Deurrubbers Defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
wgoedhard

Re:Deurrubbers Defender

Berichtdoor wgoedhard » 20 Nov 2011, 08:58

Roger schrijft:

Maar goed, hoort r bij.
Vervelender was het exploderen van mn achterruit vanmorgen.
Ik kom buiten en hij ligt in 1.000.000 stukjes.

Vandalisme is hier uitgesloten, dus zal wel temperatuurverschil zijn tussen dag en nacht denk ik.

Altijd een verassing met Landrovers
B)

WTF??? Wordt die ruit onder spanning gemonteerd ofzo?
Dan zal het aan- of uitzetten van de achterruitverwarming ook telkens een spannende exercitie zijn, of niet?

LON

Berichtdoor LON » 20 Nov 2011, 09:47

Die rubbers met een extra lipje heb ik ook in een auto gezien.

die lijken mij ook ideaal.

verkoopt http://www.paddockspares.com/ die niet gewoon?

kan het eigenlijk niet zien op de foto's van hun site.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Nov 2011, 10:46

wgoedhard schrijft:
Roger schrijft:

Maar goed, hoort r bij.

Vandalisme is hier uitgesloten, dus zal wel temperatuurverschil zijn tussen dag en nacht denk ik.

B)

WTF??? Wordt die ruit onder spanning gemonteerd ofzo?
Dan zal het aan- of uitzetten van de achterruitverwarming ook telkens een spannende exercitie zijn, of niet?

Als alles goed is zit die ruit spanningsvrij gemonteerd. Bij de oude traditionele montage met stripjes en rubberstrookjes (en eventueel wat kit) bij de nieuwste met "modern" ruitrubber.

Ik heb ook meegemaakt bij een Renault 11 - een auto die 2 weken oud bijna total-loss gereden was - dat 2 jaar na dus die bijna total-loss, en net na een boodschappen-ritje de achterruit met een daverende knal in 3.000.000 ging. Alsof er een kanon werd afgeschoten, maar er was geen kano n daar diep in de Spaanse binnenlanden. Een nieuwe ruit heeft daarna nooit mooi willen passen, dus de achterklep was gewoon een tikje vervormd.

Terug bij de Defender-achterruit: de oude traditionele montage is een nogal gevoelige: de ruit kan geen kant op als er om welke reden dan ook wat vervormt.

Groeten MarcS

Luke

Berichtdoor Luke » 20 Nov 2011, 11:05

hallo,

ff offtopic, maar zou je zo'n achterruit die origineel met alu stripjes zit gemoneerd nu met een rubber kunnen monteren in dezelfde deur?

gr

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

nakkie

Berichtdoor nakkie » 20 Nov 2011, 11:13

LON schrijft:
Die rubbers met een extra lipje heb ik ook in een auto gezien.

die lijken mij ook ideaal.

verkoopt http://www.paddockspares.com/ die niet gewoon?

kan het eigenlijk niet zien op de foto's van hun site.

Heb bij hun deurrubber op rol gekocht maar zat niks van "ijzeren klem" in. Vallen ook zo eraf, nee zou ik niet nog eens kopen.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 20 Nov 2011, 11:23

Roger schrijft:

B)

Heb je toevallig ook een reservewiel aan de achterdeur?
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Nov 2011, 11:24

Luke schrijft:
hallo,

ff offtopic, maar zou je zo'n achterruit die origineel met alu stripjes zit gemoneerd nu met een rubber kunnen monteren in dezelfde deur?

gr

Luke

Nog ff offtopic.

Gaat niet gaan denk ik, echter met moderne MS-polymeer-kit kan je een ruit er gewoon in lijmen.
Is ook een stuk duurzamer als die rubberstrookjes die na een paar jaar al verkruimelen* (en denkelijk altijd lekken). Alu-stripjes kan je daarna rustig als "achtervang" aanbrengen.
Het verkruimelen, en zeker daarna lekken, is wellicht de reden van de 1.000.000 stukjes puzzel.

* Ik heb bij mijn oude Td5 het verkruimeldende rubber weggepulkt en daarna de kier netjes gevuld met zwarte MS-polymeer-kit en daarna netjes afgestreken (da's een k-klusje). Daarna zat het netter als ooit, en ook mooier als de ruit in een nieuwe deur met de "moderne" ruitrubbers zit.

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 20 Nov 2011, 11:27

Luke schrijft:
hallo,

gr

Luke

Een originele achterruit in ieder geval niet, die is dan te groot.
Dan moet je zo'n nieuwe achterdeur (en ruit) hebben die in de puma zit.

Ik heb laatst een andere achterruit gemonteerd, die met 3M Strip-Calk in de sponning gedrukt en vervolgens weer vastgezet met de aluminium stripjes. Later aan de buitenkant wat glad gemaakt. Is ook waterdicht mits de ruit en sponning schoon zijn (vrij van stof en losse delen) en het grote voordeel is dat je het later weer makkelijk los kunt krijgen. Met MS-polymeer kit moet je dan toch echt gaan snijden.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Luke

NAV van postings betreffende gesprongen ruit

Berichtdoor Luke » 20 Nov 2011, 12:02

Hallo mensen

NAV een paar postings in het draadje over deurrubbers heb ik dit maar ff een ander draadje gegeven.

Ik zag in dat draadje nl een reactie voorbij komen over een gesprongen achterdeur ruit in een SW en een daaropvolgende reactie met vraag of er een reservewiel aan die deur hing

Daar kan ik nog het volgende aan toevoegen.

(door praktijk ervaring wijzer geworden)

Het gewicht van het achterwiel kan tot resultaat hebben dat het deurframe aan de binnenkant van de deir door gaat scheuren.
Aan de buitenkant valt niets te zien omdat de buitenhuid niet scheurt.
De der scheurt precies door boven het gat van de ruitenwisser omdat hij daar het zwakste is.
het gevolg is dat de deur gaat wringen. Stel het je voor als een "V" met aan in het midden van de 2 bovenste punten je ruit.
door de werking bewegen de 2 punten aan de bovenkant van de v naar elkaar toe.
met een ruit ertussenin laat het resultaat zich raden.
Bij mij was hij doorgescheurd boven het gat, maar gelukkig heb ik mijn ruit nog op tijd kunnen redden,

Ik heb de breuk vervolgens laten lassen

Echter......er is 1 wezenlijk probleem met het ontwerp van het binnenwerk van die deur.
Er zitten van binnen vertikale profielen (net als bij binnenwerk van motorkap) in als er een reservewiel drager op die deur zit ter versteviging.
Als extra versteviging zitten er om die profielen nog eens verstevigingskokers, alleen waar de domheid van het ontwerp om de hoek komt kijken is dat deze 2 verstevigingen niet (horizontaal) met elkaar verbonden zijn er er dus alsnog geen verband in het hele verhaal zit, dus het eindresultaat blijft, met verstevigingen en al hetzelfde, mits je zelf besluit eea wel op de juiste manier , nl horizontaal, te verstevigen.

Het lukt me even niet foto's te plaatsen hier maar 2 foto's van de situatie zie je op mijn fb

http://www.facebook.com/pages/Paradise-Adventures/219233774794941?sk=photos

gr

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Luke

Re:NAV van postings betreffende gesprongen ruit

Berichtdoor Luke » 20 Nov 2011, 12:05

Oops

Sorry mensen, mijn best gedaan om het even een nieuw draadje te maken!

Ginmg blijkbaar niet helemaal goed en is alsnog binnen deze draad terecht gekomen

Wellicht dat een van de heren moderators het ff kan en wil verplaatsen

SORRY EDWARD!

gr

Luke

Terug naar “Techniek”