Greenlanen Limburg

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Chrsitiaan

Greenlanen Limburg

Berichtdoor Chrsitiaan » 12 Nov 2012, 12:34

Gisteren met de familie gaan wandelen in de buurt van Heijenrath in zuid Limburg. Wat een prachtige omgeving! Het was ook m'n zoon van 12 niet ontgaan dat het heerlijk moet zijn om daar roadbooks te rijden.

Zijn er hier onder forumleden mensen die eventueel routes en/of roadbooks hebben in zuid Limburg? Ook noord Limburg en Brabant interesseren me.
Ik ben steeds bereid om roadbooks uit te wisselen. Heb oa een mooie collectie roadbooks in gans Frankrijk ...

Wees gegroet,
Christiaan

Roger B.

Re: Greenlanen Limburg

Berichtdoor Roger B. » 12 Nov 2012, 14:22

medio jaren negentig zijn heel veel onverharde wegen in zuid limburg voorzien van die mooie borden....zo'n rond bord met rode rand en auto en motor erop.....

direct gevolg van 4wd rijders die, vaak veel te hard, deze weggetjes bereden.....

gevolg is dat tegenwoordig maar lastig onverharde roadbooks samen te stellen zijn
gone

Chrsitiaan

Berichtdoor Chrsitiaan » 15 Nov 2012, 12:30

Jammer. Herkenbaar verhaal.

Ik vermoed echter dat Roger's verhaal vooral op zuid Limburg van toepassing is?
In Brabant en noord Limburg worden nog wel eens ritten georganiseerd, oa door Mercator.
Ik rij echter liever in een bescheiden gezelschap van maximum 5 wagens ... De door Mercator georganiseerde ritten gaan pas door vanaf 10 deelnemers ... :(

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 15 Nov 2012, 14:05

yup, met name zuid limburg, waar ik destijds woonde en steeds meer van die verbodsborden tegen kwam......in die tijd nog fikse rel geweest omdat een clubje 4x4 crossers een rit over verboden paden uitgezet had, en de avon ervoor overal met een pijpsnijder de borden aan de grond afgesneden had .. (ook heel positief voor de goodwill)
gone

Terug naar “Reizen”