islander schreef:...
Caravans zijn ook niet toegestaan op deze plaatsen , en nu ga ik hier horen maar 'ik heb ze toch al zien staan '.
Ik denk dat er geen harde regel te formuleren is, een camper is beslist niet overal gelijk gedefinieerd, en zeker als het gaat om wegenverkeers-regels is een camper sowieso al een zwak omschreven categorie.
Wat bijvoorbeeld te denken van een "camper" met een afzet unit. Als het een beetje handig is vormgegeven dan kan je die afzet unit ook ter plekke op zijn pootjes zetten en de auto eronderuit wegrijden. Is die unit dan een "camper" ?? Zoiets heet (of heette) in Nederlandse RO-termen "Een bouwwerk geen gebouw zijnde", en in Nederland zijn er veelal ook regels voor zo'n "bouwwerk".
Overigens zijn er vlgs mij geen eisen aan afval(water) en campers, ook al hebben de meeste wat grotere campers daar wel voorzieningen voor.
Groeten MarcS
PS Mijn moeder en haar man hadden voorheen een Fiat Scudo (het oude model, zo'n kruising tussen MPV en busje, ook onder Peugeot en Citroen te koop), en de laadruimte was als marginale camper ingericht maar verder geen dakluik want nog onder het oude grijskenteken regime. Ze waren ooit ergens in een natuurpark ver weg waar een soort camper-parkeerplaats was, en ze werden gecontroleerd, ze wisten dat er een of ander intern toilet vereist werd .... en mijn moeder toonde een grote muurverf-emmer van een of andere bouwmarkt en de controleur was tevreden (of althans net voldoende tevreden gesteld).