klaar voor een rondje Afrika

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Thimba

Re: klaar voor een rondje Afrika

Berichtdoor Thimba » 28 Nov 2013, 19:26

Roger schreef:Geweldig inderdaad en ik begrijp dat je alleen gaat. Heb zelf ook 1,5 jaar in mn eentje in een Toyota Landcruiser (sorry) door heel australie gereden.

Is een volledig andere ervaring dan samen. Je staat meer open voor contacten met locals.

Keerzijde is het delen van mooie ervaringen ( en het tegenovergestelde de onvermijdelijke dieptepunten).

Maar Afrika boezemt me nog steeds angst in. Hoewel nr 1 op de wishlist. De angst is wellicht onterecht.

De media is er in ieder geval in geslaagd mij af te schrikken om daar te gaan toeren.

Vind het dus super dapper.
succes

Roger

Hi Roger,

Bedankt!
Kan me voorstellen dat er door de media een beeld wordt geschetst waardoor het lijkt alsof heel Afrika een grote ellende is. Er gaat ook bijna geen dag voorbij of er wordt wel weer nieuwe chaos gemeld, zoals nu in de Centraal Afrikaanse Republiek. Daar staat tegenover dat de meeste delen van Afrika goed te bereizen zijn en de mensen bijzonder gastvrij en vriendelijk. Als "overlander", zeker in je eentje, blijft het zaak om je goed voor te bereiden en je overal van de laatste actuele situatie op de hoogte te stellen. Flexibiliteit en geduld (en de tijd om geduld te hebben) zijn een absolute voorwaarde; je niet ergeren aan zaken die afwijken van je eigen westerse normen en waarden, maar open staan voor en genieten van alles wat op je afkomt. En te allen tijde je route en je plannen kunnen en willen aanpassen aan de lokale eisen. En niet schromen om wanneer nodig je te laten begeleiden door een lokale gids; dat doe ik bv in Mauritanie, waar ik een week lang een jonge gids heb ingehuurd die met mij door de Mauritaanse Sahara trekt.
Reizen door Afrika - zeker West-Afrika, en landen als Congo, Angola en Zuid-Soedan - vormen zo'n beetje het laatste avontuur voor overlanders. Als dat eenmaal trekt, gaat het niet meer weg. Begin eens met een paar tochten in Marokko, en trek dan vooral de binnenlanden in en de Sahara. Dat is een fantastische eerste ervaring met het Afrikaanse continent, betaalbaar en veilig. Kun je zo met gezin naar toe. Als je dat eenmaal hebt geproefd, heb je de "overlander's bug" zo te pakken! :D

Happy travels,

Gee

vandestraatweg

Berichtdoor vandestraatweg » 28 Nov 2013, 20:56

@Gee,
Helaas mijn contract loopt af in Juli 2014. Daarna hopelijk weer een andere plek op de wereld! Defender gaat natuurlijk ik de container mee. We hebben overigens wel regelmatig overlanders in de tuin staan! Enuh landrovers zijn natuurlijk altijd welkom.
Dus mocht je sneller (of anders) reizen dan hoor ik het graag!
Johan

Roger

Berichtdoor Roger » 07 Dec 2013, 14:29

Gee.

Dank voor je bericht.

Ik weet dat de media ons slechts voorschotelen wat ze willen dat we weten (of denken te weten). Angst is een slechte raadgever en werkt meestal alleen maar in het belang van een overheid. (State of Fear)

Ik verbaas me dan ook niet over jouw ervaringen die geheel tegenstijdig zijn met de algemeen aanvaarde "waarheid" over Afrika.

Verstand blijven gebruiken is je beste raadgever.

Enjoy.

En Johan, dank voor je tip.
Zou echter een trip alleen maar met mn eigen Defender willen maken. Is andere ervaring dan met een gehuurd voertuig.

