"De boot pakken" kan ook.
Een vriend/ex-collega in Midden-Zweden neemt s'middags vrij, rijdt naar de boot Göteborg-Kiel en is de volgende dag hier (en terug dus vise versa).
En als je echt vroeg van huis gaat ben je zelfs in 1 dag van hier in Stockholm (of omgekeerd), maar mijn broertje rijdt dan ook zonder aanhanger en heeft een extra tank onder zijn BX zodat ie met één keer (E85) volgooien toe kan (hij woont al langer daar als dat ie hier woonde, dus hij kent de weg).
Groeten MarcS
PS Van Midden-Nederland naar het puntje van Jutland is overigens nog steeds geen 1000 km.
Denemarken zomer 2014
Re: Denemarken zomer 2014
Wellicht is doorrijden naar Zweden de beste optie.
Liefst zou ik een paar dagen trekken, maar of de rest van het gezin daar aan wil is nog maar de vraag.
De kinderen zijn meestal niet heel gezellig als ze een hele dag in de auto zitten.
Heb ondertussen gelezen dat wildkamperen in Zweden (onder voorwaarden) is toegestaan.
Zal het eens voorstellen, het is nog ver weg, dus kunnen ze vast wennnen.
Wellicht dat er nog goede ervaringen zin om te delen?
grt
Liefst zou ik een paar dagen trekken, maar of de rest van het gezin daar aan wil is nog maar de vraag.
De kinderen zijn meestal niet heel gezellig als ze een hele dag in de auto zitten.
Heb ondertussen gelezen dat wildkamperen in Zweden (onder voorwaarden) is toegestaan.
grt
Discovery2
Sankey/StormTrailer
Sankey/StormTrailer
-
Landmarcs
TMW schreef:Wellicht is doorrijden naar Zweden de beste optie.
TMW,
Wat "de rest" wil weet ik natuurlijk ook niet.
Wel weet ik dat je als je het wilt, en als je een beetje zoekt (en geluk hebt), dat je op heel leuke plekjes kan belanden, en in ieder geval ook heel stille plekjes. Zeker als je iets hebt met een gedetailleerde mobiele digi-kaart (of een zodanig aanbod/abonnement dat je bijv Google-maps mobiel kan inzien zonder al te veel data-kosten) dan is het zelfs tamelijk makkelijk -- ik heb dat niet, en gebruik gewoon gezond verstand en het domme "trial-and-error", en kijk dan eenmaal thuis (of elders met een internet-mogelijkheid) naar waar ik gezocht heb en waar wat gevonden.
Anyway, wild en wild is twee, maar een zijweg van een zijweg van een zijweg is vaak al tamelijk wild. Heb je het goed bekeken dan kan het zelfs langs een doorgaande weg al rustiger zijn als op een willekeurige camping. Ben je een bos-weg ingereden dan kan je dagen lang niemand zien, en ben je ietsje verder in de echt stille gebieden dan hoor je misschien een paar auto's aan de overkant van het meer over de grindweg rijden (en dan verbaas je je over de herrie die Kraanvogels of Wilde Zwanen kunnen maken). Langs de grotere en meer toeristische meren is het niet altijd makkelijk dat ene mooiste plekje te vinden, maar als je met "2e keus"genoegen neemt dan is er heel veel mogelijk (zelf vind ik een camping meest laatste keus, maar dat is mijn makke).
Naast het "wild kamperen" vlgs het zijweg principe is het vaak ook interessant om uit te kijken naar "Naturreservat" bordjes. Heel vaak leidt een zijweggetje met zo'n bordje naar een parkeerplek, soms erg geïsoleerd gelegen, soms iets "rianter", en bijna altijd met "toalet", soms ook een hutje/huisje en andere voorzieningen, en erg vaak incl. barbeque/vuurplek. Met uitzondering van de meest toeristische plekken is het overnachten op zo'n [P]plek gewoon toegestaan, en daarbij ook nog eens heel aantrekkelijk.
Je hoeft overigens geen "uren-dagen" saai in de auto te zitten: Zodra je bijv. een stukje ten noorden van Göteborg bent, of in Blekinge, of eigenlijk waar dan ook waar je net buiten de invloedssfeer van grotere steden bent dan kan je eigenlijk overal je geluk vinden, dus als je na een paar dagen uitgekeken bent ga je gewoon verder (is ook handig om weer boodschappen in te slaan).
Wat ik wel zou ontraden - behalve als je echt "haast" hebt: De grotere wegen, grotere wegen zijn altijd al saai, maar in Zweden vaak vreselijk saai.
Neem je de echte binnenwegen dan is het vakantie-gevoel al heel snel daar.
Dus ... als "de rest" dit ook aantrekkelijk vindt, of dit aantrekkelijk gaat vinden ....
Groeten MarcS
dat ziet er wel erg relaxed uit, moet vast te verkopen zijn aan de 'rest van het reisgezelschap'.
Discovery2
Sankey/StormTrailer
Sankey/StormTrailer
-
Landmarcs
TMW schreef:dat ziet er wel erg relaxed uit, moet vast te verkopen zijn aan de 'rest van het reisgezelschap'.
Neem wel voldoende anti-mug mee, want ... soms ga je vrijwillig in de rook zitten, en zelfs dat helpt maar beperkt.
D'r is echter tegenwoordig genoeg aan adequaat anti-mug spul te koop, en gek genoeg: in zo'n houten "toalet"-huisje blijf je mug-vrij (in andere hutjes/huisjes ook). Wij slapen in de laadbak van de 110 als we onderweg zijn en dan helpt een IKEA-vitrage-gordijntje al genoeg om de meeste muggen buiten te houden -- wij slapen meest met de achterdeur open en dus als enige barrière een stuk gekleurd (donkergroen) IKEA-vitrage-gordijn.
Groeten MarcS