Greenlanen Noord Brabant - Limburg <> Frankrijk

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Chrsitiaan

Greenlanen Noord Brabant - Limburg <> Frankrijk

Berichtdoor Chrsitiaan » 10 Apr 2013, 13:09

(Nog eens proberen)

Ik weet het, ik snij een gevoelig thema aan : de uitwisseling van ROADBOOKS.

Ik weet dat de meeste roadbooks angstvallig "geheim" worden gehouden.
Ik begrijp perfect dat diegene die er zijn tijd en liters brandstof in heeft ingestoken het niet altijd apprecieert dat zijn roadbook "zomaar" te grabbel wordt gegooid.

Ik heb zelf een mooie collectie roadbooks uit diverse franse tijdschriften bij elkaar verzameld door die tijdschriften te kopen (vooral Univers Land) en door uitwisseling. Ik ben nog altijd de mensen dankbaar die mij de eerste roadbooks bezorgde! In het begin deelde ik die onvoorwaardelijk uit ... totdat ik merkte dat er zelden iets terug kwam. Soms zelfs geen dankuwel voor de toegestuurde roadbooks! Het doet me vooral plezier dat ik achteraf mag vernemen hoe het was geweest. Enkele foto's posten op het forum is dan een kleine moeite vind ik. Het is trouwens voor dat soort topics dat ik ook dit forum volg!
Daarom heb ik me op een bepaald moment voorgenomen om enkel roadbooks uit te wisselen tegen andere.

In het topic waarin ik me voorstelde konden jullie al lezen dat ik er regelmatig enkele dagen op uit trek richting noord Frankrijk. Maar omdat mijn verlofdagen helaas ook beperkt zijn, wil ik tussendoor ook nog wel eens ritje op zaterdag of zondag gaan rijden in de buurt of op z'n minst toch relatief kortbij.

Ik vermoed (ben er zelfs zeker van :D) dat er ook in Nederland mooie ritjes te maken zijn, zeker in de provincies Noord Brabant en Limburg, wat eens nog niet zo gek ver rijden voor me is.
DUS, mocht er iemand routes/tracks/roadbooks/greenlanes willen ruilen tegen franse roadbooks ... GRAAG.

Oja, ik kan jullie ook verzekeren dat de mij toegestuurde roadbooks enkel in een bescheiden gezelschap van maximum 5 wagens worden gereden, dat wij geen cowboys zijn die het voor andere verklooien, dat wij respect hebben voor de natuur, de lokale bevolking en de andere gebruikers van die onverharde wegen. Dit vind ik zeer belangrijk en vraag dat dan ook steeds uitdrukkelijk van diegene waar ik roadbooks naar toe stuur!

Mocht er eventueel twijfel over bestaan ... ik heb niets te maken met commerciële organisaties die pas gaan rijden vanaf een minimum aantal deelnemers. Ik hou er echter wel van om tijdens die tripjes omringt te zijn met enkele goede vrienden, maar steeds dus met maximum 5 wagens (ook al is dat soms moeilijk ...)!

Mocht er interesse zijn dan wil ik hier wel eens een lijstje posten van de roadbooks die ik "in de aanbieding" heb.
Uiteraard heb ik ook nog steeds interesse in franse roadbooks, je weet maar nooit, maar ik vrees dat dat zal moeilijker worden om iets aan te bieden wat ik nog niet heb. :D

Wees gegroet,
Christiaan.

Roger B.

Re: Greenlanen Noord Brabant - Limburg <> Frankrijk

Berichtdoor Roger B. » 10 Apr 2013, 22:14

toen ik nog in Maastricht woonde en net mijn D1 had is er een hype geweest om "verboden voor motorvoertuigen"borden te plaatsen bij vrijwel elk landweggetje.... volgens mij zijn die niet meer weggehaald, dus in zuid Limburg is het lastig een overwegend onverharde route uit te stippelen.

Noord Limburg en Brabant is iets minder gesloten voor greenlaners
gone

piet_g

Berichtdoor piet_g » 11 Apr 2013, 07:49

Ik ga tot nu toe gewoon op pad. Goed lettend op de borden waar je niet in mag.. maar buiten dat gewoon door het bos tuffen. maar aan deze kant van brabant zijn er ook een hoop paden waar je niet in mag, maar gelukkig ook wel de nodige waar je wel in mag.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Apr 2013, 12:11

In Brabant en Noord Limburg zijn heel veel paden en gebieden nog gewoon goed toegankelijk. Ik rij er heeel vaak met veel plezier rond. :D :D

Echter.... Ik maak nooit roadbooks. Ik rij puur op mijn geheugen alleen of met een groepje. Zo ook hier in het Noorden, we rijden hier mooie ritten, maar de enige die gedocumenteerd is is de kerstrit van de LRCH. :( :(
Ik heb ook geen GPS die de route logt, omdat ik te lui ben om uit te zoeken hoe zo'n ding werkt. :oops: :oops:

Dus helaas kan ik weinig betekenen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

piet_g

Berichtdoor piet_g » 11 Apr 2013, 16:42

idd op geheugen :D.. en van, waar zou dit pad naar toe gaan :D
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Dennis Crusio

Berichtdoor Dennis Crusio » 14 Mei 2013, 16:54

maar je lijstje van Frankrijk zie ik wel graag!!!

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 14 Mei 2013, 17:29

piet_g schreef:idd op geheugen :D.. en van, waar zou dit pad naar toe gaan :D

Tja, komt me bekend voor.
Edward heeft natuurlijk een EdEd (zoals ik een MarcMarc heb) maar de "waar gaat dit pad heen" modus ken ik ook maar al te goed.

En verder heb ik geen hekel aan boeken maar wel aan road-books, als het om de weg gaat heb ik een kaart, die helpt natuurlijk bij de waar gaat dit pad heen-vraag, maar niet altijd (en dat zijn dan de te onderzoeken paden).

Groeten MarcS

PS Ik ben inmiddels al onsterfelijk met het gedicht(je)

Geen pad
Pad is weg
Weg is zoek

Een gedicht(je) dat zijn inspiratie vond in een stippellijn op de kaart ergens in de Vogezen.

Dragon

Berichtdoor Dragon » 14 Mei 2013, 19:24

Landmarcs schreef:
piet_g schreef:idd op geheugen :D.. en van, waar zou dit pad naar toe gaan :D

Tja, komt me bekend voor.
Edward heeft natuurlijk een EdEd (zoals ik een MarcMarc heb) maar de "waar gaat dit pad heen" modus ken ik ook maar al te goed.

En verder heb ik geen hekel aan boeken maar wel aan road-books, als het om de weg gaat heb ik een kaart, die helpt natuurlijk bij de waar gaat dit pad heen-vraag, maar niet altijd (en dat zijn dan de te onderzoeken paden).

Groeten MarcS

PS Ik ben inmiddels al onsterfelijk met het gedicht(je)

Geen pad
Pad is weg
Weg is zoek

Een gedicht(je) dat zijn inspiratie vond in een stippellijn op de kaart ergens in de Vogezen.

Heb al veelvuldig contact gehad met Christiaan over roadbooks...
ik begrijp waarom hij er zuinig op is, maar ik ben een "beginner" en heb dus nix te bieden.
snap wel waarom je zuinig bent op je roadbooks maar zou liever zien dat er wat makkelijker uitgewisseld wordt.

verder doe ik RubenRuben.....ga van de weg af en zie wel waar ik uitkom!

"de weg is weg
heerlijk zeg
kan ik eindelijk is rijden"

groet, Ruben
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 14 Mei 2013, 20:02

Dragon schreef:Heb al veelvuldig contact gehad met Christiaan over roadbooks...
ik begrijp waarom hij er zuinig op is, maar ik ben een "beginner" en heb dus nix te bieden.
snap wel waarom je zuinig bent op je roadbooks maar zou liever zien dat er wat makkelijker uitgewisseld wordt.

Juist, was ik al vergeten.
Je zou me nog laten weten welke roadbooks je interesseren ...
Ik wil er gerust enkele doorsturen hoor. Ik vraag altijd of ik iets in ruil kan krijgen, ik kan maar proberen he ...

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 14 Mei 2013, 20:39

Hier in mijn eigen buurt rijd ik ook gewoon op geheugen. Toen ik m'n eerste Landrover pas had, heb ik elk oververhard weggetje dat ik tegenkwam geprobeerd. Zo heb ik veel mooie paden ontdekt maar het grootste deel van al die wegen liep meestal dood op een weide.
Als we op vakantie zijn, sla ik ook wel eens een weggetje in om op verkenning te gaan en dat heeft me inderdaad al op fijne plaatsen gebracht.

Doch als ik een ritje "organiseer" met de vrienden in noord Frankrijk, is onze tijd beperkt en willen we zo veel mogelijk rijden over onverharde paden. De roadbooks uit de magazines zijn daar uitermate geschikt voor. In een regio waar we al meermaals zijn geweest (bv Joinville) hebben we al wel eens een dagje à l'improvist gereden wat ook leuk is.

Terug naar “Reizen”