beste,
het volgende : ik heb geen werkende elektrische delen op mijn achterdeur.
Geen derde remlicht
Geen ruitenwisser
Geen achteruit verwarming
wat heb ik gecontroleerd :
zekeringen zijn ok ( tenzij ik iets gemist heb )
connectoren bij rechter achterlicht etc zin allemaal connected
ik heb geen spanning op de achteruitenwisser ( + ) met schakelaar aan of uit, als ik het schema goed heb zou er altijd spanning moeten staan.
zit er ergens een disconnect of connector tussen ?
tnx !!
puma 110 2008 electra achterdeur
puma 110 2008 electra achterdeur
Vriendelijke groet
Luc
Luc
Re: puma 110 2008 electra achterdeur
Hoi
Ja massa lijkt ok. Al zou het de moeite kunnen zijn een nieuwe te trekken vanaf de accu.
Maar dan nog zou ik toch gewoon VCC moeten meten tov een gekend goed massa punt .
Ja massa lijkt ok. Al zou het de moeite kunnen zijn een nieuwe te trekken vanaf de accu.
Maar dan nog zou ik toch gewoon VCC moeten meten tov een gekend goed massa punt .
Vriendelijke groet
Luc
Luc
Re: puma 110 2008 electra achterdeur
Ik denk ook dat het bij jouw eerder massa is, maar bij mij bleek het "spoortje" of hoe noem je dat eigenlijk op de achterruit naar het derde remlicht onderbroken. Kwestie van doormeten en draadje trekken als overbrugging. Groet Willem
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: puma 110 2008 electra achterdeur
Willem_G schreef:Ik denk ook dat het bij jouw eerder massa is, maar bij mij bleek het "spoortje" of hoe noem je dat eigenlijk op de achterruit naar het derde remlicht onderbroken. Kwestie van doormeten en draadje trekken als overbrugging. Groet Willem
Tja, als Luc.B. goed gemeten heeft, nl óók geen 12 V ten opzichte van een "gegarandeerd" massa-punt (dus bijv. ten opzichte van een bewezen werkende massa van een achterlicht) dan is er toch echt iets anders aan de hand als simpelweg "massa".
Overigens schijnen die "spoortjes" naar het derde remlicht op de achterruit het wel vaker op te geven. Een los parallel draadje is dan een oplossing.
Het slimst kies je bij ruitbreuk een ruit zonder derde remlicht en monteer je een derde remlicht aan de dakrand. Die "spoortjes" kan je nl beter sporen noemen, ze maken het toch al beperkte uitzicht naar achter nog beperkter, en die rare bobbel op de achterruit maakt alles nogal kwetsbaar.
Groeten MarcS
Re: puma 110 2008 electra achterdeur
Misschien handig om het probleem stap voor stap te doen. 3de remlicht en verwarming lijkt mij 1 probleem, waarom je geen spanning op de ander meet is wel weer apart.
Zit er ergens een relais tussen die ook geen massa krijgt? en dus geen voeding doorgeeft.
Groet Ron
Zit er ergens een relais tussen die ook geen massa krijgt? en dus geen voeding doorgeeft.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Re: puma 110 2008 electra achterdeur
Als ik het schema goed interpreteer krijgt de achterruitenwisser direct 12v vanuit de zekering deze wordt dan geschakeld door de schakelaar naar massa.
Hoe dit voor de verwarming en remlicht zit moet ik nog ff nakijken.
Dit weekend zal ik eens wat kabels van voor naar achter doormeten.
Hoe dit voor de verwarming en remlicht zit moet ik nog ff nakijken.
Dit weekend zal ik eens wat kabels van voor naar achter doormeten.
Vriendelijke groet
Luc
Luc
Re: puma 110 2008 electra achterdeur
update :
3e remlicht werkt ( toch een matige massa en een slecht contact bij lampje )
de rest nog niet.
Als ik de verwarming van de achter ruit aan zet schakelt het relais ( onder stuur ) maar ik heb geen spanning op de achterruit en ook niet op de 30amp ( in de auto maar volgens schema zou het 20 amp moeten zijn ) zekering.
in mijn zoektocht kwam ik wel nog een niet gebruikte zekering tegen naast die blauwe 60 amp , weet iemand waar deze voor is :
3e remlicht werkt ( toch een matige massa en een slecht contact bij lampje )
de rest nog niet.
Als ik de verwarming van de achter ruit aan zet schakelt het relais ( onder stuur ) maar ik heb geen spanning op de achterruit en ook niet op de 30amp ( in de auto maar volgens schema zou het 20 amp moeten zijn ) zekering.
in mijn zoektocht kwam ik wel nog een niet gebruikte zekering tegen naast die blauwe 60 amp , weet iemand waar deze voor is :
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten