Berichtdoor Chrsitiaan » 31 Aug 2013, 14:15
Beste Jobster,
Ik begrijp je reactie, waarschijnlijk heb je zelfs gelijk wat betreft het niet frequent rijden van routes door Nederlanders en Vlamingen in het buitenland.
In het noorden van Frankrijk kan dat echter nog wel eens tegenvallen. In zuid Belgistan mag je nergens nog onverhard rijden, dus noord Frankrijk komt dan al snel op het voorplan ...
Mijn reactie heeft echter een stukje "voorgeschiedenis".
Voor mij begon dat rijden van roadbooks in Frankrijk in 2008. Ik had zelf enkele roadbooks gekregen uit de magazines van iemand via een vlaams forum. Ik kocht toen al Univers Land maar had voordien eigenlijk nooit aandacht geschonken aan de roadbooks die daar in gepubliceerd werden, gek eigenlijk. In die eerste roadbooks die we toen reden, las ik dat er "balades annexes" waren, dus aansluitende routes. Daar ben ik dan ijverig naar beginnen zoeken. Via diverse fora in contact gekomen met andere mensen die gelijkaardige boekjes (Mondial 4x4, Action 4x4, Passion 4x4, Univers Toy, ...) kopen en verzamelen. Door uitwisseling ben ik uiteindelijk dan ook aan die collectie geraakt van +300 roadbooks!
In die begin jaren stuurde ik regelmatig onvoorwaardelijk roadbooks door naar andere mensen. Op een bepaald moment ben ik daar mee gestopt, zeker naar mensen die ik helemaal niet ken of niets hebben bijgedragen aan het forum. Het ontgoochelde mij dat er zo weinig reactie terug kwam, soms zelfs geen simpele "merci"! Wij bedankten destijds de persoon die ons die eerste roadbooks bezorgde met een fles champagne die we hadden meegebracht van onze trip. Nu dat verwacht ik zelf helemaal niet hoor ... maar achteraf enkele fotokes posten op het forum lijkt mij dan een kleine moeite. Je doet er mij in elk geval een groot plezier mee.
Soms vraag ik me wel eens af waarom ik die verslagjes nog blijf posten. Niets meer posten zou alvast geen nieuwe vragen naar roadbooks genereren ... maar ik beleef er namelijk zelf plezier aan. Beschouw het aanmaken en posten van die verslagjes als een soort van napret!
Stiekem hoop ik natuurlijk nog steeds om in contact te komen met "gelijkgestemde zielen". Af en toe lukt dat ook. Gisteren toevallig nog iemand over de vloer gehad die ik nog nooit eerder gezien had. Met een man die ouder als mijn vader is, de ganse avond over roadbooks zitten kletsen bij een goed glas wijn ...
Enfin, ik hoop dat je mijn standpunt nu ook begrijpt, en dat er gewoon "iets" tegenover het doorsturen van die roadbooks moet staan.
Dat iets kan geen geld zijn, ik heb die roadbooks tenslotte ook niet zelf gemaakt.
Wees gegroet,
Christiaan
Laatst gewijzigd door
Chrsitiaan op 19 Sep 2013, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.