controleren.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Reizen”