Plus een geschorste auto zou maar zo wat in onderdelen kunnen worden verspreid toch? (bijvoorbeeld het chassis bij een vriend in de schuur
klaar voor een rondje Afrika
Re: klaar voor een rondje Afrika
Ik weet niet wanneer jullie voor het laatst een auto hebben geschorst, maar ik heb nog nooit hoeven aangeven waar die auto dan staat.
Plus een geschorste auto zou maar zo wat in onderdelen kunnen worden verspreid toch? (bijvoorbeeld het chassis bij een vriend in de schuur
)
Freelander II
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
Range Rover classic V8 1985
Serie IIa 109 Stawag 6 cil.1968 (verkocht....)
Serie III 109 Stawag 6 cilinder 1975 (verkocht)
Waar niets mag mislukken, kan niets nieuws ontstaan!
Geniet van het leven, het duurt maar even
-
Roger B.
Ik in 2005 ofzo...eenmalig....nooit brieven met herinnering voor jaarlijks herschorsen of wat dan ook.... ben er een tijd terug hier achter gekomen dat men jaarlijks opnieuw schorsen moet....
maar destijds wel aan moeten geven waar de auto gestald werd.......
en daar staat ie ook al dik 7 jaar niet meer
maar destijds wel aan moeten geven waar de auto gestald werd.......
en daar staat ie ook al dik 7 jaar niet meer
gone
Aanvulling,
ik heb een paar kentekens langdurig geschorst(10 jaar en langer), en ik kan me goed herinneren dat ik een bijgevoegd schrijven van de belastingdienst ontving(misschien tdt bij de eerste schorsing van desbetreffende kentekens), waarbij je moest aangeven als het voertuig elders was gestald anders dan (nabij) je woonadres.
nimmer een fysieke controle gehad over al die jaren van de verschillende kentekens.
maar idd, ik weet niet in hoeverre die regeling nog actueel van de belastingdienst is.
ik heb een paar kentekens langdurig geschorst(10 jaar en langer), en ik kan me goed herinneren dat ik een bijgevoegd schrijven van de belastingdienst ontving(misschien tdt bij de eerste schorsing van desbetreffende kentekens), waarbij je moest aangeven als het voertuig elders was gestald anders dan (nabij) je woonadres.
nimmer een fysieke controle gehad over al die jaren van de verschillende kentekens.
maar idd, ik weet niet in hoeverre die regeling nog actueel van de belastingdienst is.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Lucas van Lierop
Ik heb mijn Disco 2 jaar en 9 maanden geschorst en nooit iets op hoeven te geven, toevallig is de RDW op verzoek een keer langsgeweest maar verder niks. Daarnaast lag ook niet de complete auto op dezelfde locatie en waren er af en toe hele delen major onderdelen weg (ontlakken/stralen/verzinken)
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org
Thimba schreef:Heeft schorsen ook gevolgen voor de verzekering? Maw, ben je dan automatisch ook niet meer verzekerd? Met een groene kaart die ook in Marokko geldig is, zou je dan vanaf Mauritanie kunnen schorsen, want dan ben je sowieso niet meer verzekerd door je eigen verzekering.
Verzekering staat los van schorsing. Zou persoonlijk de auto niet eerder dan Mauretanië in de schorsing doen inderdaad.
Zelf nog nooit gevraagd door welke instantie dan ook waar een auto zich bevond tijdens schorsing, slechts over gehoord van anderen.
Geweldig inderdaad en ik begrijp dat je alleen gaat. Heb zelf ook 1,5 jaar in mn eentje in een Toyota Landcruiser (sorry) door heel australie gereden.
Is een volledig andere ervaring dan samen. Je staat meer open voor contacten met locals.
Keerzijde is het delen van mooie ervaringen ( en het tegenovergestelde de onvermijdelijke dieptepunten).
Maar Afrika boezemt me nog steeds angst in. Hoewel nr 1 op de wishlist. De angst is wellicht onterecht.
De media is er in ieder geval in geslaagd mij af te schrikken om daar te gaan toeren.
Vind het dus super dapper.
succes
Roger
Is een volledig andere ervaring dan samen. Je staat meer open voor contacten met locals.
Keerzijde is het delen van mooie ervaringen ( en het tegenovergestelde de onvermijdelijke dieptepunten).
Maar Afrika boezemt me nog steeds angst in. Hoewel nr 1 op de wishlist. De angst is wellicht onterecht.
De media is er in ieder geval in geslaagd mij af te schrikken om daar te gaan toeren.
Vind het dus super dapper.
succes
Roger
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
- vandestraatweg
@Roger. Ik woon nu al weer bijna vier jaar in Afrika (Rwanda). Dat het bij jou op #1 wishlist staat kan ik inmiddels zeer goed begrijpen. Elk vrij moment trek ik met mijn familie (twee kinderen en vrouw) erop uit. Dit weekend nog lekker modder gegeten in Mbura NP_Uganda, maar 6 uur rijden van Kigali.
ENG, ja soms wel meestal niet. Al komt dat eng meestal niet van de lokale bevolking. Waarom niet invliegen op Zambia of Zuid Afrika. Daar kan je een volledig uitgeruste defender huren en beginnen met een Afrika "light" avontuur. Een aantal organisaties bieden ook georganiseerde safari's aan (met meerdere auto's, wel zelf rijden maar met een auto met gids).
Schroom niet om te mailen als je jouw avontuur in Rwanda wil laten beginnen!
Johan
ENG, ja soms wel meestal niet. Al komt dat eng meestal niet van de lokale bevolking. Waarom niet invliegen op Zambia of Zuid Afrika. Daar kan je een volledig uitgeruste defender huren en beginnen met een Afrika "light" avontuur. Een aantal organisaties bieden ook georganiseerde safari's aan (met meerdere auto's, wel zelf rijden maar met een auto met gids).
Johan
Gaaf! Leuk vind ik ook dat de hond een Rhodesian Ridgeback is... wij hebber er twee!
Het RR logo rechts op jullie Defender is van de fokker (ontwerper) in Duitsland waar wij onze jongste (16 mnd) vandaan hebben.
Het RR logo rechts op jullie Defender is van de fokker (ontwerper) in Duitsland waar wij onze jongste (16 mnd) vandaan hebben.
Van de regen in de blub.
Freelander 2 TD4 HSE
Freelander 2 TD4 HSE
Ja, mooie hond, mooi ontwerp. Jammer om er (na Europa) een jerrycan tegen te bevestigen
Cheers,
Gee
Cheers,
Gee
vandestraatweg schreef:@Roger. Ik woon nu al weer bijna vier jaar in Afrika (Rwanda). Dat het bij jou op #1 wishlist staat kan ik inmiddels zeer goed begrijpen. Elk vrij moment trek ik met mijn familie (twee kinderen en vrouw) erop uit. Dit weekend nog lekker modder gegeten in Mbura NP_Uganda, maar 6 uur rijden van Kigali.
Johan
Hi Johan,
Mochten jullie ergens rond oktober volgend jaar nog in Rwanda wonen, dan kom ik graag even langs voor een biertje
Cheers,
Gee