Advies aanschaf nieuwe rooftent

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Landmarcs

Re: Advies aanschaf nieuwe rooftent

Berichtdoor Landmarcs » 12 Mar 2013, 00:12

Roger B. schreef:standaard alarm registreert alleen bewegingen in het voertuig, niet bewegingen van het voertuig.

maar puche dobbelstenen aan de spiegel of andere versieringen kunnen wel bewegen en het alarm triggeren.

inderdaad gewoon met sleuler in deurslot sluiten, dan staat het ultrasoon deel niet aan.

Lijkt me dat 4 volwassenen op het dak de daklast ook al aardig voorbij gaat?

Gewoon de "klapperende" hardtop-delen van een 110 zijn al genoeg om - als er een straat-bezemwagen of een zware Tatra-tram langs komt - het alarm af te laten gaan.
(Soms is ook een per ongeluk ingesloten Libelle of Nachtvlinder al genoeg - ik kwam al eens thuis van ver weg, zette de auto thuis neer met nog alle bagage, dus toch maar alarm, en de straatlantaarn hier ging slecht samen met een overactieve nachtvlinder, na de derde keer herrie toch het alarm maar afgezet, je wilt toch je terugkeer niet al te luidruchtig bij de buren melden.)

Groeten MarcS

w_van_rooij

Berichtdoor w_van_rooij » 16 Mar 2013, 19:36

Wij zetten ons alarm gewoon uit, en nemen een hondje mee als alarm, werkt perfect.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Mar 2013, 11:18

w_van_rooij schreef:Wij zetten ons alarm gewoon uit, en nemen een hondje mee als alarm, werkt perfect.

Als het hondje ook nog valse tandjes heeft werkt het zelfs beter -- ik zou er bijna een hond voor nemen.
(Let wel op: Dit soort alarm gaat stuk als je de auto lang in de zon zet.)

MarcS

ernsts

Berichtdoor ernsts » 17 Mar 2013, 21:37

Roger B. schreef:standaard alarm registreert alleen bewegingen in het voertuig, niet bewegingen van het voertuig.

maar puche dobbelstenen aan de spiegel of andere versieringen kunnen wel bewegen en het alarm triggeren.

inderdaad gewoon met sleuler in deurslot sluiten, dan staat het ultrasoon deel niet aan.

Dank voor deze informatie! Toen ik hem net had klom mijn zoon (20) op het spatscherm en toen hij daar wat stond te deinen ging het alarm dus af. Vandaar dat ik sindsdien dacht dat het alarm ook reageert op beweging van het voertuig. En ook handig om te weten van de sleutelafsluittruc.
Defender 90 Td5 CSW 2002

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Mar 2013, 22:04

ik ben niet volledig zeker of de rest van het alarm (reageren op deur die opent) wel aan staat bij een defender die met de sleutel afgesloten is. Bij een D2 werkt het wel zo
gone

vandestraatweg

Berichtdoor vandestraatweg » 19 Mar 2013, 06:40

Dit weekend heb ik gekampeerd met beide tenten. Dit keer alle losse spullen in de auto opgeborgen. We hebben lekker liggen schommelen en het alarm ging inderdaad niet meer af. Test geslaagd.

Terug naar “Reizen”