:)
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Thimba

Berichtdoor Thimba » 15 Jan 2014, 20:21

Hi folks,

Na een goede tocht door Europa en een rustige overtocht van Tarifa naar Tanger, sloeg de pech helaas toe vlak voor Rabat: 5e versnelling vliegt er zomaar uit! Naar Kenitra gehuppeld in z'n 4 en daar op een camping gaan staan. Ben nu in de buurt van Casablanca op zoek naar vervangende bak. Daarvoor moet je dus niet bij Land Rover zijn! Men is erg vriendelijk hoor, maar de boodschap die zij uit Engeland kregen was letterlijk (mail):

Dear Gee,

Please find hereafter the answer from Land Rover:

Dear Customer,

Thank you for your request.
The correct part number is: STC1007E. But unfortunately this part is no longer available and there is no alternative for it.
Kind regards

Thanks & Best regards
M.Adib RIBI
Parts Dept. | Land Rover (P0595)
Grp Smeia | Morocco.

Ik laat nu via Britpart UK en ET Coevorden (hulde voor die jongens!) een bak naar Casablanca komen. Ben dus even gestrand, maar hey, shit happens, en er zijn minder leuke plaatsen om te stranden dan op campsite "Ocean Blue", direct aan het strand!

Happy travels,

Gee

http://www.geehurkmans.com/Thimba

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 15 Jan 2014, 21:19

Tja, volgens Microcat is STC1007E een ruilbak LT77, de LT77 is natuurlijk al een tijdje niet meer in nieuwe voertuigen geleverd... (sinds de 300Tdi kwam, dus 94/95)
Een jaar of twintig dus.... en ergens houdt de levering van onderdelen een keer op bij de fabrikant. Maar een ruilbak voor een LT77 had toch beschikbaar moeten zijn bij Ashcroft bijvoorbeeld? maar mooi dat het via ET gelukt is
gone

Thimba

Berichtdoor Thimba » 16 Jan 2014, 09:36

Hi Roger,

Ik begrijp heel goed dat de levering een keer ophoudt. Maar de service niet. Ik heb ze voorgesteld om een bak van bv Ashcroft te laten sturen, maar dat druist in tegen de bedrijfs policy. Als zij me niet kunnen/willen helpen, vind ik dat ze me hadden kunnen doorverwijzen naar een concullega die dat wel kan/wil. Dat is klantgericht denken en handelen.

Cheers,

Gee

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Jan 2014, 09:53

Thimba schreef:Hi Roger,

Ik begrijp heel goed dat de levering een keer ophoudt. Maar de service niet. Ik heb ze voorgesteld om een bak van bv Ashcroft te laten sturen, maar dat druist in tegen de bedrijfs policy. Als zij me niet kunnen/willen helpen, vind ik dat ze me hadden kunnen doorverwijzen naar een concullega die dat wel kan/wil. Dat is klantgericht denken en handelen.

Cheers,

Gee

Mee eens. Als mijn dealert iets niet kan leveren vanuit de eigen organisatie dan maakt het niet uit waar het vandaan moet komen, maar de klant in het verre krijgt wat ie nodig heeft! Al moet het gebracht worden. :D :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Thimba

Een vriendelijke taxi chauffeur en slechte LR service

Berichtdoor Thimba » 19 Jan 2014, 20:19

Een vriendelijke taxi chauffeur en slechte Land Rover service

Ik baan me een weg door de chaos van het verkeer van Casablanca, zoekend naar het adres van Salim, een dealer van Britpart UK. Zij hebben een gearbox voor me klaar staan voor verzending. Een Marokkaans bedrijf krijgt het zeker gemakkelijker door de douane dan ik als eenvoudige toerist.

Afbeelding

Meer op: http://www.geehurkmans.com/Thimba
en op https://www.facebook.com/TravelswithThimba

Luke

Berichtdoor Luke » 20 Jan 2014, 09:55

Edward schreef:
Mee eens. Als mijn dealert iets niet kan leveren vanuit de eigen organisatie dan maakt het niet uit waar het vandaan moet komen, maar de klant in het verre krijgt wat ie nodig heeft! Al moet het gebracht worden. :D :D

Waarvan acte...tnks nogmaals voor het heveltje Ed, het is inmiddels hier :)

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Thimba

Een paar pistes in de Western Sahara

Berichtdoor Thimba » 09 Feb 2014, 10:27

Er gaat niets boven een bushcamp in de woestijn, vooral als het windstil is en een heldere sterrennacht.

Afbeelding

Meer op http://www.geehurkmans.com/Thimba

Terug naar “Reizen”