Onderhoud bij merkdealer?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
JanTD5

Re: Onderhoud bij merkdealer?

Berichtdoor JanTD5 » 06 Jan 2017, 00:49

Ron63 schreef:Voor het uitlezen hoef je niet te gaan, gebeurt toch niet bij een APK.

Ik dacht het toch wel. Voorzover mijn kennis rijkt moet elke auto van 2007 en nieuwer aan de computer. Er mogen geen emissie, aibag foutem in staan. De airbag fouten zal he niet aantreffen in een puma defender maar emisssie storingen wel waarschijnlijk. Dus elke apk gemachtigde moet dus apparatuur hebben om de betreffende auto uit te lezen. Of ze allemaal het doen is een tweede. Zal er in detail misschien naast zitten maar de essentie zal kloppen.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 06 Jan 2017, 08:34

JanTD5 schreef:Dus elke apk gemachtigde moet dus apparatuur hebben om de betreffende auto uit te lezen. Of ze allemaal het doen is een tweede.
Dat moet tegenwoordig kunnen met standaard uitleesapparatuur. Vanaf welke datum weet ik niet, maar iedere autofabrikant dient er voor te zorgen dat dit kan, dus merkspecifieke uitleesapparatuur heb je niet nodig.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 07 Jan 2017, 20:01

Klopt Erik, dacht ook zo rond 2007. Maar uitlezen tot een bepaald niveau moet, dieper diagnostiseren mogen ze nog steeds wat merk "speciaal" maken :(

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Terug naar “Techniek”