@ tom17 : Wat is het uiteindelijk geworden?
@ robb: Hoe was het in de Auvergne?
remember : viewtopic.php?f=16&t=4278
Leuke 4x4 camping gezocht. Ongeveer 1000-1500 km's vanaf NL
- Chrsitiaan
Re: Leuke 4x4 camping gezocht. Ongeveer 1000-1500 km's vanaf
Christiaan, de auvergne was niet ons ding helaas, wel een mooie omgeving maar deed me te veel aan Limburg denken en niet uitnodigend genoeg voor ons. Wel naar de Puy de Sancy gereden en toen kregen we het echte vakantie gevoel (met schaamrood op onze kaken) Blijkt dat wij echte bergen mensen zijn. Wel mooie tochten gereden oa door de gorges de Chouvigny. Zal zo nog wat foto's plaatsen, moet alleen even uitvogelen hoe dat ook al weer moest
http://www.mijnalbum.nl/Album-KDRFKKV6- ... l#ZYA6PN4M
Zo kan het ook.......bedankt Roger
http://www.mijnalbum.nl/Album-KDRFKKV6- ... l#ZYA6PN4M
Zo kan het ook.......bedankt Roger
Laatst gewijzigd door robb op 03 Sep 2013, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Robb
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
-
Roger B.
zorg dat de foto's niet te groot van formaat en bestandsgrootte zijn
klik onder het venster waar je je bericht tikt op het tabblad "Bijlage toevoegen"
klik op de knop "bladeren" en kies op je computer het bestand dat je wil uploaden
klik op "bijlage toevoegen"
kies bijlage in bericht plaatsen (en zet het stuk met de "attachment-tags" op die plek in het bericht waar je je foto wil hebben)
dat is gloabaal hoe het werkt
klik onder het venster waar je je bericht tikt op het tabblad "Bijlage toevoegen"
klik op de knop "bladeren" en kies op je computer het bestand dat je wil uploaden
klik op "bijlage toevoegen"
kies bijlage in bericht plaatsen (en zet het stuk met de "attachment-tags" op die plek in het bericht waar je je foto wil hebben)
dat is gloabaal hoe het werkt
gone
hee Robb
Dat ziet er mooi uit,
het is ook wel wat voor ons
staat op het misschien lijstje voor volgend jaar !

Dat ziet er mooi uit,
het is ook wel wat voor ons
staat op het misschien lijstje voor volgend jaar !
- Chrsitiaan
Robb,
Je doet me een beetje denken aan mijn zus en haar man. Dat zijn al jaren Zwitserland freaks en hebben er zelfs ook enkele jaren gewoond. Ik kan me voorstellen dat als je eerst jaren naar het hooggebergte gaat en "kickt" op hoogte, een bezoek aan het Centraal Massief in Frankrijk wat tegenvalt.
Wij waren ook een weekje op vakantie in de Auvergne, in het departement Puy de Dôme, een 25tal km ten westen van Ambert.
In 2010 hebben we een week doorgebracht in de Cantal, dus telkens een weekje alvorens we verder reden naar 't zuiden.
Persoonlijk vind ik de Auvergne een mooie streek, wel niet echt spectaculair. Het deed mij wat denken aan "onze" Ardennen, waar op zich niks mis mee is. Ik zou er in elk geval nog eens graag naar toe gaan om roadbooks te rijden. Zo rijpt er al langer het idee om Ambert > La Chaise Dieu > Brioude > Prades > Le Puy en Velay > Brioude te gaan rijden ... goed voor 300km aan roadbooks. Ik moet alleen mijn LR-vrienden nog overtuigen om eerst +800km te rijden. Maar ik geef de moed niet op, we zakken beetje bij beetje af naar 't zuiden
, de Morvan was ook al 6à7 uur rijden.
Vanavond bekijk ik je foto's ...
Groeten,
Christiaan
Je doet me een beetje denken aan mijn zus en haar man. Dat zijn al jaren Zwitserland freaks en hebben er zelfs ook enkele jaren gewoond. Ik kan me voorstellen dat als je eerst jaren naar het hooggebergte gaat en "kickt" op hoogte, een bezoek aan het Centraal Massief in Frankrijk wat tegenvalt.
Wij waren ook een weekje op vakantie in de Auvergne, in het departement Puy de Dôme, een 25tal km ten westen van Ambert.
In 2010 hebben we een week doorgebracht in de Cantal, dus telkens een weekje alvorens we verder reden naar 't zuiden.
Persoonlijk vind ik de Auvergne een mooie streek, wel niet echt spectaculair. Het deed mij wat denken aan "onze" Ardennen, waar op zich niks mis mee is. Ik zou er in elk geval nog eens graag naar toe gaan om roadbooks te rijden. Zo rijpt er al langer het idee om Ambert > La Chaise Dieu > Brioude > Prades > Le Puy en Velay > Brioude te gaan rijden ... goed voor 300km aan roadbooks. Ik moet alleen mijn LR-vrienden nog overtuigen om eerst +800km te rijden. Maar ik geef de moed niet op, we zakken beetje bij beetje af naar 't zuiden
Vanavond bekijk ik je foto's ...
Groeten,
Christiaan
Het gebied waar wij zaten was een km of 80 ten noorden van Le Mont Dore en was voor ons niet echt uitnodigend (op zich een erg mooi gebied dat wel) mede door het feit dat de 1ste week mijn vrouw erg last van haar rug had. Naast het rijden wandelen we ook graag en juist dat was niet uitnodigend, ik vind het persoonlijk niet fijn om over asfalt te lopen of stukken over een doorgaande weg. Daarnaast waren de wegen erg goed, de dorpjes best leuk en de omgeving best mooi. Maar toen ik de col de la croix Robert opreed bij Le Mont Dore zagen we in dat dit eigenlijk was wat we echt zochten. De Hoogte, de alpenlucht, de geur van de kruiden enz enz deed ons doen inzien dat we niet volledig op ons plek waren daar. Daarom niet getreurd, we hebben een hele goede vakantie gehad. Het enige echte nadeel was dat de Franse automobilist volgens mij bij zijn/haar eerste rijles instructies krijgt over het veelvuldig gebruik van de claxon.......
Heb op een gegeven moment zelfs op het punt gestaan om op een 1 auto brede weg de claxon van degene die mij achterop kwam met een zijkniptang te demonteren..........
Robb
-
Landmarcs
Tja, ik bn het niet eens met het "Limburg" en/of "Ardennen" label dat hiervoor aan Auvergne wordt gegeven.
Het is waar dat Auvergne zo hier een daar een vriendelijk gezicht heeft, maar het heeft dan ook een groot-stads-gezicht (nl Clermont-Ferrand - overigens the home-town of Michelin).
Het noordelijker deel van Auvergne, met de fameuze en soms wat toeristische vulkaan-kegels etc., ken ik niet zo goed. Het zuidelijker deel ken ik een stuk beter. Ook daar heb je vulkaan-resten maar dan van een eerdere periode, en dus iets minder herkenbaar, maar daarbij ook een stuk indrukwekkender als je je de grootte van deze oude vulkanen realiseert.
Anyway, in mijn opinie kan je heel wat avontuur beleven in de Cantal, Margeride en Aubrac.
Bijgaand een (enigzins geanonimiseerd) plaatje van van het uitzicht bij de Breche Roland
(Ja, Ja 't is niet bij de Breche de Roland in de Pyreneeën, maar het is een echte "Breche".)
En hier een Utubetje (waarvan vooral de tweede helft mijn ervaring illustreert (het meer toeristische deel sla ik in Alpen en Pyreneeën ook liever over)
http://www.youtube.com/watch?v=Xl0OP7Bza-o
En als je even je best doet met de (staf)kaart dan zijn er ook echt leuke en soms woeste "green-lanes" te vinden (zo kwam ik eens op zoek naar een leuk kamperplekje over een pad dat ik de volgende dag maar ben doorgereden omdat terug naar beneden niet echt eerste-keus was - gelukkig was er boven weer "bewoonde" wereld).
Groeten MarcS
PS Misschien ben ik vooringenomen etc. Ik werd op jonge leeftijd al meegenomen op kampeervakantie, en ik was 6 toen ik mee mocht/moest naar Auvergne, toentertijd nog een echt stukje "France Profonde". Yaourt in kartonnen bekertjes, en water uit de bron (eenmaal zelfs werd ons de waterbron gewezen gewoon aan de kant van de beek, met de vissen erin.
Het is waar dat Auvergne zo hier een daar een vriendelijk gezicht heeft, maar het heeft dan ook een groot-stads-gezicht (nl Clermont-Ferrand - overigens the home-town of Michelin).
Het noordelijker deel van Auvergne, met de fameuze en soms wat toeristische vulkaan-kegels etc., ken ik niet zo goed. Het zuidelijker deel ken ik een stuk beter. Ook daar heb je vulkaan-resten maar dan van een eerdere periode, en dus iets minder herkenbaar, maar daarbij ook een stuk indrukwekkender als je je de grootte van deze oude vulkanen realiseert.
