Heren,
ik heb een dingetje wat mij een beetje zorgen baart.
Als ik mijn disco weg zet, omdat we een langweekend naar italie gaan oid, en na 4 dagen gaan staat de disco keurig op rijhoogte, niks geen doorzakken.
maar als ik over een kamelen weg rij (5 hoge drempels in 700mtr) staat ie rechts achter op zijn bumpstops.
Het zelfde gebeurt als ik achterbak volgooi met gereedschap/wielen etc voor als ik de bmw mee neem naar zandvoort, tijdens het laden zakt ie op zijn kont (alleen rechts, links zakt ie een stuk minder), maar eenmaal met een lopende motor komt ie keurig omhoog.
is dit wat valt onder karakter of is er toch een luchtbalg lek? (omdat ie niet doorzakt (zonder lading) naar een langere tijd stilstaan)
D2 TD5 2004 - luchtvering - doorzakken bij belasting - leeg wegzetten geen probleem
-
E36-italia
D2 TD5 2004 - luchtvering - doorzakken bij belasting - leeg wegzetten geen probleem
2004 - Discovery TD5 (daily)
1994 - BMW 318iS (circuit speeltje)
Re: D2 TD5 2004 - luchtvering - doorzakken bij belasting - leeg wegzetten geen probleem
Dit klinkt wel als een lek ergens, waarschijnlijk zo klein dat hij alleen met hogere druk leegloopt.
Voordat je de balgen gaat vervangen zou ik met zeepwater in een sproeifles even op de luchtbalgen en slangen spuiten om te kijken of er bubbels zijn.
Misschien is het een van de aansluitingen of een slang die uitgedroogd/gescheurd is.
Voordat je de balgen gaat vervangen zou ik met zeepwater in een sproeifles even op de luchtbalgen en slangen spuiten om te kijken of er bubbels zijn.
Misschien is het een van de aansluitingen of een slang die uitgedroogd/gescheurd is.
--{ 2005 Discovery 3 V8 }--
-
Landmarcs
Re: D2 TD5 2004 - luchtvering - doorzakken bij belasting - leeg wegzetten geen probleem
Meest waarschijnlijk is/zijn de balg(en) lek.
Staat alles een beetje stil dan druk de balg zichzelf dicht, moet het bewegen dan komt het lek "boven-water".
Ga je het lek zoeken in de "stationaire" situatie dan vind je het waarschijnlijk niet.
't Is een variant van wat je ook wel kan hebben met een band (vooral een band met binnenband):
Langzaam weglekken, afhankelijk van hoe het wiel staat.
Groeten MarcS
Staat alles een beetje stil dan druk de balg zichzelf dicht, moet het bewegen dan komt het lek "boven-water".
Ga je het lek zoeken in de "stationaire" situatie dan vind je het waarschijnlijk niet.
't Is een variant van wat je ook wel kan hebben met een band (vooral een band met binnenband):
Langzaam weglekken, afhankelijk van hoe het wiel staat.
Groeten MarcS
-
E36-italia
zal de onderkant eens in het sop zetten samen met de buitenkant, dat mag ook wel weer een x gewassen worden... 
E36-italia schreef:zal de onderkant eens in het sop zetten samen met de buitenkant, dat mag ook wel weer een x gewassen worden...
Krik dan de body even op zodat de balgen uitveren zoals ze op de weg ook doen. Vaak zit een lek in die vouw waardoor er alleen bij rijden lucht lekt.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
E36-italia
Edward schreef:Krik dan de body even op zodat de balgen uitveren zoals ze op de weg ook doen. Vaak zit een lek in die vouw waardoor er alleen bij rijden lucht lekt.
Vanmorgen in de sneeuw de balg vervangen, er zat roest onderin de balg (waar de vouw zit), het meeste werk zit nog in het demonteren en het monteren van het achterwiel
Volgende maand doe ik de andere kant, moet even iets rustig aan doen met de euro's… we willen ook nog op vakantie enzo.

-tikfoutjes er uit gehaald, ik heb de krik op mijn ringvingertopje neergezet, dat merk je met toetsenbordterreur.
Laatst gewijzigd door E36-italia op 12 Feb 2017, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Wiel hoeft er niet af. Gewoon de body een beetje opkrikken terwijl de as gewoon op de grond staat.
Staat die R ergens geadverteerd?
Staat die R ergens geadverteerd?
Edward van Vugt
-
E36-italia
Edward schreef:Wiel hoeft er niet af. Gewoon de body een beetje opkrikken terwijl de as gewoon op de grond staat.![]()
is een goede voor de andere kant
Edward schreef:Staat die R ergens geadverteerd?
jup, hiero: http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/volvo/v70-r-awd-aut/6446246
Prijs is onderhandelbaar, en inruil mogelijk maar dan moet het wel een auto zijn die mijn vrouw aan staat