Milieusticker Duitsland

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
deusjevo

Re: Milieusticker Duitsland

Berichtdoor deusjevo » 06 Jan 2022, 15:05

paul k schreef:Met een td5 uit 2004 overigens....

Veeeeels te nieuw, met nog oudere en nog meer stinkende meuk mag je d’r wel in 8-)
Range Rover Classic 1972 in de kleur Epsom Green
Citroën Dyane 1968 in de kleur Blanc EWT

En ook nog wat modern gescharrel....

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Jan 2022, 16:52

paul k schreef:Toen ik afgelopen zomer "in de buurt" kwam van het centrum van Arnhem ( waar begon dat gebied ook alweer. :? )
had ik al een prent te pakken...
Met een td5 uit 2004 overigens....

Houston schreef:Blijkbaar niet al te duidelijk daar?
M'n wederhelft mocht met de '03 Freelander ook 109,- aftikken...
En een paar weken later in A'dam nog eens, na gedraaid te zijn meteen na het bord. (maar nét 20mtr voorbij de camera. Bezwaar maken hielp niks... :( )

De bebording is wel vaker nogal cryptisch (om het vriendelijk te zeggen), je moet soms midden op een kruispunt "parkeren" om alle kleine lettertjes tot je te nemen ... en dan krijg je een bon vanwege het niet vrijmaken van het kruisingsvlak.
Ik reed in Antwerpen ook al eens voor dat ik het doorhad een milieuzone in ... alleen had ik het geluk dat toentertijd mijn auto (nog) niet onder de toegangsregels viel.

Misschien kan je als je er héél veel zin in hebt, en ook héél veel tijd in wilt steken, wel winnen als je kan aantonen dat de bebording zodanig veel informatie bevat (en in zo kleine belettering) dat onder normale omstandigheden de boodschap redelijkerwijze niet duidelijk hoeft te zijn.   Meestal is echter de truuk dat er een inrijdverbod is met daaronder een ingewikkeld (onleesbaar) onderbord met uitzonderingen ... dat inrijdverbod is dan richtinggevend.   De les is dus dat je in geval van twijfel dus gewoon stil moet gaan staan en desnoods achteruit rijden ... net als bij een te lage parkeergarage en vergelijkbaar.

Groeten MarcS

pascal110

Berichtdoor pascal110 » 07 Jan 2022, 09:46

een troost over een aantal jaar zijn we daar van af nl
noorwegen schijnt het al te hebben.
belgie overleggen ze het nu
nl volgt dan geheid

over 5 jaar alleen nog maar elekt autos te koop
over 7 jaar geen tenaamstelling benz diesel gas enz. niks noppes nada meer.

mooi voor het milieu
lufthanza heeft 18000 lege vluchten gemaakt om landingsrechten te behouden. je leest het goed leeeeeeeeg

ha ha

trix G4

Berichtdoor trix G4 » 07 Jan 2022, 21:22

Ron63 schreef:Duitsland geeft een groene 4, en op kenteken in Nederland een gele 3 :roll:

Toch wel lief van Dekra, ze wensen mij veel schone kilometers toe met de sticker :lol:

Groet Ron

Hoe dan ??

Heb een defender uit 2003 met euro 3......maar Dekra was niet zo lief voor me

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 07 Jan 2022, 21:46

trix G4 schreef:Heb een defender uit 2003 met euro 3......maar Dekra was niet zo lief voor me

Lees de bovenstaande (15) berichten maar eens (goed) door. Het gaat om de datum van eerste inschrijving (en dat is bij jou 2003 als ik het goed begrijp).

Mijn Td5 uit 2001 heeft (ook) een gele sticker.

Groet,

Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

trix G4

Berichtdoor trix G4 » 07 Jan 2022, 22:41

ja, heb eerder alles al doorgelezen

Maar in NL euro 3 is euro 3.....en heeft in mijn ogen niks met datum eerste registratie of zo te maken
Dat verbaasd me telkens

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 08 Jan 2022, 12:42

Dit zou dus inhouden dat ik alle zone's in kan rijden? vind ff proberen een beetje duur grapje mocht het niet zo zijn :roll:

Wil het overigens wel weten, zeker daar hier nu reeds code 4 voor vrachtverkeer geld in het centrum. Zie het dus wel gebeuren dat dit ook voor de rest van de auto's gaat gelden, mocht dit gebeuren dan kan ik niet eens meer bij mijn voordeur komen.

Groet

Ron
110-Td5 X-tech 2006

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 08 Jan 2022, 12:48

Erik Peters schreef:
trix G4 schreef:Heb een defender uit 2003 met euro 3......maar Dekra was niet zo lief voor me

Lees de bovenstaande (15) berichten maar eens (goed) door. Het gaat om de datum van eerste inschrijving (en dat is bij jou 2003 als ik het goed begrijp).

Mijn Td5 uit 2001 heeft (ook) een gele sticker.

Groet,

Erik

Volgens deze site gaat het lijstje van jou niet op, als ik mijn kenteken invoer wordt deze echt geel.

Lang leve de eenduidigheid.

Groet Ron

https://www.milieuzones.nl
110-Td5 X-tech 2006

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 08 Jan 2022, 13:03

Dat lijstje van mij betreft de regels in Duitsland.......... (dat is ook het onderwerp: Milieusticker Duitsland).
Zo ook die Blaue Plakette voor de NOx uitstoot.

Zegt helemaal niks over de Nederlandse regels (die zijn uiteraard heel anders).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 08 Jan 2022, 13:31

Mijn fout dacht dit de Nederlandse was.

Groet Ron

Ps:met nadruk op "Uiteraard", waarom zouden we het ook Europees regelen :roll:
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Reizen”