Tachograaf in je Land Rover.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: Tachograaf in je Land Rover.

Berichtdoor Roger B. » 12 Dec 2016, 14:40

In Duitsland mag een als LKW toegelaten auto op zondag geen aanhanger trekken, ook niet wanneer de auto in prive bezit is. (Dus beletterd of niet maakt daarvoor geen drol uit) behalve als dit recreatief verkeer betreft... hoe je moet aantonen dat die crossauto niks met je zaak te maken heeft weet ik niet, ook niet of ze zo'n verbod ook op buitenlandse als bestelwagen toegelaten voertuigen handhaven
gone

Monkie

Berichtdoor Monkie » 12 Dec 2016, 17:41

Goedemiddag,

vandaag heb ik even een uurtje gesproken met een inspecteur van de Inspectie leefomgeving en transport. In dit telefoongesprek is mij veel maar nog niet alles duidelijk geworden. Ook heb ik een email ontvangen met daarin alle regeltjes, maar ik heb nog enkele vragen die ik morgen weer probeer te stellen. Zodra ik alles helder heb zal ik alle info hier delen en nog even een nieuw onderwerp starten met daarin alleen het antwoord zodat niet iedereen dit hele verhaal hoeft door te spitten.

Groeten, Monk.

one-ten.nl

Berichtdoor one-ten.nl » 18 Dec 2016, 09:25

Ik heb jarenlang door alle Europese landen gereden met een grijs kenteken Defender/Disco met autoambulance, sommige jaren meer dan 100.000 km per jaar. In alle landen wel eens aangehouden, bv voor inhalen waar het niet mag met de aanhanger, te hard rijden, wel eens op de weegbrug gemoeten, maar nog nooit heeft iemand mij gevraagd naar reistijden of tachograaf.
Trouwens ook altijd gewoon op zondagen doorgereden. Nu nog steeds met mijn camper.. Grijs kenteken met afzetunit.

trix G4

Berichtdoor trix G4 » 18 Dec 2016, 12:47

Roger B. schreef:In Duitsland mag een als LKW toegelaten auto op zondag geen aanhanger trekken, ook niet wanneer de auto in prive bezit is. (Dus beletterd of niet maakt daarvoor geen drol uit) behalve als dit recreatief verkeer betreft... hoe je moet aantonen dat die crossauto niks met je zaak te maken heeft weet ik niet, ook niet of ze zo'n verbod ook op buitenlandse als bestelwagen toegelaten voertuigen handhaven

Als je onder het gwicht van 7,5 ton blijft....heb je daar niets mee te maken.
Dan geldt het rijverbod niet, en tevens ben je NIET maut-plichtig
Prive of zakelijk: maakt niet meer uit boven die 7.500 kilo

Terug naar “Techniek”