Edward schreef:Landmarcs schreef:ppw schreef:dat was ik al van plan![]()
![]()
thanx!!!
Overigens helemaal niet zo'n dom idee om de achterruit-verwarming op een tijd-schakeling te zetten.
Voor de voorruit-verwarming doen ze dat al standaard, waarom dat niet ook achter toegepast ?
Met de test-opzet kan je ook nog even testen of een tweede puls tot vervroegd uitschakelen lijdt (zoals bij de voorruit-verwarming).
Groeten MarcS
Dat is achter ook standaard. Bij de ontwasem stand gaan ze allebei aan en ook weer uit.
Da's in ieder geval niet zo in mijn 2010 Defender. Bij mij zit er gewoon zo'n duw schakelaar .. duwen aan (en dan is ie aan, en ingedrukt), duwen uit (en een wat overdreven dubbel verklikkerlichtje: één oranje in het snelheidsmeter-veld, en een rode in de schakelaar).
De voorruit-verwarming is een vrijwel gelijkvormig schakelaartje maar dat is een puls-contact en heeft dus geen ingrdrukte aan-stand maar een tijdschakeling (en ook een rood verklikkerlampje).
En een ontwasemstand ... heb ik nie, dwz: dat is doe het zelf, doe het verstandig: alles aan zetten, en zijramen eventueel even afzemen.
(Zonder werkende aanjagermotor is het bij "alles" aanzetten extra prettig als daar ook een voorruit-verwarming bij zit.)
Groeten MarcS