2022-07-0500:25Er wordt op dit moment buiten knal vuurwerk afgestoken, je merkt het nu extra door de slite die hier anders heerst. Ik slaap er denk ik wel doorheen, ik moet nog even herstellen van die hypo die veroorzaakt is door de correctie op de hyper van de pizza...
00:55Korte update, de politie is blijkbaar gebeld. Echter zijn de jongens ondertussen aan de andere kant van het meer achterlijk aan het schreeuwen.
09:50Ik ben ondertussen al twee uur uit de veren, nadat om
04:00 kreisende meeuwen en het daglicht! Ik gok hoe meer ik naar het noorden ga, hoe meer het dag blijft. Ik heb ondertussen een olie check gedaan en het ziet er nog goed uit, wellicht is dat normaal voor de auto aangezien ik hem nu pas vier dagen heb.
Ik kreeg ook een app van
Daniel met foto's van zijn kamp, hij zit letterlijk aan de oever van een meer. Waar ik gewoon op een camper parkeerplaats sta, met straatlanteren die aardig wat vliegen aantrok.

De jongeren waar ik het vanacht over had hadden verder geen vuurwerk afgestoken, ze waren allleen nog maar wat tegen elkaar aan het schreven aan de overkant.
Terwijl ik dit aan het schrijven was zag ik twee mensen een foto maken bij het 'tuinhuisje' dat in het midden van de parkeerplaats staat, ik bood aan om een foto van hen tweeën te maken. Zij boden mij vervolgens een lekker bakje koffie aan. Ik ben de naam van de oude man vergeten, maar zijn vrouw heet
Hendrina. Ze komen uit
Enschede en waren ondertussen al drie van de vijf weken in
Zweden. Ze hebben me aangeraden om de
21, dat schijnt een mooie route te zijn. Ook boden ze me wat water aan voor de auto zodat ik weer een beetje voorraad had. We hebben toen afscheid van elkaar genomen.
Ik ga nu verder trekken richting
Örebro en daarna kijk ik voor het vervolg daarop.
12:15Ik sta nu in een file waar ik niet uitkom, het is ook een niet rijdende file. Gelukkig is er een afslag om een pauze te nemen, maar die heb ik ondertussen ook midden op de rijksweg, altans de
50 net 15 km van
Örebro. Als het zometten weer rijdt doe ik nog wat brood klaarmaken en ga ik maar weer aansluiten, want het staat een paar minuten later weer vast. :s
Ik zag nog wel een leuke grap langs de weg die ik nu rij. Er stond een bord met een waarschuwing voor krokodillen, en in een klein aangrenzend beekje lag een paarse opblaaskrokodil. Moest ik toch wel even om lachen!
14:30Ik heb het gewoon weer verkeerd gedaan!

Het eerste stuk dat ik weer van de weg afging was gelijk ook verkeerd op de
244. Ik zag een stuk waarvan ik vanuit de auto dacht dat het wel zou gaan,. Maar er lagen veel stenen en het pad was alles behalve begaanbaar zonder gas bij te geven!
Gelukkig is er niets beschadigd!Ik moet er echt eerst gaan scannen voordat ik een stuk terrein pak die lastig begaanbaar is. Dit heb ik bij de tweede keer ook gedaan, en maar goed ook! Ik kwam op een natuurlijke T-splitsing uit, waarbij ik eerst rechtdoor wilde. Als ik dat had gedaan, stond ik weer voor een uitdaging, want een stukje verderop zouden twee bomen het pad te nauw maken om verder te kunnen.
Rechtdoor? Of toch rechts?Rechts was de beste en veilige optie, dit kwam uit op een grote open vlakte waar een lus bocht gevormd was. Ik had hier zo kunnen parkeren, maar ik wilde ook nog verder, op weg naar een bakje koffie.
16:25Poeh! Het was me weer een avontuur!

Ik had weer een goede inschattingsfout gemaakt bij een pad aan de
63 richting
Ludvika. Ik zou eerst deze weg richting
Persberg nemen, maar na een klein overleg met mezelf ben ik toch de andere kant opgegaan.
Het pad was uiteindelijk te smal... 
Ik zit nu op het dak van mijn redder in nood, want het pad dat ik reed ging goed, totdat ik eigenwijs was en de auto bij het eerste hofje niet omdraaide naar de Y-splitsing. Ik deed eigenlijk ook weer moeilijk, want het had misschien beter geweest om helemaal naar beneden te rijden en daar te keren.
Links een avontuurlijk pad, echter toch niet genomen. Rechts een voorbeeld van een lus bocht.Hoe dan ook heb ik het weer overleeft en de overige paden waren heel leuk om te doen. Ze kwamen allemaal bij lus bochten uit waar zo door kon naar de volgende. Ik heb alles met me horloge vastgelegd, zodat ik dit pad kan terugvinden. Ook heb ik weer foto's van mijn held op wielen gemaakt. Nu zit ik even bij te komen met een biertje en ga ik zo mijn weg vervolgen naar
Borlänge.
17:20Ik kom nu in gebieden waar het bijna onmogelijk wordt om verder te rijden. Ik sta nu aan een meer waar ik eigenlijk zo voorbij was gereden, echter wilde ik een haastige vrachtwagen voorbij laten gaan dus week ik daar even voor uit. Ik twijfel nu echt om door te rijden, want hoewel ik denk dat ik nog zoiets tegen kom aannemlijk is, verwacht ik dat niet met de
50. Het is zeker een mooie route, maar met weinig zijpaden zoals deze.
Vanaf de heuvel rechts naar beneden gereden (kon ook alleen met een terrein auto).22:45
Toch nog aan het water, met als bonus wat voorzieningen!Toch weer op een
First Camp locatie beland. Ik zit er bijna aan te denken om een contract af te sluiten, aangezien ik nu bijna vaste klant lijk te worden.

Het was wel een verstandig besluit, want ik was tussen
20:00 en de tijd dat ik hier kwam (
21:15) bijna in slaap te vallen.
Ik heb een
Twix genomen en toen ik eenmaal op een plekje stond met de auto heb ik nog wat jonge kapucijners (veldertjes) genomen. Nu zit ik weer aan een biertje, terwijjl het nog steeds licht is! Ik vermoed dat het erger gaat worden hoe verder ik naar het noorden ga, maar het maakt het rijden in de avond wel makkelijker.
Ik krijg ook veel jaloerse
(of afkeurende) blikken, maar er zijn ook mensen met interesse. Zojuist kwam er een mevrouw die het hefdak een geweldig ontwerp vond, ik heb haar daarom even laten zien hoe het eruit ziet.
Het enige bijzondere over de route tusssen nu en hier, was een omleiding op de
50. Deze liet mij een mooie secundaire route rijden, en iedere keer als ik dacht ergens op zo'n mooie plek te kunnen stoppen, was het net op dat punt niet meer zo mooi. Verder is er eigenlijk niet wat te melden, het was mooi en heel even regenachtig.
Nu zit ik aan een mooi strand, met een stadje die over de heuvels loopt. Ik maak er nog even een foto van en dan ga ik even douchen, want ik heb gezweten en veel diesel gassen op mijn huid gekregen.

Wellicht is dit tijdens de winter nog mooier om naar te kijken?
PS. Excuses dat het volgende bericht zo lang heeft geduurd!