Edward schreef:Britax spiegels, zijn dat die dingen met die lompe bevestiging midden achterop de spiegel ipv onderin? Want die heb ik ook gehad en die waren behalve erg lelijk ook erg goed. Trilden niet, groot en helder en verstelden zichzelf niet.
Alleen vd wagen gehaald omdat een maat die op reis ging vond dat ie ze harder nodig had.
Wellicht heeft Britax ook spiegel als hier beschreven.
Ik heb het over de een maat grotere maar verder identiek aan de standaard LandRover-versie.
Dus met die "subtiele" bevestiging onderin, de bevestiging op het vrij kleine kogeltje aan het eind van de standaard (en langere) arm.
Zoals ik beschreef: de oiginele Britax is (of althans was) zo gek nog niet ... onder de voorwaarde dat je een en ander een beetje invet. Met voldoende vet draait de spiegel nog steeds goed terwijl het boutje (ook goed in het vet) goed strak vastgedraaid is. Is bij één of beide een en ander niet ingevet dan is de spiegel niet goed te verstellen of te los of zelfs beide. Na goed afstellen uiteindelijk strak aandraaien kan ook, maar ook dit gaat eigenlijk alleen goed met wat vet.
Ik denk dat de meeste klachten rond de originele Britax-spiegels veroorzaakt worden door een gebrek aan TLC.
Naar ik begreep zijn er bij de Britax imitaties om te beginnen problemen met een te fragiele kopie van het klem-plaatje, en daarnaast een weinig solide contraplaat + schoefdraad-gat ... als dit je startpunt is dan wordt het nooit wat.
Groeten MarcS
PS Om bij de originele Britax de spiegel los te nemen heb je warmte en wat gepast geweld nodig. Om de kunststof rand weer terug te monteren leg je die rand het best in een ovenschaal met heet water (zet die overschaal even op het fornuis - ik kan de wok-brander aanbevelen). Zelfs als de rand zo heet is dat je 'm net aan kan hanteren is het nog even een "dingetje".