Berichtdoor jos.daalmans » 04 Dec 2011, 18:50
Hoi,
Die extra flappen zijn natuurlijk geweldig. Is dat geen standaard materiaal wat er naderhand nog eens extra is opgeplakt?
Het raam is natuurlijk de zwakste schakel in de afdichting omdat het onderweg bij snelheden boven de 50 á 60KMh de neiging heeft aan de bovenkant naar buiten te buigen. E.e.a. natuurlijk ingegeven door de "geweldige" luchtstroom (on)gevoeligheid van een Defender (CW waarde van een pakje boter :S )
Ik heb eens even bij het Rubberhuis gekeken en kwam daar op het volgende profiel uit:
http://www.rubberhuis.nl/#/Product/795
Dit zou het naar buiten buigen van het raam gedeelte natuurlijk mooi opvangen. Per deur iets van 1,5 meter en je bent klaar (uiteraard wel de goede lijm erbij).
Overigens, mijn bestaande deuren zijn ter hoogte van de onderkant raam gedeeltelijk ingescheurd, waardoor dit uiteraard de stugheid niet bevordert. Mijn nieuwe deuren hebben dit gelukkig niet, maar zullen toch wel wat buigen.
Succes met het winddicht maken van je Defender/Ninety/On-Ten,
Jos
Dirty hands are dirty, except caused bij a Land Rover
My car has 16 Rockers, about 49 Rollers and only one Mule to drive it.