Anyway, in mijn opinie kan je heel wat avontuur beleven in de Cantal, Margeride en Aubrac.
Bijgaand een (enigzins geanonimiseerd) plaatje van van het uitzicht bij de Breche Roland
(Ja, Ja 't is niet bij de Breche de Roland in de Pyreneeën, maar het is een echte "Breche".)
En hier een Utubetje (waarvan vooral de tweede helft mijn ervaring illustreert (het meer toeristische deel sla ik in Alpen en Pyreneeën ook liever over)
http://www.youtube.com/watch?v=Xl0OP7Bza-o
En als je even je best doet met de (staf)kaart dan zijn er ook echt leuke en soms woeste "green-lanes" te vinden (zo kwam ik eens op zoek naar een leuk kamperplekje over een pad dat ik de volgende dag maar ben doorgereden omdat terug naar beneden niet echt eerste-keus was - gelukkig was er boven weer "bewoonde" wereld).
Groeten MarcS
PS Misschien ben ik vooringenomen etc. Ik werd op jonge leeftijd al meegenomen op kampeervakantie, en ik was 6 toen ik mee mocht/moest naar Auvergne, toentertijd nog een echt stukje "France Profonde". Yaourt in kartonnen bekertjes, en water uit de bron (eenmaal zelfs werd ons de waterbron gewezen gewoon aan de kant van de beek, met de vissen erin.
Marc wat een mooi filmpje, en dat je sinds je jeugd verplicht naar de Auvergne moest kan ik begrijpen......hahaha. Ik zie dat wij dus nog zuidelijker hadden moeten gaan voor het ruigere landschap maargoed, gedane zaken nemen geen keer. Ik heb een hele goede vakantie gehad en wat greenlanen betreft kun je ook waar wij zaten voldoende je hart ophalen. Alle wegen en paden waar geen bordjes staan kun je ook daar zonder problemen in. Begrijp me goed, ik sta niet afwijzend tegenover la douce France hoor maar we misten het zgn "berggevoel".
Robb
-
Landmarcs
robb schreef:Marc wat een mooi filmpje, en dat je sinds je jeugd verplicht naar de Auvergne moest kan ik begrijpen......hahaha. Ik zie dat wij dus nog zuidelijker hadden moeten gaan voor het ruigere landschap maargoed, gedane zaken nemen geen keer. Ik heb een hele goede vakantie gehad en wat greenlanen betreft kun je ook waar wij zaten voldoende je hart ophalen. Alle wegen en paden waar geen bordjes staan kun je ook daar zonder problemen in. Begrijp me goed, ik sta niet afwijzend tegenover la douce France hoor maar we misten het zgn "berggevoel".
Tja, even zoeken en mooie filmpjes zijn overal van te vinden (heb so se nadelen, naast de evidente voordelen).
Gelukkig "moest" ik niet ieder jaar verplicht naar Auvergne (ook al zou het geen straf zijn). Op m'n 4de "moest" ik mee naar de Frans-Zwitserse Jura, en ook daaraan geen trauma's overgehouden. Ik ben er zelfs zopas - precies 2 weken geleden - weer eens doorgefietst. Zou eigenlijk nog eens moeten kijken of het oude kampeerplekje van lang geleden nog terug te vinden is.
In ieder geval is er dus nog een goede bestemming voor een volgende keer: nl. de Cantal (en koop daar dan ook de Cantal-kaas eens bij de lokale verkooppunten: dat is heel wat anders als dat wat Cantal heet in de supermarché -- met name de oudere boeren Cantal is echt iets bijzonders).
Groeten MarcS
Haha Marc 't is goed...bedankt voor de tips. (alhoewel ik dacht dat ik me goed voorbereid had en ook al goed gezocht, en gevonden had op het www)
De planning voor volgend jaar is al wel bekend en dat gaat voor ons dus, helaas voor jou, geen Frankrijk worden.......maar in ieder geval bedankt voor de lovende woorden over Frankrijk.
En maak je geen zorgen, ik heb in deze vakantie wel een tiental verschillende kazen geproefd, de één nog lekkerder dan de ander. Ze hadden echter allemaal een aparte smaak....die van smaakt naar meer hahaha
De planning voor volgend jaar is al wel bekend en dat gaat voor ons dus, helaas voor jou, geen Frankrijk worden.......maar in ieder geval bedankt voor de lovende woorden over Frankrijk.
En maak je geen zorgen, ik heb in deze vakantie wel een tiental verschillende kazen geproefd, de één nog lekkerder dan de ander. Ze hadden echter allemaal een aparte smaak....die van smaakt naar meer hahaha
Robb