Ik weet het, ik snij een gevoelig thema aan : de uitwisseling van ROADBOOKS.
Ik weet dat de meeste roadbooks angstvallig "geheim" worden gehouden.
Ik begrijp perfect dat diegene die er zijn tijd en liters brandstof in heeft ingestoken het niet altijd apprecieert dat zijn roadbook "zomaar" te grabbel wordt gegooid.
Ik heb zelf een mooie collectie roadbooks uit diverse franse tijdschriften bij elkaar verzameld door die tijdschriften te kopen (vooral Univers Land) en door uitwisseling. Ik ben nog altijd de mensen dankbaar die mij de eerste roadbooks bezorgde! In het begin deelde ik die onvoorwaardelijk uit ... totdat ik merkte dat er zelden iets terug kwam. Soms zelfs geen dankuwel voor de toegestuurde roadbooks! Het doet me vooral plezier dat ik achteraf mag vernemen hoe het was geweest. Enkele foto's posten op het forum is dan een kleine moeite vind ik. Het is trouwens voor dat soort topics dat ik ook dit forum volg!
Daarom heb ik me op een bepaald moment voorgenomen om enkel roadbooks uit te wisselen tegen andere.
In het topic waarin ik me voorstelde konden jullie al lezen dat ik er regelmatig enkele dagen op uit trek richting noord Frankrijk. Maar omdat mijn verlofdagen helaas ook beperkt zijn, wil ik tussendoor ook nog wel eens ritje op zaterdag of zondag gaan rijden in de buurt of op z'n minst toch relatief kortbij.
Ik vermoed (ben er zelfs zeker van
DUS, mocht er iemand routes/tracks/roadbooks/greenlanes willen ruilen tegen franse roadbooks ... GRAAG.
Oja, ik kan jullie ook verzekeren dat de mij toegestuurde roadbooks enkel in een bescheiden gezelschap van maximum 5 wagens worden gereden, dat wij geen cowboys zijn die het voor andere verklooien, dat wij respect hebben voor de natuur, de lokale bevolking en de andere gebruikers van die onverharde wegen. Dit vind ik zeer belangrijk en vraag dat dan ook steeds uitdrukkelijk van diegene waar ik roadbooks naar toe stuur!
Mocht er eventueel twijfel over bestaan ... ik heb niets te maken met commerciële organisaties die pas gaan rijden vanaf een minimum aantal deelnemers. Ik hou er echter wel van om tijdens die tripjes omringt te zijn met enkele goede vrienden, maar steeds dus met maximum 5 wagens (ook al is dat soms moeilijk ...)!
Mocht er interesse zijn dan wil ik hier wel eens een lijstje posten van de roadbooks die ik "in de aanbieding" heb.
Uiteraard heb ik ook nog steeds interesse in franse roadbooks, je weet maar nooit, maar ik vrees dat dat zal moeilijker worden om iets aan te bieden wat ik nog niet heb.
Wees gegroet,
Christiaan.