Navigatie op tablet

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Roger B.

Re: Navigatie op tablet

Berichtdoor Roger B. » 22 Apr 2013, 17:31

ik heb heel europa op de tab, nooit wiite vlakken, dat was goeghulmaps navi, die werkt online.

maar wel benieuwd, kan altijd beter
gone

janwijbrand

Berichtdoor janwijbrand » 22 Apr 2013, 19:12

Ik gebruik Galileo Maps (http://galileo-app.com/). Da's voor op de iPhone/iPad, dus die zoek je niet, maar om er offline kaartmateriaal voor samen te stellen gebruik je Mobile Atlas Creator (http://mobac.sourceforge.net/).

Die kan voor een hele trits apps - ook op Android - kaartmateriaal samenstellen uit "open source" kaarten zoals OSM.

Het is even inkomen in Mobac, maar het werkt wel. Misschien biedt de lijst met de door Mobac ondersteunde apps inspiratie.

Hopelijk heb je er iets aan?

Dommel

Berichtdoor Dommel » 28 Apr 2013, 17:31

Ik gebruik op m'n iPhone de standaard navigatie app en de app Motion X.
Het voordeel van de nieuwste versie standaard kaarten app is dat deze vector getekend is i.p.v. pixel.
Zo kun e een groot gebied binnenhalen en de dataroaming uitschakelen.

Vorige week in Londen, net voordat ik vliegtuig instapte in de app Londen binnengehaald en kon daar gewoon zoomen. Navigatiefunctie dat een pijl je wijst heeft wel dataconnectie nodig.
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Hans Laro 88

Berichtdoor Hans Laro 88 » 02 Mei 2013, 21:13

Hi,
Ik gebruik navfree en locus. Beide gratis met downloadable kaarten van de hele wereld. Je kunt ook tracks bewaren,je ziet hoogte profielen en niet moeilijk in het gebruik.
Groet,
Hans
Series 3 88 2 1/4 softtop 1975

markmark

Berichtdoor markmark » 08 Mei 2013, 19:07

ik heb ook deze op mijn tablet staan.
https://play.google.com/store/apps/deta ... WdhdG9yIl0.
werkt prima kom alleen niet op huisnummer navigeren. maar hij is tenslotte gratis

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 08 Mei 2013, 22:45

Ik gebruik de MarcMarc in combi met oude vertrouwde kaarten. :ugeek:
En soms een tabletje of twee, dwz Paracetamol-Coffeïne als de MarcMarc hoofdpijn heeft.
Het mooie is dat de MarcMarc een self-refreshing leer-functie heeft: blijkt een alternatieve weg handiger dan onthoudt ie die.

Groeten MarcS

Thimba

Berichtdoor Thimba » 09 Mei 2013, 17:41

Landmarcs schreef:Ik gebruik de MarcMarc in combi met oude vertrouwde kaarten. :ugeek:
En soms een tabletje of twee, dwz Paracetamol-Coffeïne als de MarcMarc hoofdpijn heeft.
Het mooie is dat de MarcMarc een self-refreshing leer-functie heeft: blijkt een alternatieve weg handiger dan onthoudt ie die.

Groeten MarcS

:lol: :lol:

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 12 Mei 2013, 17:25

Landmarcs schreef:Ik gebruik de MarcMarc in combi met oude vertrouwde kaarten. :ugeek:

Groeten MarcS

Zo eentje heb ik ook, alleen wordt die steeds gecorrigeerd door VonVon

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Mei 2013, 19:31

Meestal verdwaal ik gewoon op vakantie... :oops: :oops: En dat bracht me op de mooiste bergpassen, de spannendste paden en de mooiste routes! :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Mei 2013, 20:17

Edward schreef:Meestal verdwaal ik gewoon op vakantie... :oops: :oops: En dat bracht me op de mooiste bergpassen, de spannendste paden en de mooiste routes! :roll:

De MarcMarc verdwaalt echt zelden (al was het maar omdat Marc meestal wel goede papieren kaarten heeft). Daartegenover heeft de MarcMarc een waar een wil is is (meestal wel iets van) een weg optie -- en deze optie is niet uit te zetten. Dus leuke passen en spannende paden zijn standaard ingebouwd.

Groeten MarcS

Terug naar “Reizen”