Allemaal vragen!

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
Jeroendemooij

Allemaal vragen!

Berichtdoor Jeroendemooij » 21 Aug 2017, 19:19

Ik heb zelf geen ervaring met landrovers. Maar ik wil volgend jaar juni met mijn zwager de baltic rally gaan rijden. Daar zitten een aantal regels aan verbonden zoals alleen viertuigen voor 1998 gebouwd. Nu is mijn oog gevallen op een landrover discovery type 1 3.9 V8 uit 1996. Mijn vraag is hoe betrouwbaar zijn deze auto's of is het misschien beter om naar een andere versie/model op zoek te gaan?

Waterrover
Beheerder

Re: Allemaal vragen!

Berichtdoor Waterrover » 21 Aug 2017, 20:54

Jeroendemooij schreef:Ik heb zelf geen ervaring met landrovers. Maar ik wil volgend jaar juni met mijn zwager de baltic rally gaan rijden. Daar zitten een aantal regels aan verbonden zoals alleen viertuigen voor 1998 gebouwd. Nu is mijn oog gevallen op een landrover discovery type 1 3.9 V8 uit 1996. Mijn vraag is hoe betrouwbaar zijn deze auto's of is het misschien beter om naar een andere versie/model op zoek te gaan?

Ik denk dat je deze rally bedoelt: http://www.balticrally.nl/media.html

In principe zijn alle goed onderhouden auto's betrouwbaar, en dat geldt ook voor een Land Rover. Belangrijk is de historie van de auto, is deze bij een dealer in onderhoud geweest, of betreft het een 'schuurvondst' waarbij nog van alles moet gebeuren? Ook is het budget belangrijk, en wil je bv in de auto kunnen slapen? Zelf zou ik de voorkeur geven aan een diesel, waarbij ik de voorkeur zou geven aan een 200- of 300Tdi motor. Deze motor is niet afhankelijk van electronica, betrouwbaar en sterk. Maar....alles staat of valt met het juiste onderhoud. Verschillende Defenders en Discovery's zijn uitgevoerd met deze motoren. Een Discovery 1 met genoemde motoren is in vergelijking met een Defender goedkoper.

Chris

Terug naar “Reizen”