Den Haag - Peking in 4 weken; reisgenoten gezocht

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Hans Eijer

Re:Den Haag - Peking in 4 weken; reisgenoten gezocht

Berichtdoor Hans Eijer » 19 Apr 2012, 14:23

De vliegticket enkele reis van Peking naar Amsterdam is EUR 450,--
Het verschepen van de auto zal ik uitzoeken. Ik zal navragen of er twee landrovers in een 40 ft container kunnen. Ik zal eveneens nagaan of het goedkoper is om naar Antwerpen te laten verschepen. Ik heb al meermaals vernomen dat dit goedkoper is.

Wordt vervolgd.

Hans

Hans Eijer

Berichtdoor Hans Eijer » 20 Apr 2012, 08:52

De prijs voor de verscheping van de auto's vanuit China wordt door Allways Transport opgevraagd bij haar agent in China.

Wordt vervolgd.

Hans

MichielHuls

Berichtdoor MichielHuls » 20 Apr 2012, 11:04

Hoi Hans,

Wij willen graag aansluiten bij het voorwerk en bij de reis zelf.
Hebben geen ervaring in hele lange reizen met een 4x4, zuid-polen was tot nu toe het verst voor de defender.....
Zijn in het bezit van een defender 90 uit 2007 (puma) en die kan nog wel wat extra uitrusting gebruiken.

Even googlen leverde op dat www.top.nl de auto van 3opreis terug naar nederland verscheepte.

Groet,
Michiel en Loes

wvdberg

Berichtdoor wvdberg » 20 Apr 2012, 18:32

@Hans,

Twee defenders 110 passen met gemak in een 40ft. container.
Zelf heb ik mijn defender 110 vorigjaar vanaf Banjul (Gambia) verscheept in een 20ft. container samen met zelfs 4 motoren. Wel moest de daktent op de motorkap, hij was anders te hoog.

Groeten, Wim

Met vriendelijke groet,
Wim, Yvonne en onze NoeNoe (def 110 300tdi)
www.frieslandtravelers.nl

christd77

Berichtdoor christd77 » 21 Apr 2012, 14:52

Dat klinkt super m,n vriendin en in hebben een Discovery 300 tdi eigenlijk zouden we volgende maand starten op de Super Karpata Trophy maar ik heb m,n enkel op 3 plekken gebroken en dat is vorige week woensdag geopereerd, ze hebben er een enorme plaat staal met 7 schroeven in gejast..

Een rit naar Bejing lijkt ons ook zeker wat om eens te doen! houd ons op de hoogte.
In welke maand willen jullie trouwens gaan rijden??
Gr Chris en Alexa
Boem is hoo!

Hans Eijer

Berichtdoor Hans Eijer » 22 Apr 2012, 21:19

Hoi Chris en Alexa,

De gedachte is juli of augustus of een combinatie. Zakelijk is dat een rustige tijd. Ik stel voor dat in overleg vast te stellen als we een groep "compleet" hebben.

Groeten,

Hans en Ines

Dennis Schoonen

Berichtdoor Dennis Schoonen » 23 Apr 2012, 13:00

@Hans:

internet zegt: Het klimaat in Mongolië kent vele pieken en dalen. In de winter kunnen de temperaturen dalen tot vijftig graden onder nul in het koude noorden. In de zomer kan het in het zuiden wel veertig graden boven nul worden. Gemiddeld is het in de zomer in Mongolië ongeveer vijftien graden.

Het regenseizoen valt in juli en augustus. De beste maanden om te reizen zijn mei, juni en september, omdat het klimaat dan redelijk te verdragen is.

We hebben het er nog wel over. ;)

gr Dennis en Marleen

Hans Eijer

Berichtdoor Hans Eijer » 23 Apr 2012, 14:09

Hoi Dennis en Marleen,

Wij zijn vorig jaar de laatste week van juni door Mongolie gereden. Toen was het zelfs een beetje koud. Ik durf juli dus wel aan. Bovendien als het warm is, dan is de warmte door de droge lucht goed uit te houden.

Misschien is een luifel aan de auto en een extra koelkast voor koud bier een idee?

Groet,

Hans en Ines

Dennis Schoonen

Berichtdoor Dennis Schoonen » 23 Apr 2012, 14:22

Luifel + koelskast (compressor) zijn aanwezig.
Dat bier moet ik nog even bier halen. ;)

Hans Eijer

Berichtdoor Hans Eijer » 24 Apr 2012, 21:49

Ik heb vandaag een herinnering gestuurd aan Allways transports voor de prijsindicatie voor het transport van de LR vanuit Peking naar Rotterdam.

Zodra ik de prijsopgave heb ontvangen bericht ik die.

Volgens mij hebben wij nu de volgende teams:

Wim en Yvonne (maken nog een voorbehoud)
Dennis en Marleen
Lars
Michiel en Loes
Chris en Alexa
Hans en Ines
Verder zijn nog geinteresseerd Kees en Richelle, zodra zij een terreinauto hebben gekocht.

Volgens de Lonely planet Mongolia zijn de maanden juli en augustus prima maanden om door Mongolie te reizen, waarbij wel de kanttekening wordt gemaakt dat het in augustus kan regenen waardoor de overstromende rivieren het reizen ernstig bemoeilijken. Eveneens juni en september zijn goede maanden, maar kouder.

Mijn voorkeur gaat uit naar vertrekken op zaterdag 7 juli 2013 en terugkeren op of omstreeks 4 augustus 2013. (dat is dus nog 14 maanden te gaan)

Akkoord met de periode?

Na de kosten van het transport te hebben doorgegeven verneem ik graag of de reis een "go" kan worden gegeven. Ik zal dan een voorstel doen voor de vervolgstappen waarna wij verder met zijn allen de organisatie kunnen oppakken.

Groeten,

Hans en Ines

Terug naar “Reizen”