Na een succesvolle ombouw van 2.6ltr 6 cil naar een 200 di ben ik er achter gekomen dat de temperatuur meter niet juist werkt
Waarschijnlijk heeft het element van de 200tdi andere waarden dan het element van de 6cil en ook andere schroefdraad
Uiteraard wil ik mijn dashboard origineel houden maar ben er van overtuigd dat ik niet de eerste ben die deze motorwissel heeft gedaan,dus anderen hebben ook met dit probleempje gezeten
De vraag is nu,hoe hebben anderen dit netjes opgelost
Temperatuur element
-
Everhard Mulder
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 26 Mei 2012, 21:12
Re: Temperatuur element
Van tweeën 1: ofwel je past de sensor aan aan de meter in je dashboard, ofwel je neemt een andere meter in je dashboard die past bij je sensor.
Ik heb indertijd de sensor aangepast aan de meter en moest toen een verloopstukje laten maken zodat die sensor in het motorblok paste. Jij wilt je dasboard origineel houden, dus dan zou ik je adviseren: sloop de sensor uit je vorige motor en zorg ervoor dat die (via verloopstuk) past in je huidige blok. Het is dus bepaald niet zo dat elke sensor past bij elke meter.........zou een hoop gedoe schelen, maar helaas!
E. Mulder
Ik heb indertijd de sensor aangepast aan de meter en moest toen een verloopstukje laten maken zodat die sensor in het motorblok paste. Jij wilt je dasboard origineel houden, dus dan zou ik je adviseren: sloop de sensor uit je vorige motor en zorg ervoor dat die (via verloopstuk) past in je huidige blok. Het is dus bepaald niet zo dat elke sensor past bij elke meter.........zou een hoop gedoe schelen, maar helaas!
E. Mulder
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Temperatuur element
Inderdaad heb je een verloop nodig. Op de site van John Craddock (en Steve Parkers) staat dat je hiervoor ERC8973 dient te gebruiken, vooropgesteld dat de temperatuursensor 560794 voorzien is van fijne draad (UNF). Er zijn blijkbaar ook temperatuurzenders met grove draad (UNC) en daarvoor zijn geen standaard verloopjes, dus of zelf wat (laten) maken dan wel een (nieuwe) sensor aanschaffen met fijne draad (en natuurlijk ERC8973).
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Temperatuur element
ik heb destijds bij het wisselen van mijn 2.25 naar een 2.5NA de sensor van de 2.25 genomen en daar een verloop voor laten maken.
ik kon op mijn blok boven in een afdekdop daarvoor misbruiken om de juiste buitendraad te vinden (dat bleek dezelfde draad te zijn als een verloop voor de gasleiding. en daarna hen ik deze op laten boven en draad in laten tappen voor mijn 2.25 sensor.
ik had namelijk ook sensoren met grove draad en wilde het dashboard ook origineel houden.
ik kon op mijn blok boven in een afdekdop daarvoor misbruiken om de juiste buitendraad te vinden (dat bleek dezelfde draad te zijn als een verloop voor de gasleiding. en daarna hen ik deze op laten boven en draad in laten tappen voor mijn 2.25 sensor.
ik had namelijk ook sensoren met grove draad en wilde het dashboard ook origineel houden.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten