Dag heren,
Ik vroeg me af hoe je het 4x4 info systeem kan openen op je display. Ik heb wel het boekje in de map zitten maar krijg de knop niet op mijn display.
Moet dit speciaal aangezet worden of is het op de een of andere manier verdwenen van mijn display?
Thnx
4x4 info display weg?
-
Landmarcs
Re: 4x4 info display weg?
Discotravel,
Misschien handig aan te geven om wat voor auto het het gaat (en dan niet in de zin van "een groene" - of een andere kleur).
In mijn Defender kan ik het display ook niet openen ... om de simpele reden dat er zo'n display helemaal niet in zit.
(Bij de Defender is het enige "display" het dashboard, en als dat weg is ben je aan de verkeerde kant ingestapt.)
Groeten MarcS
Misschien handig aan te geven om wat voor auto het het gaat (en dan niet in de zin van "een groene" - of een andere kleur).
In mijn Defender kan ik het display ook niet openen ... om de simpele reden dat er zo'n display helemaal niet in zit.
(Bij de Defender is het enige "display" het dashboard, en als dat weg is ben je aan de verkeerde kant ingestapt.)
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 09 Dec 2016, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Disco III. Weet weinig van die dingen maar meestal is het dat als het niet in het display staat het er ook niet op zit.

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Discotravel
Inderdaad een D3, ik heb ergens gelezen dat deze functie geactiveerd kan worden doormiddel van een juiste volgorde van een aantal toetsen of via een computer. Ik dacht misschien zijn hier al meerdere mensen mee bezig geweest. http://www.nanocom-diagnostics.com/prod ... 5-2009-kit
-
Dutchhills
Helaas is er geen magische toetscombinatie die dit mogelijk maakt.
Het 4x4 info scherm was een optie, standaard op HSE modellen.
Het kan wel achteraf geprogrammeerd worden op de andere modellen. Maar hiervoor heb je een speciale tool nodig zoals de genoemde nanocom of mijn favoriet, de IIDTool.
Je kunt dan ook gelijk nog een heleboel andere zaken aanpassen aan je auto, zoals een klok in de display, welk lichtschema je wilt (Scandinavisch, Canada, etc.) en nog heel veel meer.
Het 4x4 info scherm was een optie, standaard op HSE modellen.
Het kan wel achteraf geprogrammeerd worden op de andere modellen. Maar hiervoor heb je een speciale tool nodig zoals de genoemde nanocom of mijn favoriet, de IIDTool.
Je kunt dan ook gelijk nog een heleboel andere zaken aanpassen aan je auto, zoals een klok in de display, welk lichtschema je wilt (Scandinavisch, Canada, etc.) en nog heel veel meer.
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
-
Discotravel
Klinkt goed! Zag dat deze niet goedkoop waren maar kan je hier ook meteen je software updaten?
-
Dutchhills
Je kunt bepaalde zaken aanpassen maar je kunt niet op een 05-07 model D3 de "software" voor een 08-09 laden. Daar mis je de juiste hardware voor.
TIP: als het werkt blijf er dan van af...
Wat wel bijvoorbeeld kan is als je de Hitachi compressor vervangt voor de betere AMK je de ECU kunt updaten voor gebruik van de nieuwe hardware. En als je extra lampen monteert icm met de juiste kabelboom je deze kunt activeren.
Of bij een 5-zitter HSE model de audiocontrols in de 3e zitrij activeren na installatie ervan. (dan hoeven die koptelefoon draadjes niet voor de deur langs) enz. enz.
TIP: als het werkt blijf er dan van af...
Wat wel bijvoorbeeld kan is als je de Hitachi compressor vervangt voor de betere AMK je de ECU kunt updaten voor gebruik van de nieuwe hardware. En als je extra lampen monteert icm met de juiste kabelboom je deze kunt activeren.
Of bij een 5-zitter HSE model de audiocontrols in de 3e zitrij activeren na installatie ervan. (dan hoeven die koptelefoon draadjes niet voor de deur langs) enz. enz.
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII