Ben sinds 14 maandenin het trotse bezit van een landrover 109 serie 2 a stawag uit 1968 maar ben helaas besodemieterd
De verkoper vergat er bij te vertellen dat het blok kapot gevroren was waardoor hij nu pas weer rijdt na 7 maanden in reparatie
Nu heb ik de 6 cil 2,6 ltr motor vervangen voor een 200 TDI zonder turbo maar moest ook de versnellingsbak vervangen want dat bleek een serie 1 bak te zijn waar de 6 cil origineel voorzit
De serie 1 bak is uitgevoerd met een fairey over drive en de vraag is nu,kan ik die overzetten naar een serie 3 bak
De serie 1 bak is nog in goede staat en wil ik eigenlijk ook wel verkopen omdat ik er niets meer mee kan maar ik heb geen idee wat zoiets waard is met een overdrive.Iemand een idee
Groet Gerrit
Land rover serie 1 versnellingsbak
Re: Land rover serie 1 versnellingsbak
Wat vervelend dat je zo besodemeieterd bent zeg! Ik kan je niet helpen aan een antwoord maar succes in ieder geval!
de zes cilinder heeft origineel ook in de series 3 gezeten. die series 1 bak is idd ook wel een interesante.
heb je nummers op je overdrive kunnen vinden of niet. meestal kun je op basis van die nummer dan uitvinden waar hij voor bedoeld is. moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of er een verschil in zit. als er verschil in zit dan zal dat waarschijnlijk met je tandwielmaten te maken hebben denk.
op deze site spreken ze er over dat hij het zelfde is voor de series versnellingsbakken:
http://www.landrover.net/overdrive/
heb je nummers op je overdrive kunnen vinden of niet. meestal kun je op basis van die nummer dan uitvinden waar hij voor bedoeld is. moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of er een verschil in zit. als er verschil in zit dan zal dat waarschijnlijk met je tandwielmaten te maken hebben denk.
op deze site spreken ze er over dat hij het zelfde is voor de series versnellingsbakken:
http://www.landrover.net/overdrive/
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
In de series 1 bakken zit ook verschil. (leeftijdafhankelijk)
het is van belang te weten welk bouwjaar/versie de S1 bak is die je nu hebt. De S2a bakken zijn hydraulisch bediend, de S1 mechanisch.
Een overdrive past er op.
Ik zou overigens voor een sterkere bak kiezen en niet de 75 of 76 . een LT77 is veel meer geschikt, bovendien heb je dan een 5-bak. je hebt er toch al een 200tdi in.
Groet! Paul
het is van belang te weten welk bouwjaar/versie de S1 bak is die je nu hebt. De S2a bakken zijn hydraulisch bediend, de S1 mechanisch.
Een overdrive past er op.
Ik zou overigens voor een sterkere bak kiezen en niet de 75 of 76 . een LT77 is veel meer geschikt, bovendien heb je dan een 5-bak. je hebt er toch al een 200tdi in.
Groet! Paul
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
ja maar dan zit je ook weer met je kruisjes in je vooras en geen idee of je cardan assen nog passen als je een lt77 onder je series steekt.
maar goed, het ging in dit geval niet meer om de series bak, maar om de overdrive. de bak was al vervangen voor een series 3 bak
maar goed, het ging in dit geval niet meer om de series bak, maar om de overdrive. de bak was al vervangen voor een series 3 bak
------
- Erik Peters
Volgens mij heeft Gerrit daarom de T maar weggelaten en een 200 di motor geplaatst. Ik vermoed dat dit qua koppel en pk's niet al te veel afwijkt van de oude 2.6 liter 6 cilinder benzine motor (90 pk en 180 Nm), die is gebaseerd op een 3.0 liter 6 cilinder Rover motor, deze 3 liter motor (115 pk en 165 Nm) had Land Rover ook geprobeerd, maar die sloopte de ene na de andere versnellingsbak.paul k schreef:Ik zou overigens voor een sterkere bak kiezen en niet de 75 of 76 . een LT77 is veel meer geschikt, bovendien heb je dan een 5-bak. je hebt er toch al een 200tdi in.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht