Chrsitiaan,
Ik heb je een bescheiden suggestie gestuurd, niet voor Brabant of Limburg maar ergens in NO-Frankrijk.
Graag met "moderation" benutten.
Groeten MarcS
Greenlanen Noord Brabant - Limburg <> Frankrijk
- Chrsitiaan
Re: Greenlanen Noord Brabant - Limburg <> Frankrijk
Landmarcs schreef:Chrsitiaan,
Ik heb je een bescheiden suggestie gestuurd, niet voor Brabant of Limburg maar ergens in NO-Frankrijk.
Graag met "moderation" benutten.
Groeten MarcS
Waarvoor dank!
Chrsitiaan schreef:Dragon schreef:Heb al veelvuldig contact gehad met Christiaan over roadbooks...
ik begrijp waarom hij er zuinig op is, maar ik ben een "beginner" en heb dus nix te bieden.
snap wel waarom je zuinig bent op je roadbooks maar zou liever zien dat er wat makkelijker uitgewisseld wordt.
Juist, was ik al vergeten.
Je zou me nog laten weten welke roadbooks je interesseren ...
Ik wil er gerust enkele doorsturen hoor. Ik vraag altijd of ik iets in ruil kan krijgen, ik kan maar proberen he ...
Nou.. roadbooks in de Provence....
Daar doe ik dan ook maar wat, rijdt overal waar geen borden staan dat het niet mag....en zie wel waar ik uitkom.
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen
Even een oud draadje oprakelen
Als iemand leuke tips of routes heeft m.b.t. onverharde wegen en paden in Noord Brabant en deze zou willen delen, houd ik me warm aanbevolen. Ik ontdek graag mooie rustige plekjes, en nu we een LR hebben is van het verharde af gaan natuurlijk aantrekkelijk
(mag natuurlijk in een privé berichtje!) Alvast dank
Als iemand leuke tips of routes heeft m.b.t. onverharde wegen en paden in Noord Brabant en deze zou willen delen, houd ik me warm aanbevolen. Ik ontdek graag mooie rustige plekjes, en nu we een LR hebben is van het verharde af gaan natuurlijk aantrekkelijk
(mag natuurlijk in een privé berichtje!) Alvast dank
Defender 110 TD5 CSW (2001)
-
Roger B.
download de app topogps en de app open gps tracker (voor android tenminste, ben geen apple kenner)
op de topo gps app heb je stafkaarten waar je kleine weggetjes ziet....
in open GPS tracker kun je een route loggen en het loggen vrij gemakkelijk onderbreken...
ga nu gewoon rijden, en ga loggen op welke weggetjes je onverhard en legaal rijdt.....
als je dat een poosje gedaan hebt, heb je dus een kaart met allemaal gemarkeerde weggetjes die onverhard en legaal zijn......
Je kunt dan op een kaart met de gelogde paden als overlay een route uitzetten waarbij je zoveel mogelijk over die onverharde paden rijdt (buiten dat deze info dan voor de Allroad Commissie heel interessant is voor het uitzetten van een rit in die omgeving)
op de topo gps app heb je stafkaarten waar je kleine weggetjes ziet....
in open GPS tracker kun je een route loggen en het loggen vrij gemakkelijk onderbreken...
ga nu gewoon rijden, en ga loggen op welke weggetjes je onverhard en legaal rijdt.....
als je dat een poosje gedaan hebt, heb je dus een kaart met allemaal gemarkeerde weggetjes die onverhard en legaal zijn......
Je kunt dan op een kaart met de gelogde paden als overlay een route uitzetten waarbij je zoveel mogelijk over die onverharde paden rijdt (buiten dat deze info dan voor de Allroad Commissie heel interessant is voor het uitzetten van een rit in die omgeving)
gone
hmm, goeie tip, ga ik eens mee spelen. Bedankt!
(dat noopt mij meteen tot de aanschaf van een fatsoenlijke GSM houder
)
(dat noopt mij meteen tot de aanschaf van een fatsoenlijke GSM houder
Defender 110 TD5 CSW (2001)
Chrsitiaan schreef:Hier in mijn eigen buurt rijd ik ook gewoon op geheugen. Toen ik m'n eerste Landrover pas had, heb ik elk oververhard weggetje dat ik tegenkwam geprobeerd. Zo heb ik veel mooie paden ontdekt maar het grootste deel van al die wegen liep meestal dood op een weide.
