Goedenavond,
mijn disco 2 is een automaat, en meestal zet ik hem tijdens het wachten voor bijvoorbeeld een verkeerslicht even in neutraal. Zelf heb ik dan het idee dat de automatenbak dan iets minder snel zal slijten. Kan iemand zijn mening geven of dit nut heeft of dat dit onnodig of zelfs slechter is?
Gr. Monk
Automatenbak Disco 2
Re: Automatenbak Disco 2
Ik kan je hier helaas geen passend antwoord op geven, maar ben ook benieuwd.
Ik doe het idd ook zo als jij, en zet hem in de 'N' tijdens wachten
Ik doe het idd ook zo als jij, en zet hem in de 'N' tijdens wachten
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Re: Automatenbak Disco 2
Peter de Koning te (oud) beijerland heeft alhier een goede naam qwa specialisme in Landrover bakken.
Wellicht hem eens vragen?
Wellicht hem eens vragen?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: Automatenbak Disco 2
In mijn optiek is het vrij nutteloos. Ja er staat een beetje druk dus stress op je bak als je de automaat in D laat maar dit is zo gering. Zodra je wegrijd is die druk/stress veel groter, om maar niet te spreken van trekken of off road rijden. Echt kwaad kan het ook niet, behalve wellicht wat meer slijtage aan de xyz schakelaar door het steeds schakelen.
Zelf doe ik het alleen maar als ik denk heel lang stil te moeten staan, het warm is, de bak heel hard heeft moeten werken of ik hard geremd heb en wil de schijven egaler laten koelen.
Het is me weleens gebeurd dat hij dan warm wordt als hij lang in D staat (lage snelheid, steeds in D, was in Safari Park op een erg warme dag), in N zetten houd hem dat iets koeler (er is immers minder frictie). Dit zou een argument kunnen zijn omdat je zo minder kans loopt om de olie te koken. Maar in gewoon gebruik zie ik geen voordelen.
Ik ken iemand die het doet omdat hij zegt dat het diesel scheelt maar dat lijkt me minimaal (en waarom dan een Land Rover rijden ;-P ). Hoewel er wat energie verloren gaat is in N het stationair toerental wat hoger en zo ontloopt het elkaar minimaal.
Zelf doe ik het alleen maar als ik denk heel lang stil te moeten staan, het warm is, de bak heel hard heeft moeten werken of ik hard geremd heb en wil de schijven egaler laten koelen.
Het is me weleens gebeurd dat hij dan warm wordt als hij lang in D staat (lage snelheid, steeds in D, was in Safari Park op een erg warme dag), in N zetten houd hem dat iets koeler (er is immers minder frictie). Dit zou een argument kunnen zijn omdat je zo minder kans loopt om de olie te koken. Maar in gewoon gebruik zie ik geen voordelen.
Ik ken iemand die het doet omdat hij zegt dat het diesel scheelt maar dat lijkt me minimaal (en waarom dan een Land Rover rijden ;-P ). Hoewel er wat energie verloren gaat is in N het stationair toerental wat hoger en zo ontloopt het elkaar minimaal.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
Re: Automatenbak Disco 2
In geen enkele wagen doe ik het ooit. Nou heeft onze automaat pas 330.000 kilometer gelopen met zware aanhangers en uitsluitend op de kick down rijden dus het is nog te vroeg om er iets over te zeggen...

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Automatenbak Disco 2
Ok hartelijk dank voor jullie reacties, het is dus meer iets persoonlijks dan dat je de auto er echt mee spaart.
Nu ik een beetje aan de auto begin te wennen en er iets vlotter mee rijd, schakelt de auto ook
veel soepeler. Ik ga de auto elke dag meer waarderen.
Groeten, Monk.
Nu ik een beetje aan de auto begin te wennen en er iets vlotter mee rijd, schakelt de auto ook
veel soepeler. Ik ga de auto elke dag meer waarderen.
Groeten, Monk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten