Ongeveer een week terug nu van een vakantie in Italië. Waar ik daar echt van schrok: Diesel kost €1,95/liter! Plus daarbij de tol op bijna alle snelwegen.. Ik begreep ineens waarom de Panda daar de meest populaire 4x4 is. Maar ook een heleboel LaRo speelgoed gezien, waaronder erg veel nieuwe Range Rovers en Discovery's.
En voor de rest toch wel een erg mooi vakantieland!
Italië: dure kilometers
Italië: dure kilometers
______________________________
iemand een architect nodig?
iemand een architect nodig?
Re:Italië: dure kilometers
hmm, in zomervakantie geweest, ( met vliegtuig ;) ) maar in Toscane een huurauto..( grande punto diesel.. briljante motor!!) en toen moest ik 1.79 per liter aftikken qua diesel.
benzine kostte 2.02 per liter!!
benzine kostte 2.02 per liter!!
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
― Robert Downey Jr.
'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...
Re:Italië: dure kilometers
De Italianen zullen wel een ander tarief aan motorrijtuigenbelasting betalen...
Zo te zien is dit volledig verwerkt in de brandstofprijzen.
Zo te zien is dit volledig verwerkt in de brandstofprijzen.
Re:Italië: dure kilometers
Dixo schrijft:
Of ik moet me heel erg vergissen maar Italianen kennen ook een houderschapsbelasting (kijk maar naar de stickers/papieren die ze achter de ruit hebben zitten). De nieuwprijzen van auto's zijn wel een flink stuk lager dan bij ons. Dus daaraan wordt minder verdiend door de overheid.
De Italianen zullen wel een ander tarief aan motorrijtuigenbelasting betalen...
Zo te zien is dit volledig verwerkt in de brandstofprijzen.
Of ik moet me heel erg vergissen maar Italianen kennen ook een houderschapsbelasting (kijk maar naar de stickers/papieren die ze achter de ruit hebben zitten). De nieuwprijzen van auto's zijn wel een flink stuk lager dan bij ons. Dus daaraan wordt minder verdiend door de overheid.
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Re:Italië: dure kilometers
R1200C schrijft:
Blijft dus de vraag, wat betalen ze daar?
Dixo schrijft:
De Italianen zullen wel een ander tarief aan motorrijtuigenbelasting betalen...
Zo te zien is dit volledig verwerkt in de brandstofprijzen.
Of ik moet me heel erg vergissen maar Italianen kennen ook een houderschapsbelasting (kijk maar naar de stickers/papieren die ze achter de ruit hebben zitten). De nieuwprijzen van auto's zijn wel een flink stuk lager dan bij ons. Dus daaraan wordt minder verdiend door de overheid.
Blijft dus de vraag, wat betalen ze daar?
110-Td5 X-tech 2006
Re:Italië: dure kilometers
Ron63 schrijft:
Een paar jaar geleden €2,56 per KW motorvermogen per jaar. Verzekering kost wel vrij veel.
R1200C schrijft:
Dixo schrijft:
De Italianen zullen wel een ander tarief aan motorrijtuigenbelasting betalen...
Zo te zien is dit volledig verwerkt in de brandstofprijzen.
Of ik moet me heel erg vergissen maar Italianen kennen ook een houderschapsbelasting (kijk maar naar de stickers/papieren die ze achter de ruit hebben zitten). De nieuwprijzen van auto's zijn wel een flink stuk lager dan bij ons. Dus daaraan wordt minder verdiend door de overheid.
Blijft dus de vraag, wat betalen ze daar?
Een paar jaar geleden €2,56 per KW motorvermogen per jaar. Verzekering kost wel vrij veel.
______________________________
iemand een architect nodig?
iemand een architect nodig?
Re:Italië: dure kilometers
zou mij een hoop geld schelen aan belasting, maarja als verzekering dan weer over de top is kom ik misschien wel weer op 0 uit.
110-Td5 X-tech 2006
Re:Italië: dure kilometers
Was het ooit ook niet een systeem op basis van de cilinderinhoud c.q het aantal cilinders?
ik kan me herinneren dat oa masaratie in de jaren 80 min of meer budget modellen op de markt bracht waar de cilinderinhoud/ het aantal cilinders behoorlijk in de perken van was gehouden, met als bovenstaande reden.
Althans, er staat me zoiets van bij.
ik kan me herinneren dat oa masaratie in de jaren 80 min of meer budget modellen op de markt bracht waar de cilinderinhoud/ het aantal cilinders behoorlijk in de perken van was gehouden, met als bovenstaande reden.
Althans, er staat me zoiets van bij.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re:Italië: dure kilometers
Veel leeswerk maar waar het voor zover ik zo snel kan zien op neer komt is het inderdaad een bedrag afhankelijk van het vermogen van het voertuig. En voor het gemak natuurlijk ook weer per provincie verschillend ;)
Voor mensen die Italiaans kunnen lezen meer info hier.
Voor mensen die Italiaans kunnen lezen meer info hier.
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten