Deurrubbers Defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Edward

Re:NAV van postings betreffende gesprongen ruit

Berichtdoor Edward » 20 Nov 2011, 12:44

Luke schrijft:
Oops

Sorry mensen, mijn best gedaan om het even een nieuw draadje te maken!

Ginmg blijkbaar niet helemaal goed en is alsnog binnen deze draad terecht gekomen

Wellicht dat een van de heren moderators het ff kan en wil verplaatsen

SORRY EDWARD!

gr

Luke

No worries! Ik heb al twee adressen waar ik monsters opgevraagd heb en volg met veel interesse deze wending. ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Luke

Berichtdoor Luke » 20 Nov 2011, 12:51

Ed,

even reagerend op jou topicje...

Rubbertjes die kapot gaan (OP AUTO"S IN DIT GEVAL :P ) is geloof ik een veel voorkomend probleem waar ik ook last van heb.
Nou zal het niet nieuw voor jou zijn dat het volgens mij ook veel te maken heeft met de speling op de deurscharnieren ie hoe meer speling hoe eerder de deur het rubber verziekt.

Bovendien is een ander ellende punt van de standaard rubbers, er zit een metale klemkern in die fijn roest waardoor na verloop van tijd ook de klemmende werking op de deurstijl afneemt

Ben dan ook benieuwd naar jou monsters

En ander verhaal, hoe ga je het oplossen met de hoeken dan? verstek afkorten en lijmen oid?

gr Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger

Re:Deurrubbers Defender

Berichtdoor Roger » 20 Nov 2011, 13:00

Sorry voor deze wending in het deurrubberverhaal.
Ik denk inderdaad dat het gewicht van mn (enorme) reservewiel i.c.m. de slechte hobbelige wegen hier voor enige spanning en vervorming in de deur (en dus de ruit) zorgen.
Dat ik in het verleden bij achteruit rijden een keer een boom met mn reservewiel heb geraakt zal ook geen goed doen aan de oorspronkelijke vorm van de deur, hoewel dit inmiddels 3 jaar geleden is.

Ben benieuwd of de nieuwe ruit past.
Carglass is inmiddels door de verzekeraar gebeld en zou vrijdag langskomen.
Inmiddels is het zondag en heb nog niets vernomen.

Een van de meest vermoeiende dingen in Frankrijk, pfffff.
:(
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Erik Peters

Re:Deurrubbers Defender

Berichtdoor Erik Peters » 20 Nov 2011, 15:21

Roger schrijft:
Sorry voor deze wending in het deurrubberverhaal.
Ik denk inderdaad dat het gewicht van mn (enorme) reservewiel i.c.m. de slechte hobbelige wegen hier voor enige spanning en vervorming in de deur (en dus de ruit) zorgen.
Dat ik in het verleden bij achteruit rijden een keer een boom met mn reservewiel heb geraakt zal ook geen goed doen aan de oorspronkelijke vorm van de deur, hoewel dit inmiddels 3 jaar geleden is.

Ben benieuwd of de nieuwe ruit past.
Carglass is inmiddels door de verzekeraar gebeld en zou vrijdag langskomen.
Inmiddels is het zondag en heb nog niets vernomen.

Een van de meest vermoeiende dingen in Frankrijk, pfffff.
:(

Hoogstwaarschijnlijk is het stalen frame van jouw achterdeur ook gescheurd (zie verhaal van Luke). Dit zou ik in ieder geval lassen alhoewel dat geen garantie is dat ie niet weer scheurt. (Gebeurde bij mij tenminste wel weer). Niet dat dit mij een achterruit kostte, maar er komt wel spanning op de ruit. Uiteindelijk dus een Mantec reservewieldrager gemonteerd, om het gewicht van de achterdeur af te halen.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Nov 2011, 17:43

Luke schrijft:
Ed,

even reagerend op jou topicje...

Rubbertjes die kapot gaan (OP AUTO"S IN DIT GEVAL :P ) is geloof ik een veel voorkomend probleem waar ik ook last van heb.
Nou zal het niet nieuw voor jou zijn dat het volgens mij ook veel te maken heeft met de speling op de deurscharnieren ie hoe meer speling hoe eerder de deur het rubber verziekt.

Bovendien is een ander ellende punt van de standaard rubbers, er zit een metale klemkern in die fijn roest waardoor na verloop van tijd ook de klemmende werking op de deurstijl afneemt

Ben dan ook benieuwd naar jou monsters

En ander verhaal, hoe ga je het oplossen met de hoeken dan? verstek afkorten en lijmen oid?

gr Luke

Luke,
De 130 is pas 4 jaar oud, dus roest en speling is het punt niet zo. Bij de achterportieren is heel weinig ruimte bij de slotvanger en daar zit heel vaak de rubber klem. Inmiddels zijn de rubbers gewoon kapot, maar tijdig goed vastlijmen had veel geholpen. Bij de voorportieren sluiten ze niet mooi aan, dus daar wil ik ook dikkere. Zodra de monsters er zijn meld ik het.
Edward van Vugt

LON

Berichtdoor LON » 04 Dec 2011, 15:56

Weet iemand waar deze deurrubbers van zijn?

ze hebben een extra "flap" aan de binnenkant

LON

Berichtdoor LON » 04 Dec 2011, 15:57

nog een foto

RobStewart

Berichtdoor RobStewart » 04 Dec 2011, 16:11

LON wrote:
Weet iemand waar deze deurrubbers van zijn?

Probeer LR-Meteor, de blauw 90 is van hun ;)

ter info, de deurrubbers dat zit er op mijn LWT zijn prima, altijd de water zit aan de binnenkant en lekt nooit ;)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

jos.daalmans

Berichtdoor jos.daalmans » 04 Dec 2011, 18:50

Hoi,

Die extra flappen zijn natuurlijk geweldig. Is dat geen standaard materiaal wat er naderhand nog eens extra is opgeplakt?
Het raam is natuurlijk de zwakste schakel in de afdichting omdat het onderweg bij snelheden boven de 50 á 60KMh de neiging heeft aan de bovenkant naar buiten te buigen. E.e.a. natuurlijk ingegeven door de "geweldige" luchtstroom (on)gevoeligheid van een Defender (CW waarde van een pakje boter :S )

Ik heb eens even bij het Rubberhuis gekeken en kwam daar op het volgende profiel uit:
http://www.rubberhuis.nl/#/Product/795

Dit zou het naar buiten buigen van het raam gedeelte natuurlijk mooi opvangen. Per deur iets van 1,5 meter en je bent klaar (uiteraard wel de goede lijm erbij).

Overigens, mijn bestaande deuren zijn ter hoogte van de onderkant raam gedeeltelijk ingescheurd, waardoor dit uiteraard de stugheid niet bevordert. Mijn nieuwe deuren hebben dit gelukkig niet, maar zullen toch wel wat buigen.

Succes met het winddicht maken van je Defender/Ninety/On-Ten,

Jos
Dirty hands are dirty, except caused bij a Land Rover
My car has 16 Rockers, about 49 Rollers and only one Mule to drive it.

Edward

Berichtdoor Edward » 04 Dec 2011, 18:51

jos.daalmans schrijft:
Hoi,

Die extra flappen zijn natuurlijk geweldig. Is dat geen standaard materiaal wat er naderhand nog eens extra is opgeplakt?
Het raam is natuurlijk de zwakste schakel in de afdichting omdat het onderweg bij snelheden boven de 50 á 60KMh de neiging heeft aan de bovenkant naar buiten te buigen. E.e.a. natuurlijk ingegeven door de "geweldige" luchtstroom (on)gevoeligheid van een Defender (CW waarde van een pakje boter :S )

Ik heb eens even bij het Rubberhuis gekeken en kwam daar op het volgende profiel uit:
http://www.rubberhuis.nl/#/Product/795

Dit zou het naar buiten buigen van het raam gedeelte natuurlijk mooi opvangen. Per deur iets van 1,5 meter en je bent klaar (uiteraard wel de goede lijm erbij).

Overigens, mijn bestaande deuren zijn ter hoogte van de onderkant raam gedeeltelijk ingescheurd, waardoor dit uiteraard de stugheid niet bevordert. Mijn nieuwe deuren hebben dit gelukkig niet, maar zullen toch wel wat buigen.

Succes met het winddicht maken van je Defender/Ninety/On-Ten,

Jos

Nee, dat is er niet los tegengelijmd. Dat is het profiel dat Bas4cars verkoopt.
Edward van Vugt

Terug naar “Techniek”