Als we op vakantie zijn, sla ik ook wel eens een weggetje in om op verkenning te gaan en dat heeft me inderdaad al op fijne plaatsen gebracht.
Doch als ik een ritje "organiseer" met de vrienden in noord Frankrijk, is onze tijd beperkt en willen we zo veel mogelijk rijden over onverharde paden. De roadbooks uit de magazines zijn daar uitermate geschikt voor. In een regio waar we al meermaals zijn geweest (bv Joinville) hebben we al wel eens een dagje à l'improvist gereden wat ook leuk is.
De roadbooks uit de magazines zijn daar uitermate geschikt voor. Welke magazines??
-
Landmarcs
Red Fox schreef:Chrsitiaan schreef:Hier in mijn eigen buurt rijd ik ook gewoon op geheugen. Toen ik m'n eerste Landrover pas had, heb ik elk oververhard weggetje dat ik tegenkwam geprobeerd. Zo heb ik veel mooie paden ontdekt maar het grootste deel van al die wegen liep meestal dood op een weide.
Als we op vakantie zijn, sla ik ook wel eens een weggetje in om op verkenning te gaan en dat heeft me inderdaad al op fijne plaatsen gebracht.
Doch als ik een ritje "organiseer" met de vrienden in noord Frankrijk, is onze tijd beperkt en willen we zo veel mogelijk rijden over onverharde paden. De roadbooks uit de magazines zijn daar uitermate geschikt voor. In een regio waar we al meermaals zijn geweest (bv Joinville) hebben we al wel eens een dagje à l'improvist gereden wat ook leuk is.
De roadbooks uit de magazines zijn daar uitermate geschikt voor. Welke magazines??
Ik denk dat Christiaan het over de toenmalige Franse magazines had .... we praten immers over ± 10 jaar geleden
Groeten MarcS
Medio Juni gaan we bij leven en welzijn in Frankrijk een ca 1100 kilometer off-road/ greenlanen route rijden in Frankrijk van Auxerre naar Verdun in ca drie weken. De ca 40 roadblocks heb ik als pakket gekocht bij 4x4 roadbooks. Van ieder route ontvang je een GPX file, bolletje-pijltje route book en een uitgebreide infomap wat er zoal te zien is, campings, restaurants enz.
De routes zijn aansluitend, actueel en krijgen bij wijzigingen een update, zodat je niet voor niet begaanbare en/of niet toegankelijke trajecten komt te staan, plus een moeilijkheidsgraad bij droog en nat weer.
Over het delen van de roadbooks en route zijn ze heel duidelijk, niet doen, niet toegestaan en strafbaar, dat begrijp ik wel als je ziet hoeveel werk er in zit.
Er zaten ook twee routes in Noord-Brabant bij, die gaan we eind april rijden om te ervaren hoe het gaat.
https://4x4roadbooks.com/4x4-routes/
Nb ik heb geen commerciële dan wel financiële belangen bij deze website.
Groet
Peter
De routes zijn aansluitend, actueel en krijgen bij wijzigingen een update, zodat je niet voor niet begaanbare en/of niet toegankelijke trajecten komt te staan, plus een moeilijkheidsgraad bij droog en nat weer.
Over het delen van de roadbooks en route zijn ze heel duidelijk, niet doen, niet toegestaan en strafbaar, dat begrijp ik wel als je ziet hoeveel werk er in zit.
Er zaten ook twee routes in Noord-Brabant bij, die gaan we eind april rijden om te ervaren hoe het gaat.
https://4x4roadbooks.com/4x4-routes/
Nb ik heb geen commerciële dan wel financiële belangen bij deze website.
Groet
Peter
'Beauty is in the eye of the beholder'
1977 Land Rover ex MoD 109 Series 3 pick-up truck 2,25 Petrol.
2005 Volvo XC90V8
1977 Land Rover ex MoD 109 Series 3 pick-up truck 2,25 Petrol.
2005 Volvo XC90V8